کد خبر : 7602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:29

« موفقیت در هدف خلاصه می شود/راز موفقیت

« موفقیت در هدف خلاصه می شود/راز موفقیت

  موفقها هدفمندند و می دانند در هر زمینه ای از زندگی خود- درجانب کدام جهت حرکت می کنند .  لوید کونانت ، مؤسس شرکت نایتینگل کونانت شیکاگو ، بزرگ ترین توزیع کنند برنامه های نوارهای آموزشی در زمینه موفقیت در جهان ، به مدت پنجاه سال روی انسانهای موفق تحقیق کرد و به این نتیجه

 

موفقیت در هدف-موفق باشی

موفقها هدفمندند و می دانند در هر زمینه ای از زندگی خود- درجانب کدام جهت حرکت می کنند .

 لوید کونانت ، مؤسس شرکت نایتینگل کونانت شیکاگو ، بزرگ ترین توزیع کنند برنامه های نوارهای آموزشی در زمینه موفقیت در جهان ، به مدت پنجاه سال روی انسانهای موفق تحقیق کرد و به این نتیجه رسید : « موفقیت در هدف خلاصه می شود و هر چیز دیگر فرع برقضیه است . »

توانایی شما در هدف گذاری دقیق برای زمینه های مختلف زندگی تان ، در مقایسه با هر تک مهارت یا کیفیت دیگری ، بیشتر موفقیت شما را تضمین می کند . وقتی دقیقاً بدانید که می خواهید چه کار کنید و به کجا برسید ، زمینه برای موفقیت فراوان شما به دست می آید .

هرچه متمرکزتر و دقیق تر باشید ، بهتر می توانید اولویتهای خود را مشخص کنید . از زمان خود بهره بیشتری ببرید . هرچه روی مهم ترین هدف های خود وقت بیشتری صرف کنید ، به موفقیتهای سطح بالاتری می رسید . از سوی دیگر ، هرچه موفق تر شوید ، درباره خود احساس بهتری پیدا می کنید ، بیشتر احساس برنده بودن می کنید و بیشتر می خواهید موفق شوید . این گونه در یک مارپیچ صعودی قرار می گیرید که به موفقیتهای بازه هم بیشتری می رسید . نسبت به خود احساس عالی پیدا می کنید .

چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید :

۱ . برگه کاغذی بردارید و بالای آن عبارت « فهرست رؤیاها » را با ذکر تاریخ امروز بنویسید .

« خیالات پنج ساله » خود را خلق کنید . فرض کنید که پنج سال گذشته است و حالا زندگی تان در همان حدی که می خواهید قرار دارد . تصور کنید به همه هدفهایتان رسیده اید ، همه مسائلتان حل شده است و شما به رؤیاهای خود تحقق بخشیده اید .

تصور کنید که درآمد ، حساب بانکی ، روابط ، زندگی خانوادگی ، سلامتی ، کار و حرفه شما از جمیع جهات ایده آل هستند . در چه شرایطی به سر می برید ؟ چه کار می کنید؟ با چه کسی هستید ؟ با چه کسی دیگر نخواهید بود ؟ چقدر درآمد دارید ؟ چگونه خانوادهخ ای دارید ؟ چه خانه و اتومبیلی دارید ؟ چه لباس هایی می پوشید ؟ از چه سطح آمادگی جسمانی برخوردارید ؟

پنداره خود را از آینده توصیف کنید . جزئیات آن را بنویسید . آنچه را که می خواهید و میل دارید ، در فهرست رؤیاهای خود بنویسید .

بعضیها به یک فهرست ۵ تا ۱۰ موردی می رسند . بعضی نیز ۲۰۰ یا ۳۰۰ مورد را مشخص می کنند تا رد پنج سال آینده به آن دست پیدا کنند .

به انگیزه ای نیاز دارید . ۸۵ درصد انگیزه شما با پیامدها و نتایجی که مشخص می کنید در رابطه اند . این سطح از انگیزه بستگی به این دارد که می خواهید به کجا برسید . هرچه بیشتر و دقیق تر بدانید که چه می خواهید ، باانگیزه تر و مصمم تر  می گردید که به خواسته خود برسید . پس آنکه فهرستی از رؤیاها و هدفهای خود مشخص کردید، وقتی فهرستی از آنچه را می خواهید در زندگی به آن دست پیدا کنید مشخص نمودید ، برای دستیابی به آنها انگیزه بیشتری پیدا می کنید .

READ
نيكي ‌كردن براي سلامتي مفيد است/روانشناسی

o1135.shutterstock 44666524 موفقیت در هدف خلاصه می شود

موفقیت در هدف-موفق باشی

کنار مهم ترین خواسته هایتان ، آنهایی که بیش از هر مورد دیگر می خواهید به ان دست پیدا کنید ، حرف « الف » را بنویسید .

کنار مواردی که به دستیابی به آنها علاقه مندید اما در حد گروه اول نیستند حرف    « ب » ، و سرانجام کنار مواردی که دستیابی به آنها برایتان آن قدرها مهم نیست حرف « ج » را بنویسید .

حالا تمامی خواسته هایی را که با حرف « الف » مشخص کرده اید ، به روی برگه کاغذ دیگری بنویسید . در جمع اینها کدام هدف از همه برایتان مهم تر است ؟ آن را « الف – ۱» مشخص کنید . حالا از خود بپرسید اگر تنها به یک موفقیت در هدف دیگرخودبرسید ، این هدف کدام است .

این هدف را با « الف -۲» مشخص کنید . به همین ترتیب ، به هدفهای « الف -۳ » و « الف–۴» برسید تا همه اولویتهای شما در فهرست هدفهای از گونه « الف » مشخص گردند .

موفقیت در هدف « الف – ۱ » باید قطعی ترین و بارزترین هدف شما باشد . این مهم ترین  هدف شما در زندگی است . تحقق این هدف سبب می شود که به هدفهای دیگر نزدیک تر شویدو با تعیین کردن هدف « الف – ۱ » ، بیشترین تضمین شخصی خود را سبب می گردید. این گونه در شمار ۳ درصد اول موفق ترین مردمان جامعه قرار می گیرید .

درجلسات برنامه ریزیهای کاربردی با شرکتها هم از تمرین مشابهی بهره می گیریم .

از مدیران شرکت می خواهیم فرض را بر این بگذراند که پنج سال گذشته است و آنها به همه خواسته های خود رسیده اند . از هر یک از مدیران می خواهیم شرکتشان را به زعم توصیف کنند .

بعد درباره موفقیت در هدف هایی که شرکت می خواهد به آن  برسد و در سطح آرمانی خود قرار خود قرار بگیرد ، بحث می کنیم . این گونه به زودی همه هدفهای مهم شرکت مشخص می گردند . بعد به این نتیجه می رسیم که سایر هدفها جملگی در خدمت تحقق پیدا کردن هدف اصلی و عمده شرکت هستند .

برای مثال ، در جریان یک برنامه ریزی راهبردی برای یکی از بزرگترین رستورانهای زنجیره ای ، به هدفهای متعددی در ارتباط با افزایش فروش ، کیفیت غذا ، شهرت و محبوبیت دربازار ، استخدام نیروی انسانی و آموزش دادن آنها ، راهکارهای ارتقای کارکنان ، میزان خدمت ، کنترلهای مالی درونی و غیره دست یافتیم . اما مهم ترین هدف این شرکت این بود که سطح سوددهی خود را در مدت پنج سال ، ۳۰۰ درصد افزایش بدهد .

READ
چگونه باید با کارمندان ناکارآمد مواجه شویم/راز موفقیت

بی درنگ مشخص شد که سایر هدفها ، هدفهای فرعی هستند که اگر شرکت بخواهد به سطح سوددهی مورد نظرش برسد ،  تحقق پیدا کنند .

هدفهای دیگر در حکم نهاده هایی بودند که تحقق آنها به بازده مطلوب منجر می شد .

در جریان مرور هدفهای شخصی ، باید را به سه گروه تقسیم کنید .

گروه اول ، هدفهای شخصی و خانوادگی شما هستند . اینها هدفهایی کیفی هستند که با شخصی و خانوادگی شما هستند . اینها هدفهایی کیفی هستند که با اشخاص ، زمان و کیفیت زندگی ارتباط دارند .

اینها دلیل آن هستند که چرا کاری را که هم اکنون می کنید ، انجام می دهید . باید دقیقاً بدانید که به چه دلایلی می خواهید به هدفهای خود دسترسی پیدا کنید .

دومین گروه هدفهای شما ، هدفهای شغلی و مادی هستند . برای دستیابی به « چرا» ها باید این هدفها را برآورده سازید . هدفهای تجاری و مالی در فهرست شما موفقیتهای شغلی یا درآمدهای مالی ، فروش یا سود هستند . اینها هدفهای مادی شما در زندگی می باشند .

سومین گروه هدفهای شما ، هدفهای رشد شخصی و شغلی شما هستند . اینها کارهایی هستند که باید انجام بدهید تا به هدفهای مادی دست پیدا کنید که شما را به هدفهای شخصی و خانوادگی سوق می دهد .

هدفهای شما در این سه بخش باید از تعادل کافی بهره داشته باشند .

۲ . برنامه مفصلی از اقداماتی که برای رسیدن به موفقیت در هدف های خود باید انجام دهید تهیه نمایید . پس از آنکه اولویتهای خود را مشخص کردید ، آنها را به سه گروه « الف » ، « ب » و « ج » تقسیم کنید . بعد موارد مشخص شده با حرف « الف» را روی برگه دیگری بنویسید و آنها را با توجه به اولویتهای خود درجه بندی کنید . در مرحله برنامه ریزی ، برگه کاغذ دیگری بردارید و هدف مشخص شده با « الف – ۱» را در بالای آن بنویسید . عبارت باید به زمان حال ساده نوشته شود . باید عبارت را به گونه ای بنویسید که انگار به هدف خود رسیده اید .

برای مثال ، می توانید بنویسید سالی ۱۰۰،۰۰۰ دلار درآمد دارم . بعد فهرستی از کارهایی را که می توانید برای رسیدن به این سطح درامد انجام بدهید ، مشخص نمایید . به مرور و با گذشت زمان می توانید به اقدامات دیگری که باید به فهرست خود اضافه کنید ، بیندیشید .

برای همه هدفهای مشخص شده باحرف « الف » همین کار را بکنید . در پایان فرایند ،

فهرستی از هدفهای مشخص شده با حرف « الف » ، و ایده های مختلفی برای دستیابی به هر کدام در اختیار خواهید داشت .

READ
همسرم اجازه داد یک شب را با زن دیگری باشم /راز موفقیت

حالا زمان و اولویت هر یک از فعالیتها را مشخص نمایید . کدام کار را باید قبل از کارهای دیگر انجام بدهید؟ کدام اقدام از همه مهم تر است و می تواند تفاوتی در دستیابی شما به هدفهایتان ایجاد کند ؟ کنار هر مورد ، برحسب اهمیت ، حروف « الف » ، « ب » و « ج » را بنویسید . و بعد آنها را به  « الف- ۱» ، « الف- ۲»  « الف -۳» ، « ب – ۱ » ، « ب – ۲ » ،« ب – ۳ » و غیره تقسیم نمایید .

حالا فهرستی از مهم ترین هدفهایتان را که اولویت بندی هم شده اند ، در اختیار  دارید . فهرستی از فعالیتهایی در اختیار دارید که برای دستیابی به هدفهایتان باید به آنها برسید .

این برنامه را همه روزه مرور کنید – یک بار در صبح و بار دیگر در شب . همه روزه مصمم شوید که برای دستیابی به مهم ترین هدفهایتان کاری صورت دهید . این کار کردن روزانه روی هدفهایتان به شما امکان می دهد که حرکت و جنبش به اندازه کافی در اختیار داشته باشید . این جنبش و حرکت به شما امکان می دهد که به مهم ترین هدفهای خود دست پیدا کنید .

به طور اجمالی روشی قدرتمند و ساده را برای هدف گذاری و دسترسی به این هدفها توضیح می دهیم . این روش را خودتان اعمال کنید و آن رابه دیگران آموزش بدهید .

اقدام شماره یک : دقیقاً خواسته خود را مشخص کنید . اغلب اشخاص هرگز این کار را نمی کنند .

اقدام شما دو : خواسته خود را دقیق و روشن بنویسید .

اقدام شماره سه : زمان دستیابی به هدف را مشخص کنید . اگر هدف بزرگ و مفصل است ، آن رابه اجزای کوچک تر تقسیم کنید و برای هر کدام تاریخی در نظر بگیرید .

اقدام شماره چهار : فهرستی از هر اقدامی که فکر می کنید برای دستیابی به هدف ضرورت دارد ، تهیه کنید .

اقدام شماره پنج : فهرست را به برنامه ای با رعایت اولویتها تبدیل کنید . مشخص کنید که ابتدا چه اقدامی باید صورت گیرد ، و بعد از آن برای رسیدن به مرحله بعدی چه باید بکنید .

اقدام شش : بی درنگ برای اجرای برنامه خود دست به کار شوید . تأخیر نکنید .

اقدام شماره هفت : همه روزه کاری انجام بدهید تا شما را به جانب هدفتان راهنمایی کند .

منبع:مجله اینترنتی موفق باشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *