کد خبر : 19455
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 6:31

آموزش مرنگ قارچی برای تزیین کیک روز دختر

آموزش مرنگ قارچی برای تزیین کیک روز دختر

کوکی مرنگ قارچی شکل به دلیل اینکه برای خشک شدن در فر مقداری زمان بر است اما درست کردن آنها آسان است. و برای اینکه راحتتر باشید بهتر است که چند روز قبل از درست کردن کیک آنها را آماده کنید.

طرز تهیه مرنگ

مرنگ قارچی یکی از شکلهای جالب مرنگ است که بیشتر جنبه تزئین برای کیکهای خاصی مثل کیک تنه درخت و یا کوکی‌های کریسمس دارد. کوکی مرنگ قارچی شکل به دلیل اینکه برای خشک شدن در فر مقداری زمان بر است اما درست کردن آنها آسان است. و برای اینکه راحتتر باشید بهتر است که چند روز قبل از درست کردن کیک آنها را آماده کنید.

قارچ مرنگی

نیازی نیست که آنها کاملا بی نقص باشند. اگر کمی ناقص باشند بهتر است چون قارچها شکلهای خاص خود را دارند و این باعث می‌شود که ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند. این دستورالعمل حدودا ۳۰ تا ۳۵ قارچ به شما می‌دهد.

از آنجایی که هر دستورالعمل مربوط به مرنگ بهتر است که مرنگها در طی یک روز خشک بهتر درست می‌شوند تا زمانی که هوا مرطوب است.

همچنین کرم تارتار هم خیلی مهم است چون این ماده سفیده‌های تخم مرغ را تثبیت می‌کند و باعث می‌شود تا کوکی‌ها توخالی نباشند. آنها بدون کرم تارتار به همان شکل مناسب در نمی‌آیند. کرم تارتار یک ماده ارزان قیمت است که تغییر چشمگیری در دستورالعمل مرنگ ایجاد می‌کند.


مرنگ قارچی برای تزیین کیک

مواد لازم برای مرنگ قارچی

  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق (ابتدا ۱۵ دقیقه آنها را در آب گرم قرار دهید)
  • ۱/۲ پیمانه شکر سفید
  • ۱/۸ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۸ قاشق چایخوری کرم تارتار
  • ۱/۴ پیمانه شکلات چیپسی نیمه شیرین، ذوب شده
READ
آموزش ساخت جاشمعی چوبی /شمع سازی

وسایل مورد نیاز درست کردن مرنگ قارچی

یک سینی کلوچه بزرگ

کاغذ مخصوص فر

قیف خامه با ماسوره ساده بزرگ (یا استفاده از یک کیسه زیپ لاک بزرگ و سوراخ کردن گوشه آن)


مراحل تهیه مرنگ قارچی

آماده کردن فر: فر را با حرارت ۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر مخصوص کلوچه را با یک کاغذ مخصوص فر بپوشانید.

  1. دو عدد سفیده تخم مرغ، ۱/۲ پیمانه شکر، ۱/۸ قاشق چایخوری نمک و ۱/۸ قاشق چایخوری کرم تارتار را در کاسه همزن بریزید، قطعه همزن را متصل کرده و روی سرعت بالا به مدت ۷ دقیقه یا تا زمانی که حسابی پف کرده و نوارهای سفید روی آن تشکیل شود به هم زدن ادامه دهید (سرد بودن سفیده تخم مرغ باعث افزایش زمان پف کردن خواهد شد).
    طرز تهیه مرنگ
  2. مواد مرنگ را به یک قیف با دهانه ۳/۸ اینچ انتقال دهید و روی سینی کلوچه به صورت چند ردیف دایره بگذارید ( اینچ فضا میان دایره‌ها بگذارید). کلاهک قارچها باید شبیه به شکلاتهای اشکی بزرک باشد (حدود ۱ و نیم اینچ قطر داشته باشند) با چرخاندن قیف، می‌توانید سطح آنها را به صورت یکدست درآورید. اگر به دنبال مرنگ قارچی یکسان و بی نقص هستید می‌توانید با نوک انگشت مرطوب روی آنها را صاف و هموار کنید. ساقه‌های قارچ باید حالت اشکی باریک و بلند داشته باشند (قطر ۳/۴ اینچ در ته) و نوک آنها تیز باشد. اگر کمی منحنی باشد باعث می‌شود فرم خاصی به قارچ بدهد اما اگر زیاد منحنی باشد مواد مرنگ ریزش می‌کند.
    آموزش درست کردن شیرینی مرنگ برای تزیین کیک
  3. آنها را به مدت ۱ ساعت و نیم در دمای ۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۲۰۰ درجه فارنهایت بپزید. مرنگها موقع درست شدن باید به راحتی از کاغذ روغنی جدا شوند. آنها را از فر درآورید و کاغذ فر را از توی سینی خارج کنید. بگذارید روی کاغذ و در دمای اتاق بمانند تا به طور کامل خنک شوند. نکته: وقتی که آنها را از فر خارج می‌کنید از بیرون حالت ترد و از داخل کمی شبیه به مارشمالو هستند اما موقع خنک شدن سفت خواهند شد.
    طرز تهیه مرنگ قارچی
  4. برای سر هم کردن مرنگ قارچی، مقداری پودر کاکائو روی کلاهک قارچها و ساقه‌ها بپاشید. اگر دوست دارید می‌توانید پودر را با انگشتانتان روی قارچها بریزید تا ظاهر قارچها به صورت طبیعی خاک آلود به نظر برسد. اگر پودر کاکائو را قبل از سر هم کردن قطعات قارچ بریزید، راحت تر است. نوک یک چاقوی نوک تیز کوچک وسط هر کلاهک قارچ را سوراخ کنید تا حدی که گودی آن به اندازه‌ای باشد که ساقه قارچ درون آن جا بگیرد. دهانه سوراخ را بیش از حد باز نکنید.
    مرنگ تصویری مرحله به مرحله
  5. حالا شکلات را ذوب کنید، آن را در یک کیسه زیپ لاک بریزید، یک سوراخ کوچک در گوشه کیسه ایجاد کنید و به آرامی شکلات ذوب شده را در سوراخهای ایجاد شده در کلاهک قارچ مرنگی بریزید. ساقه‌های قارچ را درون حفره کلاهک فرو کنید و قارچها را به صورت سر و ته بگذارید تا زمانی که شکلات کاملا سفت شده و شکل قارچ تثبیت شود. به آرامی مرنگ قارچی را برداشته و در ظرفی در دار و در کابینت آشپزخانه یا کمد برای چند روز نگه دارید. نگهداری مرنگ قارچی باید در دمای اتاق باشد بنابراین هرگز آنها را در یخچال قرار ندهید.
    شیرینی مرنگ قارچی
READ
تا حالا پنکیک لبو عسلی خورده‌اید

طرز تهیه مرنگ تصویری

شما می‌توانید از این قارچ‌های دکوراتیو برای تزئین انواع کیک و شیرینی به خصوص کیک تنه درخت و یا کیک کریسمس استفاده کنید.

 

طرز تهیه شیرینی مرنگ مرحله به مرحلهمنبع :مجله قرمز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *