کد خبر : 19813
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 خرداد 1402 - 17:20

پرایمر ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر ناخن چیست؟ پرایمر ناخن یا همون پرایمر کاشت ناخن چیه و چه کابردی داره؟ تا بحال با این مشکل مواجه شده اید که یکروز بعد از کاشت ناخن ، بطور کامل ناخن شما از قالب جدا شود ؟ همانطور که میدانید کاشت ناخن امروزه بسیار مورد استقبال و استفاده بسیاری از خانوم ها قرار گرفته

پرایمر ناخن چیست؟

پرایمر ناخن چیست؟

پرایمر ناخن یا همون پرایمر کاشت ناخن چیه و چه کابردی داره؟ تا بحال با این مشکل مواجه شده اید که یکروز بعد از کاشت ناخن ، بطور کامل ناخن شما از قالب جدا شود ؟ همانطور که میدانید کاشت ناخن امروزه بسیار مورد استقبال و استفاده بسیاری از خانوم ها قرار گرفته است و جزیی از روتین زندگی آنها گشته حال اگر پرایمر برای زیر سازی ناخن وجود نداشته باشدو بین لایه ای که ناخن کاشته میشود هوا و رطوبت و ذرات ریز آب وجود داشته باشد  ناخن کاشته شده پس از یکروز بصورت کامل از روی ناخن جدا شده و می افتد و این خاصیت چسبندگی پرایمر است که سبب ماندگاری میشود .

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:

پس تا آخر این مطلب با من همراه باشید تا بگم که چطور از پرایمر ناخن استفاده کنید تا کاشت ناخ بی دردسری داشته باشد. و اینکه از چه نوع پرایمر کاشت ناخنی استفاده کنیم (اسیدی یا غیر اسیدی).

اصلا پرایمر چیست ؟

اغلب شما با واژه پرایمر آشنا هستید و یا به گوشتان خورده، پرایمر یکی از لوازم آرایش است که برای بیس آرایش کاربرد دارد و باعث میشود که زمینه مناسب برای آرایش ایجاد شود حال با توجه به همین نکته پرایمر ناخن نیز یکی از ابزاری و وسایلی است که برای زیر سازی ناخن برای کاشت استفاده میشود و باعث میشود مواد کاشت ناخن، بهتر روی آن بچسبد .
کاربرد پرایمر فقط در آرایش نمیباشد بلکه زمانی که شما بخواهید دیوار یا هر سطحی را رنگ کنید ابتدا روی آن سطح پرایمر زده سپس رنگ میکنید پرایمر سبب میشود تا چسبندگی و رنگ پذیری بهتری داشته باشیم و ماندگاری رنگ بهتر شود.
پرایمر ناخن همانطور که از اسم آن مشخص است باید روی ناخن زده شود و به هیچ عنوان بر روی تیپ یا مواد زده نشود زیرا باعث زردی ناخن میشود. جالب هست بدونید که پرایمر صورت و پرایمر مژه میتونه آرایش شما رو چند برابر بهتر کنه، حتما مطلب اون رو از سایت مطالعه کنید.

کاربرد پرایمر ناخن
کاربرد پرایمر ناخن

روش استفاده از پرایمر ناخن به چه صورت است ؟

هنگام کاشت ناخن مخصوصا زمانیکه از پودر لیکوئید اکریلیک استفاده میکنید، پرایمر یکی از ضروری ترین مواد مورد استفاده است و معمولا یک لایه از ان استفاده میشود مگر در صورتیکه شرکت تولید کننده ذکر کند که از دو لایه پرایمر استفاده شود. ابتدا بر روی ناخن تمیز با برس مخصوص یک لایه پرایمر زده و صبر میکنیم تا خشک شود سپس لایه بعدی از مواد و یا لاکژل را بر روی ناخن میزنیم  به این نکته توجه کنید که قبل از زدن پرایمر سطح ناخن را باید از مواد حاوی چربی  تمیز کرده باشیم تا زیر سازی مناسب را فراهم آوریم
یکی از سخت ترین ناخن ها مربوط به ناخن های براق هستند ابتدا سطح ناخن را مات کرده سپس سوهان کشی میکنیم و بعد باید با پد یا برس از مایع ضد قارچ استفاده کنیم و بعد از پرایمر استفاده میکنیم اگر تمام این مراحل را بدرستی انجام دهیم کاشت یا اکستنشن با ماندگاری بالاتری خواهیم داشت.

انواع پرایمر ناخن چیست؟

بطور کلی پرایمر ها دو دسته اند که تفاوت این دو در میزان اسیدی بودن آن ها میباشد هرچه اسیدی تر خاصیت چسبندگی بیشتری دارد ولی به این نکته توجه کنید که سلامت ناخن برای ما اهمیت بیشتری دارد. زیرا پرایمر مانند چسب دو طرفه میباشد که از یکطرف با صدف ناخن و از طرف دیگر با تیپ یا لاکژل و یا هر ماده دیگر در ارتباط است و باید این دو را متصل بهم نگه دارد و در زمان خشک شدن نیز تفاوت دارد اسیدی چندین برابر زمان بیشتری نسببت به غیر اسیدی میبرد .

READ
آموزش تصویری بستن مدل مو ساده و شیک دخترانه /بافت مو

پرایمر ناخن اسیدی :

پرایمر اسیدی همانطور که از اسم آن مشخص است بیشترین مقدار اسیدمتاکریلیک تشکیل داده است و زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه برای خشک شدن نیاز دارد و پس از خشک شدن ناخن سفید میشود اگر سهو با دست برخورد کند بدلیل اسیدی و شیمیایی بودن بالای آن باعث سوختگی شیمیایی آن قسمت خواهد شد.
روش عملکرد پرایمر اسیدی بدین صورت است که قطره های بسیار کوچک از پرایمر را بر روی ناخن قرار داده و پرایمر با ایجاد حفره بر سطح ناخن باعث میشود لاکژل یا هر ماده ای که بعد از آن روی ناخن قرار میگیرد با پر کردن این منافذ باعث چسبندگی به ناخن شود .هرچه عمق این منافذ بیشتر باشد چسبندگی مواد به ناخن هم بیشتر میشود .

پرایمر ناخن غیر اسیدی :

پرایمر غیر اسیدی با نام acid free یا acidless یا non-acid دارای مقدار بسیار کم اسید هستند و با تغییر ph  ناخن بصورت موقت باعث چسبندگی آن میشوند .و پر کاربرد ترین پرایمر مورد استفاده میباشد ، البته گونه دیگر از پرایمر وجود دارد که فاقد هرگونه اسید است این پرایمر ها کمترین میزان آسیب را به ناخن میرسانند و باعث چسبندگی پلی ژل ها میشوند. زمان خشک شدن پرایمر غیر اسیدی بی 40 تا 60 ثانیه میباشد

READ
جوش زیر پوستی، دلایل و درمان آن
پرایمر اسیدی پرایمر غیر اسیدی
مدت زمان خشک شدن ۲ تا ۶ دقیقه ۴۰ تا ۶۰ ثانیه
آسیب به ناخن سبب آسیب بیشتر به ناخن و زرد شدن میشود کمترین اسیب را به ناخن میزند
هدف استفاده چسباندن مواد و تیپ به ناخن چسباندن مواد و تیپ به ناخن
جدول مقایسه پرایمر اسیدی و غیر اسیدی
انواع پرایمر ناخن
انواع پرایمر ناخن

مواد شیمیایی تشکیل دهنده پرایمرها چیه میباشد ؟

مواد تشکیل دهنده  L&P و محصولات تقویت کننده ژل  مشابه هستند. فقط شکل مولکول نهایی ساختار متفاوتی دارد که آن را قادر می سازد به عنوان یک محصول چسبنده بهتر عمل کند.

راه تشخیص پرایمر اسیدی با غیر اسیدی ناخن چیست ؟

معمولا هنگام استفاده از پرایمر بر روی شیشه آن ها مواد تشکیل دهنده درج شده است و اسیدی یا فاقد اسیدی بودن آنها را میتوان یافت. وگرنه راه خانگی برای تشخیص این مورد وجود ندارد.

برای چه کسانی از پرایمر اسیدی استفاده میکنیم ؟

کسانی که ناخن آن ها مشکل ساز است یعنی در مدت زمان کوتاه بعد از استفاده از پرایمر غیر اسیدی ناخن افتاده از پرایمر های اسیدی استفاده میکنیم ولی اگر بعد از آن هم باز ناخن افتاد مشکل از پرایمر نمیباشد بلکه در مراحل دیگر شما ایراد وجود دارد .

در چه مواردی از پرایمر ناخن استفاده میکنیم ؟

خدماتی مانند ژل لاک، لاک ناخن، ابریشم و فایبرگلاس معمولاً نیازی به پرایمر ندارند. L&P معمولی بدون پرایمر به ناخن ها می چسبد، اما خیلی خوب نمی چسبد. بسیاری از مونومرها و ژل های پایه در حال حاضر دارای خواص مبتنی بر پرایمر هستند، بنابراین اغلب به پرایمر کمتری نیاز است .

READ
چگونه از ناخن هایمان مراقبت کنیم/ارایش وزیبایی

لوازم ایمنی استفاده هنگام کار با پرایمر چه میباشد ؟

هنگام استفاده از پرایمر بهتر است از ماسک و دستکش و عینک استفاده کنیم و بهتر است که سیستم تهویه مناسب داشته باشیم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم .

فواید استفاده از پرایمر چیست ؟

از فواید استفاده از پرایمر این است که بدلیل اینکه قبل از استفاده از آن سطح ناخن را با پد الکی پاک میکنیم باعث میشود که سطح ناخن از میکروب پاک میکنیم همچنین استون نیز باعث میشود گرد و غبار و رسوبات چرب را در خود حل کند و باعث از بین رفتن زباله های روی ناخن شود.

منبع:گل من وتو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *