کد خبر : 5615
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 20:37

تبخال نیاز به درمان ندارد/سلامت

تبخال نیاز به درمان ندارد/سلامت

admin یک متخصص عفونی گفت: تبخال نشانه بیماری خاصی نیست و به نوعی می‌تواند مفهوم سلامتی داشته باشد. دکتر علیرضا جانبخش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: تبخال نوعی بیماری ویروسی است که عامل بروز آن ویروس هرپس انسانی نامیده می‌شود و دارای دو تیپ است. این متخصص عفونی

admin

یک متخصص عفونی گفت: تبخال نشانه بیماری خاصی نیست و به نوعی می‌تواند مفهوم سلامتی داشته باشد.

تبخال زدن

دکتر علیرضا جانبخش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: تبخال نوعی بیماری ویروسی است که عامل بروز آن ویروس هرپس انسانی نامیده می‌شود و دارای دو تیپ است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه تیپ یک ویروس هرپس بیشتر در اطراف دهان، لب و صورت بروز می‌کند، گفت: ویروس تبخال در اولین بروز خود معمولا در سنین پایین و در دوران طفولیت فرد بروز می‌کند.

این متخصص عفونی ادامه داد: این ویروس به حالت مخفی برای همیشه در بدن فرد باقی می ماند و در شرایط مناسب به سطح پوست می‌آید و ایجاد بثور می‌کند.

جانبخش گفت: تبخال ثانویه نیز در پی بروز عفونت‌ها، تب، آنفلوآنزا، انواع مننژیت و … بروز می‌کند. ضمن اینکه استرس، ضربه، تصادف، سوختگی و … از دیگر عوامل بروز تب خال ثانویه است.

وی خستگی زیاد، استرس فیزیکی و … را از دیگر دلایل بروز تب خال دانست و گفت: البته برخی از تبخال‌ها نیز شناخته شده نیستند و به صورت دوره‌ای عود می کنند و به نظر می رسد عوامل ژنتیکی در بروز آنها موثر است.

جهانبخش گفت: ۹۵ درصد افراد تا سنین جوانی حداقل یک بار تب خال را تجربه می‌کنند.

READ
مصرف کنندگان آسپرین بخوانند/سلامت

این متخصص عفونی در ادامه با بیان اینکه تب خال در حالت معمول نیاز به درمان ندارد، گفت: تنها در صورتی که بروز تبخال در هر ماه بیش از یک بار باشد باید نسبت به درمان اقدام شود.

وی درمان را شامل درمان کوتاه مدت و بلندمدت و با دارو دانست و افزود: اگر درمان کوتاه مدت پاسخگو نباشد، نسبت به درمان دارویی شش ماهه اقدام می شود.

منبع:

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *