کد خبر : 3578
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1392 - 19:08

طرز تهیه خمیر پیتزا/آشپزی

طرز تهیه خمیر پیتزا/آشپزی

با توجه به اینکه طرز تهیه خمیر پیتزا متفاوت است، ما سعی کردیم طرز تهیه آسان ترین و بهترین خمیر پیتزا را به دوستان آموزش دهیم. مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا آرد ۱/۲ و ۴ پیمانه روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری تخم مرغ درشت ۱ عدد ماست چکیده ۱ پیمانه آب گرم ۱/۳ پیمانه

با توجه به اینکه طرز تهیه خمیر پیتزا متفاوت است، ما سعی کردیم طرز تهیه آسان ترین و بهترین خمیر پیتزا را به دوستان آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا

آرد ۱/۲ و ۴ پیمانه
روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری
تخم مرغ درشت ۱ عدد
ماست چکیده ۱ پیمانه
آب گرم ۱/۳ پیمانه
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
پودر خمیر ترش ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

۳/۱ پیمانه آب را همراه پودر خمیر ترش و یک قاشق چایخوری شکر در ظرفی ریخته با قاشق پلاستیکی یا چوبی هم میزنیم تا پودر خمیر ترش و شکر در آب حل شوند .

مایه را در محیط گرمی به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار می دهیم سپس ماست چکیده ، روغن زیتون و تخم مرغ را اضافه نموده تمام مواد را مخلوط می کنیم . آرد و نمک را مخلوط نموده و  بتدریج اضافه کرده ورز می دهیم . (اگر خمیر به دست چسبید کمی آرد مازاد بر پیمانه داده شده به خمیر اضافه می کنیم تا چسبندگی بطور کامل از بین برود . )

خمیر را در ظرف مناسبی قرار داده و روی آن را با دستمال تمیزی می پوشانیم و به مدت یک ساعت خمیر استراحت داده تا عمل آید . پس از این مدتی خمیر آماده مصرف می باشدPizza-dough-2_thumb

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *