کد خبر : 4902
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 20:49

طرز تهیه سالاد الویه/ سالاد

طرز تهیه سالاد الویه/ سالاد

طرز تهیه سالاد الویه

 

 

الویه

 

سالاد الویه

 

سیب زمینی متوسط 5 عدد . تخم مرغ 4 عدد . مرغ پخته خرد شده 1 لیوان

نخود فرنگی 1 لیوان . خیار شور خرد شده 1 لیوان . سس مایونز مقدار لازم . نمک و فلفل مقدار لازم

 

الویه

 

طرز تهیه : مرغ را  بپزید و پس از اینکه سرد شد با دست استخوان های مرغ را جدا و مرغ را ریش ریش یا خرد کنید ( میتوانید از بخش های مختلف مرغ برای تهیه سالاد الویه استفاده کنید ، استفاده از بال و گردن مرغ سالاد الویه را خوشمزه تر میکند ).

 

سیب زمینی ها و تخم مرغ ها داخل قابلمه بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و 1 ساعت روی حرارت قرار دهید تا مواد بپزند سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بکنید و ریز خرد کنید ( میتوانید سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور را رنده کنید ).

 

الویه

 

مرغ پخته خرد شده ، سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور خرد شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید سپس نخود فرنگی کنسروی یا پخته و سس مایونز را اضافه نمایید کنید ( در صورتی که میخواهید سالاد الویه کاملا یکدست باشد بهتر است ابتدا سیب زمینی ، تخم مرغ و مرغ خرد شده را باهم مخلوط کنید و خوب ورز دهید سپس بقیه مواد را اضافه کنید ).

READ
آموزش بره فانتزی با خزه/عروسک

 

پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرف بریزید و تزیین کنید سپس به مدت 2 – 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

 

 

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید به جای مرغ از کالباس استفاده کنید ، همچنین میتوانید 1 عدد هویج پخته رنده شده را به الویه اضافه نمایید ، بهتر است سس را کم کم به مواد اضافه کنید تا بهتر با مواد ترکیب شود.

منبع:ایران کوک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *