کد خبر : 8331
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 - 17:09

جاشمعی سنگی بسازید /شمع سازی

جاشمعی سنگی بسازید  /شمع سازی

    خیلی از ماها تا حالا به بهونه های مختلف از انواع خمیر برای گل سازی .. عروسک سازی .. کاردستی و .. استفاده کردیم .. خمیرها انواع مختلفی دارن که دلچسب ترینشون از نظر من خمیر فیمو هست . آموزش امروز رو میشه با هر خمیری درست کرد ولی استفاده از خمیر فیمو

جاشمعی سنگی بسازید /شمع سازی

 

 

خیلی از ماها تا حالا به بهونه های مختلف از انواع خمیر برای گل سازی .. عروسک سازی .. کاردستی و .. استفاده کردیم .. خمیرها انواع مختلفی دارن که دلچسب ترینشون از نظر من خمیر فیمو هست .

آموزش امروز رو میشه با هر خمیری درست کرد ولی استفاده از خمیر فیمو برای این کار بهتره و نتیجه قشنگ تری خواهد داشت ..

برای کسایی که نمیدونن خمیر فیمو چیه یه توضیح کوچولو بدم :

فيمو اسم يه مارك معروف از خمير پليمري هست كه در بازار با رنگهاي مختلف موجوده. ماركهاي ديگه از اين نوع خمير با درجه سختيهاي مختلف موجوده كه ميتونيد از هر كدوم كه دوست داشتيد استفاده كنيد.

با اين خمير ميشه كارهاي زيبايي خلق كرد شامل زيورآلات، جواهرات بدلي، عروسك تزئيني، پوشش ظروف و … روش كار بسيار ساده است… اول بايد شكل مورد نظر رو به وجود آورد و بعد به مدت نيم ساعت با حرارت 230 درجه فارنهايت يا 110 درجه سانتيگراد پخت تا كاملا سفت بشه. بعد اين مرحله ميشه در صورت لزوم اون رو صيقل داد يا رنگش كرد يا كنارش شكاف يا سوراخ ايجاد كرد تا به سيم يا هر چيز ديگه كه براي كاراييش لازمه وصل بشه ..

خوب بریم سراغ مطلب دوست داشتنی امروز ..

READ
اشتباه نکنید این نان باگت ها خوردنی نیستند!

میخوایم یه جاشمعی به شکل سنگ مرمر درست کنیم !

برای اینکار به خمیر رنگ سفید و رنگ صورتی یا نارنجی نیاز داریم .. شما میتونید از انواع خمیر هایی که برای عروسک سازی استفاده میکنید و در بازار هست استفاده کنید ..

چند تا شمع وارمر معمولی هم نیاز داریم و یه قالب شیرینی پزی به شکل مربع ! اگه قالب مربع نداشتید میتونید چند برگ آلومینیوم رو روی هم بذارید و قالب رو خودتون بسازید ! اینجا هم یه روش جالب برای ساخت دستی قالب هست که میتونید ازش استفاده کنید .

ابتدا خمیر سفید و نارنجی رو با هم مخلوط کنید .. دقت کنید نمیخوایم خمیر کاملا یکدست بشه و میخوایم رگه های رنگ داخل هم دیده بشه ..

بعد از رسیدن به این نتیجه خمیر رو دور شمع بذارید و کاملا دورش رو پوشش بدید ..

 

جاشمعی سنگی بسازید /شمع سازی

 

کار رو برعکس کنید و روی میز یا سطح صافی اونو کمی فشار بدید تا طرفی که شمع هست کاملا صاف بشه .. اطراف کار رو با دست به شکل مربع در بیارید و در نهایت با قالبی که دارید دورش رو قالب بزنید ..

اگه از خمیر فیمو برای اینکار استفاده کردید باید در نهایت خمیر رو بپزید تا سفت بشه و اگه از خمیرهای دیگه استفاده میکنید هرکدوم رو به شیوه خودش باهاش رفتار کنید تا کار شما خشک بشه و محکم ..

READ
طرز تهیه سالاد اسفناج با گلابی و فندق

به همین راحتی این قالب های خمیری و مرمری رو میشه تو خونه درست کرد و در تزئین و دکوراسیون خونه ازشون استفاده کرد ..

 

جاشمعی سنگی بسازید /شمع سازی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *