کد خبر : 17734
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 16:27

مدیریت خانه برای تازه عروسها

مدیریت خانه برای تازه عروسها

نکات خانه داری و مدیریت خانه برای تازه عروسها و هر بانویی لازم است تا با مدیریت بهتر به امور منزل رسیدگی کند به ویژه نو عروسانی که هنوز درگیر مساثل خانه داری و مدیریت آن نشده اند،

نکات خانه داری

نکات خانه داری و مدیریت خانه برای تازه عروسها آموزش آشپزی برای تازه عروس ها دانستنی های خانه داری تازه عروس ها بدانند نکات خانه داری نکاتی برای تازه عروس ها تازه عروس تازه عروس

نکات خانه داری و مدیریت خانه برای تازه عروسها و هر بانویی لازم است تا با مدیریت بهتر به امور منزل رسیدگی کند به ویژه نو عروسانی که هنوز درگیر مساثل خانه داری و مدیریت آن نشده اند،

نکات خانه داری

۱-نگهداری از برنج

شاید تازه عروسی هستید که در ابتدای راهید و هنوز اطلاعات چندانی در مورد این نکات ندارید پس لازم است بدانید که اگر برنج خشک در جایی گرم بماند خراب می شود و حشره می زند مخصوصا اگر هوا گرم باشد احتمال خراب شدن بیشتر است و اینکه چون نو عروس هستید بیشتر مهمان می شوید و برنج شما مدت زمان طولانی تری طول می کشد تا مصرف شود. اصلا نگران نباشید! وقتی برنج را داخل سطل مخصوصش ریختید به آن نمک اضافه کنید اگر برنج حتی حشره زده باشد هم با این روش کاملا نابود می شوند.

۲-کی به کدام غذا نمک بزنم؟

اینکه هر غذایی را در چه زمانی نمک بزنیم بسیار مهم است چون بعضی غذاها بهتر است نمک در ابتدا و برخی در انتها زده شود.

۱- در زمانی که غذای شما سوپ‌  است یا در غذا از گوشت مرغ استفاده کرده اید بهتر است در ابتدا نمک بزنید برای خوراک مرغ هم همین طور زیرا اگر مرغ کمی بیشتر بپزد مانع وا رفتن آن میشود.
۲-به‌ غذاهای گوشتی که با گوشت گوساله و گوسفند درست شده اند در انتهای پخت نمک‌ بزنید چون قبل از پختن گوشتها نمک باعث دیر پز شدن می شود.
۳- در انتها باید بگویم که بهتر است سبزیجات‌ را در آب‌ نمک‌دار بپزید تا مزه دار شوند.

۳-میوه و سبزیجات را کی بشویم ؟

لازم است عروس خانم های گل بدانند که همه میوه و سبزیحات خود را نباید با هم بشویند چون اگر مصرف نشود خراب می شود پس فقط زمانی که قصد استفاده دارید یا تصمیم به درست کردن غذا و دسر دارید این کار را انجام دهید یا مقدار کم بشویید که برای مصرف روزانه داشته باشید.

۴-شستن بالش و ملحفه ها

از شستن رویه بالش ها غافل نشوید شستن مرتب روی متکا باعث می شود به پوستتان آسیب نرسد و جوش نزنید بهتر است هفته ای یک بار روی بالش ها را بشویید و در آفتاب آویزان کنید و در هوای آزاد تا کاملا خشک شود.

۵-نظافت سطل زباله

رسیدگی و نظارت بر سطل های زباله بسیار مهم است چون محل جمع شدن آلودگی هاست. به ویژه سطل زباله آشپزخانه و دستشویی که باید زود به زود خالی شود.

READ
روش پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس بچه

نظافت سطل فقط به معنای خالی کردن آن نیست و باید سطل ها هم هر چند وقت یک بار شسته شوند تا از آلودگی ها پاک شوند.آشپزخانه محلی است که مواد غذایی نگه داری می شود و آشپزی می شود پس بسیار مهم است که تمیز باشد.

۶-خشک کردن پرده ها و اتو کشی

زمانی که پرده ها را می شویید و خشک می کنید معضل بزرگی به اسم اتوکشی وجود دارد که برای پرده بسیار کار سخت و زمانبری است و زمان طولانی را باید صرف کنید تا یک پرده را اتو کنید اما با این راهکار دیگر نیازی به اتو کشی ندارید. بعد از این که پرده را شستید بلافاصله پرده نمدار را از ماشین لباسشویی خارج کردید پرده را به صورت نمدار آویزان کنید یعنی صبر نکنید که پرده خشک شود بعد آویزان کنید با این کار پرده وقتی خشک می شود دیگر نیاز به اتو ندارد.

۷-تخم مرغ آبپز بدون ترک خوردگی

برای‌ آنکه‌ هنگام‌ پختن‌ تخم‌مرغ‌، آنها در آب‌ ترک‌ نخورند چند راهکار وجود دارد که به شما کمک می کند که نتیجه بهتری بگیرید.
۱-اولین و ساده ترین کاری که می توانید بکنید این است که در آبی‌ که‌ تخم‌مرغ‌ها در آن ‌می‌جوشند مقدار زیادی‌ نمک‌ اضاف کنید.
۲- دومین کاری که می توانید انجام دهید این است که قبلا به‌ وسیله‌ یک‌ سوزن‌ ته‌ تخم مرغ ها را سوراخ‌ نمایید و آن‌ها را داخل‌ آب‌ سرد بیندازید و بگذارید تا بپزد.
۳-سومین راه حل این است که زمانی که می‌خواهید تخم‌مرغ‌ ها را بپزید تا سفت‌ شود مقداری‌ سرکه‌ به‌ آب‌ افزوده و بگذارید بپزد.

۸-استفاده مفید از آب اکواریوم

آبی که در اکواریوم منزل موجود است را اصلا دور نریزید چون از آن می توانید برای آب دادن به گلدانها و باغچه ها و درختان منزل خود استفاده کنید و این کار یک تیر و دو نشان است زیرا هم برای گیاهان بسیار مفید است و هم باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز خواهد شد.

۹-آب میوه خوشمزه

برای درست کردن آب هویج این نکته را بدانید که باید آب میوه را زمانی درست کنید که به زمان مصرف نزدیک باشد چون اگر آب هویج بماند تلخ می شود و قابل خوردن نیست و همین طور آب سیب هم سیاه می شود.بهترین زمان مصرف زمانی است که آب میوه را بگیرید و همان زمان مصرف کنید تا بهترین کیفیت را داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *