کد خبر : 18324
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 20:33

طرز تهیه شکلات حبه ای مخصوص عيد

طرز تهیه شکلات حبه ای مخصوص عيد

شکلات حبه‌ای نوعی شکلات خوشمزه و لذیذ است که به جای قند و باقی شیرینی‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید، این شکلات‌های حبه‌ای و کوچک برای پذیرایی بسیار شیک و مجلسی هستند

طرز تهیه شکلات حبه ای

طرز تهیه شکلات حبه ای , دستور تهیه شکلات حبه ای با بیسکوئیت

شکلات حبه‌ای نوعی شکلات خوشمزه و لذیذ است که به جای قند و باقی شیرینی‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید، این شکلات‌های حبه‌ای و کوچک برای پذیرایی بسیار شیک و مجلسی هستند و با روشی راحت و سریع می‌توانید آن‌ها را درست کنید.

مواد لازم شکلات حبه ای
بیسکوئیت پودر شده ۱ پیمانه
شیرخشک قنادی شیرین ۱ پیمانه
شکلات تخته‌ای خرد شده ۱ پیمانه

طرز تهیه شکلات حبه ای

مرحله اول

ابتدا یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شیر خشک را در آن بریزید و تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود، باید با قاشق مدام و سریع هم بزنید چون اگر غافل شوید سریع می‌سوزد، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

نکته: شیرخشک را حتما در تابه ضخیم و روی حرارت خیلی کم تفت دهید و مدام هم بزنید تا بهم نچسبند، ولی اگر به هم چسبیدند با گوشتکوب یا غذاساز دوباره بیسکوئیت‌ها را پودر کنید.

مرحله دوم

سپس بیسکوئیت‌های ساده یا شکلاتی را که بهتر است از بیسکوئیت‌های با طعم کاکائو یا قهوه استفاده کنید، در مخلوط کن یا میکسر بریزید و پودر کنید تا یکدست شوند، اگر میکسر یا مخلوط کن در دسترس نبود با گوشتکوب دستی آن‌ها را پودر کنید.

مرحله سوم

بعد مقداری شکلات تخته‌ای را خرد کنید و در ظرفی بریزید و سپس به روش بن‌ماری روی بخار کتری نگه دارید و هم بزنید تا ذوب شود بعد مقداری روغن مایع هم به شکلات ذوب شده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا شکلات رقیق‌‌تر و روان‌تر شود.

مرحله چهارم

سپس در یک ظرف بزرگ شیرخشک تفت داده شده و بیسکوئیت پودر شده را بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید، سپس شکلات ذوب شده را هم به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط مواد مانند خمیر شود و بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد در یک قالب سیلیکونی که اندازه و فرم حفره‌های آن به سلیقه و دلخواه خودتان بستگی دارد ولی بهتر است کوچک و به اندازه یک حبه قند باشد، مقداری پودر بیسکوئیت بپاشید و از مواد شکلات داخل آن‌ها بریزید تا حفره‌ها کاملا پر شوند.

مرحله ششم

سپس قالب را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات‌ها خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند و بعد از این مدت از یخچال در بیاورید و شکلات‌های حبه‌ای را به آرامی که نشکنند از قالب خارج کنید و در یک ظرف قرار دهید.

READ
آموزش ساخت گل منگوله ای/آموزش گل سازی

 منبع :چيشي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *