کد خبر : 5621
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 21:04

چرا سکسکه می‌کنیم /سلامت

چرا سکسکه می‌کنیم /سلامت

چرا سکسکه می‌کنیم

admin

سکسکه کردن از جمله اتفاقات دردسرساز اما کوتاه مدتی است که بیشتر افراد بارها در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند و در صورت آغاز سکسکه هر یک به شیوه خود در صدد متوقف ساختن آن برمی‌آیند.

سکسکه

به گزارش ایسنا ، در شرایط مختلف از جمله مصرف برخی مواد خوراکی همچون دسرها و نوشابه‌های گازدار فرد احساس می‌کند پرده دیافراگم سفت شده،‌ تارهای صوتی به طور ناگهانی بسته می‌شوند و سکسکه اتفاق می‌افتد.

افراد برای متوقف ساختن سریع‌تر سکسکه شگردهای متفاوتی دنبال می‌کنند به طور مثال روی یک پا بالا می‌پرند یا به سمت عقب و جلو می‌دوند اما همیشه این سوال مطرح است که چرا سکسکه می‌کنیم و چرا سکسکه صدا دارد. گاهی اوقات تلاش می‌کنید تا اولین باری که سکسکه کردن را تجربه کردید، روش برطرف ساختن آن را به یاد آوردید. هرچند این تلاش بی‌نتیجه است زیرا اولین بار پیش از آن که متولد شوید اولین تجربه از سکسکه کردن را داشته‌اید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد معمولا تا پایان دوره بارداری، جنین در رحم مادر به منظور آماده شدن برای نفس کشیدن در هوا پس از تولد، سکسکه می‌کند. هرچند این پدیده به میزان چشمگیر در هفته‌های ۲۴ تا ۴۶ بارداری و با افزاش حرکت‌های تنفسی کاهش می‌یابد.

اگرچه سکسکه کردن از جمله اتفاقاتی است که ریشه آن به پیش از تولد بازمی‌گردد اما عادات روزانه‌ افراد می‌تواند یکی از دلایل اصلی آن باشد. به طور مثال سریع خوردن غذا،‌ نوشیدن نوشابه‌های گازدار از جمله محرک‌های اصلی در افزایش احتمال سکسکه هستند. این گونه عادات غذایی ناسالم، ورم شکم را به دنبال دارند که باعث تحریک پرده دیافراگم می‌شوند. در نتیجه این انقباض سریع ماهیچه‌ای، تارهای صوتی به طور ناگهانی بسته می‌شوند و صدای سکسکه را به وجود می‌آورند.

READ
علل بي‌خوابي در كودكان/سلامت

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی،‌ در صورتی که پس از نگه داشتن نفس یا فوت کردن داخل کیسه کاغذی همچنان سکسکه بیش از ۴۸ ساعت یا حتی بیش از یک ماه هم ادامه پیدا کرد می‌تواند نشان دهنده مشکلات جسمی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *