طرز تهیه دو پیازه باقلا

طرز تهیه دو پیازه باقلا , دستور پخت دو پیازه باقلا

دو پیازه باقلا یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را آماده کنید، دو پیازه باقلا با روش‌های مختلف و کمترین مواد در دسترس درست می‌شود و طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد که بسیار پر طرفدار است.

مواد لازم برای ۴ نفر
باقلا تازه ۱ کیلو
پیاز متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل عنابی به مقدار لازم

طرز تهیه دو پیازه باقلا

مرحله اول

ابتدا باقلا را پاک کنید و بعد تمیز بشورید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید و کمی هم نمک روی آن‌ها بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا باقلاها خوب پخته شوند.

مرحله دوم

سپس پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله سوم

بعد رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم خامی آن گرفته شود سپس فلفل عنابی را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد باقلاهای پخته شده را در مخلوط بریزید و هم بزنید تا سس کاملا به خورد باقلاها برود.

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شوند و بعد مقداری آب روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا همه مواد با هم خوب ترکیب شوند و بعد درب تابه را ببندید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب بپزند و جا بیفتند، بعد از این زمان درب تابه را بردارید و تست کنید که باقلاها کاملا پخته باشند و در صورتی که هنوز سفت هستند می‌توانید مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید کمی بپزند.

مرحله ششم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و دو پیازه باقلا را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ گشنیز و نعناع و شوید تزئین کنید و این غذای خوش طعم و لذیذ را همراه با نان تازه، ترشی، ماست موسیر و زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.

READ
طرزتهیه آش آبلیمو

منبع :در نهايت