کد خبر : 20348
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آبان 1402 - 17:39

طرز تهیه کیک سینامون خوشمزه

طرز تهیه کیک سینامون خوشمزه

کیک سینامون از کیک های خوشمزه و معروف خانگی در دنیا می باشد و برای فیلینگ آن از مواد میانی دارچینی استفاده می شود.

طرز تهیه کیک سینامون خوشمزه و خانگی با عطر و طعم عالی

کیک سینامون از کیک های خوشمزه و معروف خانگی در دنیا می باشد و برای فیلینگ آن از مواد میانی دارچینی استفاده می شود. در ادامه با طرز تهیه کیک سینامون خوشمزه و خانگی با عطر و طعم عالی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک سینامون
تخم مرغ 4 عدد
شکر 1 پیمانه
روغن سه چهارم یپمانه
شیر سه چهارم پیمانه
آرد 2 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل مقداری
نمک 1 پنس
مواد لازم فیلینگ⁣
شکر قهوه ای نصف پیمانه
دارچین 2 قاشق مرباخوری
گردو خرد شده یک چهارم پیمانه
مواد لازم
خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
سس کارامل 3 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کیک سینامون

مرحله 1: آماده کردن مواد

برای درست کردن کیک سینامون خوشمزه قبل از هر کاری فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

همچنین باید مواد را از قبل، از یخچال بیرون آورده باشید تا به دمای محیط برسند. آرد ،بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم.

مرحله 2: آماده کردن مواد فیلینگ

فیلینگ این کیک طعم و مزه بی نظیری برای این کیک می دهد. برای آماده کردن مواد فیلینگ، در یک ظرف کاسه، مقدار مواد گفته شده برای شکر قهوه ای، گردو و دارچین را باهم مخلوط می کنیم و بعد آن را کنار می گذاریم.

مرحله 3: هم زده تخم مرغ با شکر و وانیل

برای شروع درست کردن کیک، در یک کاسه نسبتاً بزرگ تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل با دور تند همزن برقی می زنیم تا کشدار شده و حجمش دو برابر شود.

READ
آموزش تصویری پاناکوتای انار

مرحله 4: اضافه کردن شیر و روغن

در ادامه شیر را اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه با همزن برقی هم می زنیم. بعد روغن را هم اضافه کرده و مجدد به مدت 30 ثانیه و فقط در حد یکدست شدن مواد هم می زنیم.

⁣مرحله 5: اضافه کردن مواد خشک

حالا مواد خشک را اضافه می کنیم. برای این کار مخلوط آرد، بکینپگ پودر و نمک الک شده را در سه مرحله به موادمون اضافه می کنیم و این بار با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدستی درست شود.

⁣مرحله 6: ریختن مواد داخل قالب

حالا قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفتیم با روغن مایع چرب و آرد پاشی می کنیم. بعد قالب را می تکانیم تا آرد اضافی آن بریزد. سپس نصف مایه کیک آماده شده را داخل قالب می ریزیم و بعد مواد فیلینگ آماده شده را ریخته و دوباه باقی مانده مواد کیک را به آرامی و با احتیاط می ریزیم. (مواد فیلینگ را می توانید به صورت خط مستقیم و یا به صورت پخش بریزید.)

⁣مرحله 7: پخت کیک سینامون

در نهایت کیک را برای پخت درون فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد. دمای فرها باهم متفاوت است حتما روند پخت کیک را بررسی کنید.

READ
ساختن آهوی لوکس تزئینی

مرحله 8: بررسی پخت کیک

برای این کار سیخ چوبی تمیز را وسط کیک فرو می کنیم اگر مواد بهش نچسبید و تمیز بیرون آمد کیک پخته است. در غیر این صورت تایم می دهیم تا کیک کامل بپزد. پس از پخت، کیک را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن از قالب بیرون می آوریم و بر روی توری قرار می دهیم تا خنک شود. در مدت زمانی که کیک خنک می شود کرم کاراملی روی کیک را آماده می کنیم.

⁣مرحله 9: آماده کردن کرم کاراملی کیک

برای این کار 100 گرم خامه صبحانه (نصف پاکت صورتی) را در یک ظرف مناسب روی بخار کتری آب می گذاریم تا روان شود. بعد 3 قاشق غذاخوری سس کارامل بهش اضافه می کنیم و کاملا مواد را باهم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله 10: تزیین کیک

پس از اینکه کیک سینامون خنک شد روی آن کرم کاراملی آماده شده می ریزیم و با گردو خرد شده تزیین می کنیم. سپس در اندازه های دلخواه برش داده و به همراه چایی سرو می کنیم.

منبع :بارونک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *