کد خبر : 1338
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 مرداد 1392 - 0:28

روش تهیه ژله خورده شیشه ای/شیرنی

روش تهیه ژله خورده شیشه ای/شیرنی

زمان نگهداشتن قالب در آب داغ بستگی به میزان دمای آب و قالب شما داره. گاهی اوقات آب اونقدر داغ هست که سر یک ثانیه ژله از قالب جدا میشه پس حواستون باشه. ژله از قالب های تفلون و پلاستیکی و سیکونی زودتر از قالب های پیرکس و شیشه ایی جدا میشه.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]قالب را توی آب داغ فر میبریم و تا پنج ثانیه صبر میکنیم. وقتی ژله خودشو ول کرد و از قالب جدا شد به راحتی ژله را توی ظرف مورد دلخواه برمیگردانید[/box]:دوستان عزیز برای تهیه این ژله به چند رنگ ژله احتیاج دارید که بسته به سلیقه شما و اندازه ایی که میخواهید این دسر رو بسازید داره.

من فقط از دو رنگ استفاده کردم شما بیشتر هم میتونید استفاده کنید ژله تون خوشگل تر میشه.

مواد لازم:

ژله در رنگ ها ی مختلف (سبز زرد آبی قرمز)

ژله آلوئورا یک بسته

بستنی وانیلی یک لیوان

ژله های رنگی را مثل همیشه با مقدار آب کمتری میسازیم چون ژله ها باید انسجام داشته باشن تاکید میکنم مقدار آب کمتر از حدی باشه که همیشه ژله درست میکنید.

ژله ها را میگذارید یخچال کاملا ببنده برای من همیشه نیم ساعت طول میکشه برای محکم کاری یکی دو ساعت صبر کنید.

ظرف ژله را بیرون بیاورید.

توی سینک را پر از آب داغ کنید. ظرف شما هر چه باشه فرقی نداره با این روش ژله شما به راحتی از قالب بیرون میاد. چون ظرف من پیرکس بود یه ده دقیقه اول گذاشتم ظرفم به دمای محیط برسه چون ترسیدم یهویی ببرمش توی آب داغ بترکه.

READ
طرز تهیه پای پرتقال با مرنگ/شیرینی

خب قالب را توی آب داغ فر میبریم و تا پنج ثانیه صبر میکنیم. وقتی ژله خودشو ول کرد و از قالب جدا شد به راحتی ژله را توی ظرف مورد دلخواه برمیگردانید. همونطور که میبینید یکی از قالبهای من پیرکس هست و دیگری پلاستیک هر دو را با همین روش بیرون آوردم و هیچکدوم مشکلی نداشتن.

نکته: زمان نگهداشتن قالب در آب داغ بستگی به میزان دمای آب و قالب شما داره. گاهی اوقات آب اونقدر داغ هست که سر یک ثانیه ژله از قالب جدا میشه پس حواستون باشه. ژله از قالب های تفلون و پلاستیکی و  سیکونی زودتر از قالب های پیرکس و شیشه ایی جدا میشه.

نکته: چون ما میخواهیم این ژله ها را خورد کنیم و توی ظرف دیگری بریزیم پس حتما وقتی خواستیم ژله را از توی قالب برگردونیم بشقابی رو که میخواهیم ژله توش برگردونیم رو خیس میکنیم. تا ژله به بشقاب نچسبه و به راحتی برش بخوره.

نکته: برای برش خوردن زیبای ژله ها و تیکه نشدن آنها یه چاقو رو توی همون آب داغی که قالب ها رو توش زدیم میزنیم و به راحتی ژله ها برش میزنیم. اندازه دلخواه هست.

روش تهیه ژله خورده شیشه ای/شیرنی

حالا میریم سراغ ژله آلوئورا :

ژله آلوئورا را با یک لیوان آب داغ مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم تا تمام دانه های ژلاتین حل بشه.

READ
طرز تهیه چیزکیک چوبی

یک لیوان بستنی وانیلی را میگذاریم کاملا آب شود و وقتی آب شد با مایع ژله آلوئورا مخلوط میکنیم و میگذاریم یخچال.

وقتی ژله آلوئورا خنک شد و تقریبا مانند سفیده تخم مرغ شد آنرا بیرون آورد و توی ظرفی ژله های زنگی خورد شده را میریزیم و مایع ژله آلوئورا را روی آن میریزیم و دوباره آن را به یخچال منتقل میکنیم.

وقتی ژله کاملا گرفت آرن بیرون می آوریم و با روش بالا ژله را از قالب جدا کرده و برش میزنیم و میل میکنیم.

این دسر بسیار خوشمزه هست مخصوصا که رنگی رنگی هست.

روش تهیه ژله خورده شیشه ای/شیرنی

در آخر ببخشید من فرصت نداشتم و هم تعدامون زیاد نبود که بخواهم ژله م رو رنگی رنگی تر بکنم وگرنه اگه رنگهای دیگه ایی هم اضافه شده بود به این دسر مطمئنا خوشگل تر میشد.

منبع:سلیت قاتق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *