کد خبر : 18334
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 - 10:04

آموزش نان خالا یهودی مخصوص عيد

آموزش نان خالا یهودی مخصوص عيد

نان خالا یکی از انواع نان های مخصوص و خوشمزه یهودی است که برای اعیاد تهیه می شود

نان خالا یکی از انواع نان های مخصوص و خوشمزه یهودی است که برای اعیاد تهیه می شود

مواد لازم نان هالا
آرد نان فانتزی ۶۰۰ گرم
آب ولرم ۲۰۰ گرم
مایه خمیر فوری ۱ قاشق چایخوری
شکر ۷۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
نمک ۱۲ گرم
روغن کانولا ۴۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت نان خالا

مرحله اول

برای تهیه نان خالا یهودی ابتدا ۵۰ گرم از آرد را به همراه ۵۰ گرم آب و پودر مخمر فوری داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و به مدت ۱۵ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا مخمر فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه خمیر مایه آماده شد، آنرا داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس باقیمانده آرد و آب را به همراه وانیل، شکر، تخم مرغ ها، روغن و نمک را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. روی کاسه را با سلفون و دستمال حوله ای می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا به سطح کار منقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا می توانیم خمیر را به قطعات ۱۰۰ گرمی تقسیم کنیم یا اینکه مثل ما داخل قالب نان را بپزیم. یک قالب مناسب را با روغن جدا کننده کی یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم پف سپس خمیر را داخل قالب قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیر را با پارچه حوله ای می پوشانیم و به مدت ۱۵ تا ۳۰ قیقه استراحت می دهیم تا حجم خمیر زیاد شود. در ادامه خمیر را با زرده تخم مرغ ، کنجد یا مغز تخمه آفتابگردان رومال می کنیم و در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت نان لازم است، پس از اینکه پخت نان کامل شد، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان رنگ بگیرد. در پایان نان را از فر خارج می کنیم و به صورت داغ به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم.

READ
آموزش تصویری ساخت جعبه تزیینی با هنر ملیله کنفی

منبع :چيشي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *