کد خبر : 19333
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 11:09

طرز تهیه قریوش عربی

طرز تهیه قریوش عربی

قریوش عربی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که اصالت آن به کشورهای عربی برمی‌گردد، این شیرینی خوش عطر و طعم بافت سبک و لطیفی دارد و خیلی راحت درست می‌شود،

طرز تهیه قریوش عربی , دستور پخت قریوش عربی

قریوش عربی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که اصالت آن به کشورهای عربی برمی‌گردد، این شیرینی خوش عطر و طعم بافت سبک و لطیفی دارد و خیلی راحت درست می‌شود،

مواد لازم برای خمیر قریوش
آرد ۲۵۰ گرم
کره ذوب شده ۶۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
مایه خمیر ۲/۱ قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر ۴/۱ قاشق چای‌خوری
آب ولرم ⅛ پیمانه
شیر حدود ۴/۱ پیمانه
نمک ۱ پنس
وانیل ۲/۱ قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای شربت
شکر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
گلاب ۱ قاشق غذا خوری
گلوکز ۲ قاشق غذا خوری
جوهر لیمو ۴/۱ قاشق چای‌خوری
زعفران به مقدار دلخواه

طرز تهیه قریوش عربی

ابتدا مقداری آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید بعد شکر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر حل شود و آب به جوش آید، سپس گلوکز، جوهر لیمو و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب پخش شود.

بعد با قلمو آغشته به آبلیمو، اطراف قابلمه را تمیز کنید تا مانع از شکرک زدن شود، سپس زعفران را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران در مواد باز شود، سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مخلوط بجوشد و غلظت آن زیاد شود.

وقتی مخلوط کمی غلیظ شد مقداری از آن را در یک ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود، بعد اگر مخلوط، خیلی شل نبود یعنی به غلظت مناسب رسیده است، پس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود.

سپس در یک ظرف کوچک مقداری آب ولرم بریزید و مایه خمیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و کمی شکر را هم در ظرف بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید تا مایه خمیر عمل آید.

بعد آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است، در یک ظرف بریزید و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید، بعد تخم مرغ را بریزید و سپس بکینگ پودر، نمک و وانیل را هم به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

سپس مقداری از شیر را روی مواد بریزید و بعد مایه خمیر را که عمل آمده است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، سپس شیر را کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد، وقتی که خمیر جمع شد به مدت ۵ دقیقه ورز دهید.

READ
آموزش دوخت گل یاس بنفش روبانی/روبان دوزی

بعد خمیر را که نرم و لطیف و یکدست شده و به دست نمی‌چسبد داخل یک ظرف قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند، بعد از این مدت خمیر را دوباره کمی ورز دهید و سپس به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

یکی از قسمت‌های خمیر را در پلاستیک بپیچید و کنار بگذارید و روی قسمت دیگر را کمی آرد بپاشید و همچنین روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و بعد با دست یا وردنه خمیر را پهن کنید و روی هم تا بزنید.

سپس دوباره خمیر را با وردنه باز کنید و به شکل یک مستطیل بزرگ درآورید، اطراف خمیر را با کاتر تمیز و صاف کنید و آن را به مستطیل‌های یک اندازه به طول تقریبا ۱۰ و عرض ۵ سانتیمتر برش دهید، بعد داخل خمیر را چند برش‌ طولی بدهید.

بعد خمیرها را به شکل دلخواه فرم دهید، می‌توانید همه را به یک شکل فرم دهید و یا به فرم‌های مختلف درآورید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد خمیرها را در روغن داغ سرخ کنید.

سپس قریوش‌ها را داخل شربت که سرد شده است بریزید و اجازه دهید تا یک دقیقه بماند تا شربت جذب آن‌ها شود و سپس آن‌ها را خارج کنید و روی توری قرار دهید تا شربت اضافی آن‌ها خارج شود و بعد با پودر پسته و برگ گل محمدی تزئین کنید. در آخر تعدادی قریوش عربی را در ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم را همراه با چای سرو کنید.

READ
طرز تهیه پیراشکی حلزونی/آشپزی

منبع :پانامگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *