کد خبر : 3812
تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1392 - 20:28

آموزش بافت لباس دخترانه با یک بند/بافتنی

آموزش بافت لباس دخترانه با یک بند/بافتنی

سایز نخ متوسط قلاب شماره ۲ این لباس برای نوزاد تازه متولد شده ست. یعنی خیلی کوچیکه اما شما می تونید در هر سایزی که خواستید حتی سایز خودتون ببافید. صدو بیست تا زنجیره بزنید. یا به اندازه دور کمر به علاوه ۵سانت اضافه تر زنجیره بزنید. سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به عنوان یک

www.nexttime.ir716

سایز نخ متوسط

قلاب شماره ۲

این لباس برای نوزاد تازه متولد شده ست. یعنی خیلی کوچیکه اما شما می تونید در هر سایزی که خواستید حتی سایز خودتون ببافید.

صدو بیست تا زنجیره بزنید. یا به اندازه دور کمر به علاوه ۵سانت اضافه تر زنجیره بزنید.

سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به عنوان یک پایه بلند و یک زنجیره است) . یک دانه جا بیندازید. *در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره به بعد را تا انتها تکرار کنید. برگردید.

اگر به عکس نگاه کنید روی آن سه تا ردیف می بینید که وسطی کمی ضخیم تر است. اگر دوست دارید که شما هم این طرح را داشته باشید هر جای لباس که خواستید و با هر طرحی که خودتان خواستید می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که بین دانه ها زنجیره نزنید. مثلا در لباسی که من بافتم دو ردیف راست و چپ به جای اینکه یک پایه بلند یک زنجیره یک پایه بلند باشد. سه تا پایه بلند است. یعنی دانه ای که قبلا جا می انداختم جا نینداختم و در آن پایه بلند زدم. برای قسمت وسط هم که بزرگتر است در ۵ دانه پشت سر هم پایه بلند زدم. مثل عکس زیر

www.nexttime.ir717

رج بالا را انقدر ادامه بدهید تا لباس تا روی کمر بیاید. ( وقتی بند را اضافه کنیم لباس بلند می شود) برای بافت من ۲۸ رج شد.

رج ۲۹ و شروع بند لباس

دانه ها رو به چهار قسمت تقسیم کنید. مثلا در لباس من ۱۲۰ تقسیم بر ۴ می شود ۳۰ دانه. از ابتدای رج شروع کنید .

قسمت اول: یک زنجیره در آن دانه نبافید،* یک پایه کوتاه، یک زنجیره، یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره تا انتهای دانه سی ام تکرار کنید.

قسمت دوم:

{یک پایه کوتاه، یک زنجیره بزنید، یک دانه جا بیندازید یک پایه کوتاه }

{ *یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه نیم دوبل. (۴ بار دیگر از قسمت ستاره را تکرار کنید.}.

{یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه بلند. یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه بلند.

READ
طرز دوخت کت و دامن با یقه مدل دار/خیاطی

{ *یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه نیم دوبل. (۴ بار دیگر از قسمت ستاره را تکرار کنید.}.

{ یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید.یک پایه کوتاه بزنید.یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید}

قسمت سوم: مانند قسمت دوم بافته می شود.

قسمت چهارم: مانند قسمت اول بافته می شود.

رج سی ام:

قسمت اول: یک زنجیره بزنید. در آن دانه نبافید،* یک پایه کوتاه، یک زنجیره، یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره تا انتهای دانه سی ام تکرار کنید.

قسمت دوم:

{یک پایه کوتاه، یک زنجیره بزنید، یک دانه جا بیندازید یک پایه کوتاه . یکبار دیگر این قسمت را تکرار کنید.

{ *یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه نیم دوبل. (۳ بار دیگر از قسمت ستاره را تکرار کنید.}.

{یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه بلند. یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه بلند.

{ *یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید، یک پایه نیم دوبل. (۳ بار دیگر از قسمت ستاره را تکرار کنید.}.

{ یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید.یک پایه کوتاه بزنید(یکبار دیگر این قسمت را تکرار کنید).}

قسمت سوم: مانند قسمت دوم بافته می شود.

قسمت چهارم: این قسمت دیگر بافته نمی شود. اخرین دانه قسمت سوم را که بافتید رج را برگردید.این قسمت لباس در رج های بعد هم بافته نمی شود. به عکس زیر نگاه کنید. قسمت سمت چپ که یک قسمت از چهار قسمت است و بعدا پشت لباس می شود دیگر بافته نمی شود.

  www.nexttime.ir718

 

رج سی و یک: در دانه اول شلال یا بخیه بزنید. اگر در رج قبل دقت کرده باشید می بینید که ما یکی به تعداد پایه کوتاه ها اضافه کردیم و یکی از نیم دوبل ها کم کردیم. یعنی هر رج که می بافیم اولین و اخرین نیم دوبل تبدیل به پایه کوتاه می شود.

علاوه به این دانه اول رج و دانه اخر رج هم شلال بافته می شود و در رج بعد دیگر بافته نمیشود. پس با اینکه یکی از دانه های نیم دوبل تبدیل به پایه کوتاه می شود اما هر سری یکی از پایه کوتاه ها نیز تبدیل به شلال شده و حذف می شود. این کار باعث می شود که روی سینه ها قسمت هلالی شکل بگیرد. قسمت دوم و سوم را به این صورت ببافید و قسمت چهارم را دیگر نبافید. از انتهای قسمت سوم برگردید. از این به بعد تنها قسمت دوم و سوم بافته میشود.

READ
آموزش بافت قدم به قدم تصویری دمپائی لاانگشتی نوزاد قلاببافی 3

رج سی و دو و سی و سه هم به همین صورت بافته می شود.

رج سی و چهار: در این رج دیگر تنها یکی از قسمت ها بافته می شود. بسته به اینکه شما دوست داشته باشید بند لباس طرف چپ باشد یا طرف راست. روشی که در سه رج قبل بافتید تکرار کنید تا جایی که تعداد دانه های شما در یک رج به چهار دانه برسد. که همان چهار دانه ای است که پایه بلند می بافتید. اکنون تنها به این صورت ببافید. سه زنجیره بزنید. یک پایه بلند در دانه بعد. یک زنجیره بزنید. یک پایه بلند در دانه بعد بزنید. برگردید. این رج را تا جایی ادامه دهید که بند لباس به اندازه کافی بلند باشد ( در اینجا ده سانت). رج آخر را به پشت لباس بدوزید.

جا دکمه ای: 

این قسمت در عرض لباس بافته می شود. به تصویر زیر نگاه کنید. انتهای رج اخر اکنون اولین دانه می شود. نخ را با زنجیره به این دانه متصل کنید. و در تمام دانه ها بعد از آن یک پایه کوتاه بزنید. دو رج بعد را هم به همین صورت ببافید.

در رج بعد یک زنجیره بزنید. یک پایه کوتاه بزنید. ۴ زنجیره بزنید. ۱۰ پایه کوتاه بزنید. ۴ زنجیره بزنید. ۱۰ پایه کوتاه بزنید. قسمت بعد از ستاره را تا انتها تکرار کنید.

دو رج دیگر مانند رج اول ببافید. یعنی در تمام دانه ها یک پایه کوتاه بزنید.

طرف دیگر لباس هم تمام رج ها مانند رج یک بافته می شود.

READ
طرزتهیه ترشی به

www.nexttime.ir719

دامن:

لایین لباس را روی هم قرار داده به صورتی که قسمت جا دکمه دار روی قسمتی که باید دکمه را روی آن بدوزید قرار بگیرید. با یک زنجیره نخ را به لباس متصل کنید. و یک دور کامل به این صورت ببافید: سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به عنوان یک پایه بلند و یک زنجیره است) . یک دانه جا بیندازید. *در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره به بعد را تا انتها تکرار کنید. دانه اخر را با شلال به دانه اول متصل کنید.

رج دوم: سه زنجیره بزنید در همان دانه یک پایه بلند بزنید..یک دانه جا بیندازید *در دانه بعد دو پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره به بعد را تا انتها تکرار کنید. دانه اخر را با شلال به دانه اول متصل کنید.

رج سوم : سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به عنوان یک پایه بلند و یک زنجیره است) در همان دانه دو پایه بلند بزنید.. یک دانهجا بیندازید. *در دانه بعد سه پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید. از قسمت ستاره به بعد را تا انتها تکرار کنید. دانه اخر را با شلال به دانه اول متصل کنید.

رج چهارم:سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به عنوان یک پایه بلند و یک زنجیره است) در همان دانه دو پایه بلند بزنید.. *در دانه وسط قسمت سه تایی سه پایه بلند بزنید. . از قسمت ستاره به بعد را تا انتها تکرار کنید. دانه اخر را با شلال به دانه اول متصل کنید. کور کنید

 www.nexttime.ir720منبع:به روز ترین اخبار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *