کد خبر : 20017
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 21:10

این علائم خطرناک نشانه این بیماری‌های چشمی هستند!

این علائم خطرناک نشانه این بیماری‌های چشمی هستند!

دبیر علمی سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، در خصوص شایع‌ترین ترین بیماری‌های چشم، توضیحاتی داد. سید محمد قریشی، در سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، هدف کنگره را ارائه آخرین دستاوردهای چشم پزشکی عنوان کرد و گفت: در این کنگره سخنرانی‌های علمی، سمپوزیوم‌ها و دوره‌های آموزشی برای متخصصین

این علائم خطرناک نشانه این بیماری‌های چشمی هستند!

دبیر علمی سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، در خصوص شایع‌ترین ترین بیماری‌های چشم، توضیحاتی داد.

این علائم خطرناک نشانه این بیماری‌های چشمی هستند!

سید محمد قریشی، در سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، هدف کنگره را ارائه آخرین دستاوردهای چشم پزشکی عنوان کرد و گفت: در این کنگره سخنرانی‌های علمی، سمپوزیوم‌ها و دوره‌های آموزشی برای متخصصین چشم و همکارانی که در زمینه‌های فوق تخصصی این رشته فعالیت می‌کنند، به صورت حضوری و برای شرکت کنندگان خارجی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

این فوق تخصص قرنیه افزود: موضوعات و مباحث مورد بحث در این کنگره شامل جمیع مباحث چشم پزشکی می‌شود و برای همه تخصص‌ها و فوق تخصص‌های چشم در این کنگره برنامه گنجانده شده است.

قریشی ادامه داد: سعی گردیده در طول برگزاری کنگره، متخصصین تمامی رشته‌ها اعم از قرنیه، آب مروارید، لیزیک چشم، شبکیه و زجاجیه، گلوکوم (آب سیاه)، استرابیسم، جراحی‌های پلاستیک چشم و نوروافتالمولوژی (اعصاب چشم) برنامه‌های خودشان را داشته باشند. همچنین در کنگره پیش رو، برای همکاران چشم پزشک عمومی و همکاران جوان چشم پزشک و گروه پرستاران چشم برنامه‌های علمی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ضرورت آموزش مداوم گروه‌های پزشکی از جمله چشم پزشکی، اظهار داشت: ضرورت دارد گروه‌های چشم پزشکی هر ساله در برنامه‌های علمی شرکت کنند و امتیازات لازم را کسب نمایند تا بتوانند حرفه خودشان را ادامه دهند. به همین دلیل کنگره جنبه آموزشی هم خواهد داشت و امتیازدهی به شرکت کنندگان در اواخر کنگره توسط وزارتخانه مربوطه انجام می‌گردد.
قریشی، یکی از اتفاقات جانبی این کنگره را برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه شرکت‌هایی که سازنده تجهیزات پزشکی هستند یا نمایندگی شرکت‌های سازنده را دارند، حاضر هستند و تجهیزات خودشان به خصوص تجهیزات جدید و پیشرفته را ارائه می‌دهند تا چشم پزشکان با آخرین تکنولوژی‌های تجهیزات چشم پزشکی آشنا شوند.

READ
به کودکان عطر و ادکلن بزنیم یا نزنیم/سلامت

این فوق تخصص قرنیه با عنوان این مطلب که طیف بیماری‌های شایع چشم پزشکی بسیار گسترده است، افزود: از جمله بیماری‌های شایع چشم می‌توان به آب مروارید اشاره کرد که بیشترین علت بروز آن سن افراد است و اکثر افرادی که به دوره سالمندی می رسند، معمولاً دچار آب مروارید می‌شوند.

وی گفت: با توجه به پیشرفت‌های علم چشم پزشکی، بیماری آب مروارید قابل درمان است.

قریشی ادامه داد: دسته دوم بیماری‌های شایع چشم، آب سیاه یا گلوکوم است که بیماری خیلی حساسی است و بیمار خودش متوجه بیماری نمی‌شود و لازم است برای بررسی آب سیاه بیمار به صورت دوره‌ای معاینه شود و به چشم پزشک مراجعه کند.

وی افزود: دیگر بیماری‌های چشم که اخیراً خیلی شیوع بیشتری یافته، دیابت است که علاوه بر اعضای بدن، چشم را گرفتار می‌کند و متأسفانه این افراد وقتی عوارض بیماری پیشرفت می‌کند متوجه بیماری می‌شوند.

دبیر علمی کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران تاکید کرد: به افرادی که دچار بیماری قند هستند توصیه می‌شود به صورت مرتب زیر نظر چشم پزشک باشند که به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است.

وی افزود: در مورد سایر بیماری‌های چشم، می‌توان به عیوب انکساری اشاره کرد مثل دوربینی، نزدیک بینی که خوشبختانه اعمال لیزیک در این زمینه خیلی پیشرفت کرده و برای این بیماران مؤثر هستند.

READ
داروهایی که سلامت چشم را نشانه می‌گیرند

قریشی در آخر اضافه کرد بیماری مهم دیگری که باید به آن توجه شود عوارض و آسیب ناشی از ضربه‌هایی است که به چشم وارد می‌شود که متأسفانه در کشور ما شایع است و از جمله کودکان هم در معرض این آسیب‌ها هستند. لذا توصیه می‌شود، مردم به نکات ایمنی توجه کنند و مواظب باشند ضربه و آسیب به چشم نرسد که عواقب آن جبران ناپذیر است.

منبع :سانا پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *