کد خبر : 18701
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 18:30

طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه

طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه

یکی از انواع حلوا ، حلوای ایرمیک است که از ایرمیک تهیه می شود. آرد ایرمیک همان آرد سمولینا است که بسیار مقوی و مفید است و نسبت به آرد معمولی خواص بیشتری دارد.

طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک ترکیه ای مغزدار خوشمزه

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلوا ، حلوای ایرمیک است که از ایرمیک تهیه می شود. آرد ایرمیک همان آرد سمولینا است که بسیار مقوی و مفید است و نسبت به آرد معمولی خواص بیشتری دارد. علاوه بر آن در این دسر از چلغوز (مغز میوه کاج) یا گردو نیز استفاده می شود که در کنار شیر علاوه بر طعم خوبی که دارد بسیار مقوی است. حلوا پختن نیاز به زمان زیاد و شعله حرارت کم دارد، تا حلوای خوب و یکدست و خوشمزه ای تهیه شود.

مواد لازم حلوای ایرمیک
ایرمیک ۱ لیوان
آرد ۲ قاشق غذا خوری پر
کره آب شده نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
چلغوز یا گردو به مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
شکر ۱ لیوان
آب یک و نیم لیوان
شیر ۱ لیوان

طرز تهیه حلوای ایرمیک

مرحله اول

برای تهیه حلوای مجلسی و خوشمزه با آرد ایرمیک در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، یک قابلمه برداشته و شکر و آب و شیر را درون آن می ریزیم. سپس با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

سپس از روی حرارت بر می داریم وکنار می گذاریم. روغن و کره را درون یک قابلمه می ریزیم. ایرمیک و آرد را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم و تفت می دهیم. همزدن باید سریع باشد تا نسوزد و فقط تفت بخورد.

مرحله سوم

وقتی رنگ مخلوط ایرمیک و آرد تیره شد، گردو یا چلغوز را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا وقتی که گردو ها هم تفت بخورد. زیر حرارت را خاموش کرده و شربت را کم کم اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا شربت به خورد مواد برود.

مرحله چهارم

سپس روی شعله کم قرار می دهیم تا زمانی که شربت جذب شود و ایرمیک نرم شود، هم می زنیم تا بپزد. در این مرحله در صورت دلخواه می توان کمی شیره انگور نیز اضافه کرد. حرارت را خاموش کرده و درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم تا حلوا ۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.

منبع :چي شي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *