کد خبر : 12968
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1393 - 7:31

آموزش ساخت شمع مخصوص سفره هفت سین

آموزش    ساخت شمع مخصوص سفره هفت سین

مواد و لوازم مورد نیاز – یک قرقره سیم مسی نازک – یک توپ پولی‌استیرن که داخل ظرف جا بگیرد – موچین – سیم‌بر – ظرف گرد شیشه‌ای – نگهدارنده فتیله (لنگر فتیله) – قابلمه – دماسنج گیره‌دار – موم ژله‌ای شمع … نکته طرح: برای شمع‌های بلند می‌توانید سیم را اطرف مداد بپیچید و

آموزش شمع سازی,آموزش ساخت شمع,آموزش ساخت شمع تزئینی,آموزش تزئین شمع,مواد و لوازم مورد نیاز
– یک قرقره سیم مسی نازک
– یک توپ پولی‌استیرن که داخل ظرف جا بگیرد
– موچین
– سیم‌بر
– ظرف گرد شیشه‌ای
– نگهدارنده فتیله (لنگر فتیله)
– قابلمه
– دماسنج گیره‌دار
– موم ژله‌ای شمع …

نکته طرح:
برای شمع‌های بلند می‌توانید سیم را اطرف مداد بپیچید و به‌صورت مارپیچ فُرم دهید یا اینکه سیم را به شکل اشکال هندسی فُرم داده و داخل ظرف قرار دهید.

روش ساخت:
– برای فرم دادن سیم مسی یکی از روش‌های زیر را به‌کار ببرید.
روش پیچیدن سیم به‌صورت شل: سیم مسی را شل اطراف یک گلوله (توپ) از جنس فُوم چند بار بپیچید تا شکل موردنظر خود را به‌دست آورید. سپس به آرامی توپ را به سمت بیرون فشار دهید. (شما مجبور هستید که سیم‌ها را جابه‌جا کنید تا توپ خارج شود و سپس آنها را دوباره در جای خود مرتب کنید). به پیچیدن سیم ادامه دهید و محکم بپیچید تا شکل موردنظر خود را به‌دست آورید.
-سیم فُرم گرفته را داخل ظرف موردنظر قرار دهید فتیله را هم در ته ظرف به‌وسیله نگهدارنده قرا ردهید و سیم‌ها را در اطراف فتیله به سمت بیرون پخش کنید تا از فتیله دورتر قرار بگیرند.
-قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پُر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود سپس ژل را در ظرف بریزید.

منبع : ویستا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *