کد خبر : 17659
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 17:00

طرز تهیه لازانیا اسفناج

طرز تهیه لازانیا اسفناج

لازانیا اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود،

طرز تهیه لازانیا اسفناج

طرز تهیه لازانیا اسفناج لقمه ای طرز تهیه لازانیا اسفناج و مرغ لازانیا اسفناج و بادمجان لازانیا اسفناج و پنیر لازانیا اسفناج بدون فر لازانیا اسفناج با سس بشامل لازانیا اسفناج نواب ابراهیمی

لازانیا اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود،

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
قارچ ۳ پیمانه
اسفناج ۵ پیمانه
عدس‌ ½ پیمانه
لازانیا ۱۲ ورق
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
ادویه‌ لازانیا ۱ بسته
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
کره ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه
پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری
فلفل‌ سیاه و جوز هندی از هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک‌ به مقدار کافی

طرز تهیه لازانیا اسفناج

مرحله اول

برای تهیه لازانیا اسفناج خوشمزه در ابتدای کار عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

زمانی که عدس پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و آن را درون آبکش می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن مایع را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه ادویه لازانیا و نمک به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه آزاد شود، سپس اسفناج را می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله اسفناج و قارچ را به صورت درشت خرد کرده، سپس قارچ را به تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا قارچ سرخ شود. حالا اسفناج را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا اسفنناج تغییر رنگ بدهد.

مرحله پنجم

در ادامه عدس پخته شده را به تابه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا ورقه های لازانیا را درون یک کاسه حاوی آب جوش قرار می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس درون آبکش می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور کره را به همراه آرد درون یک قابلمه کوچک ریخته و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد، شیر را به تدریج به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا سس بشامل غلیظ شود، سپس پودر پیاز را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا جوزهندی، فلفل سیاه و نمک را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه ورقه های نرم شده را روی سطح کار گذاشته و مقداری از مواد میانی روی آنها می ریزیم.

مرحله نهم

حالا ورقه های لازانیا را رول کرده و درون یک ظرف چرب شده و همچنین مقام در برابر حرارت می چینیم. در ادامه سس بشامل را به صورت پخش روی رول ها ریخته و روی آنرا با مقدار زیادی پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری جعفری خرد شده به عنوان تزیین روی پنیر پیتزا می ریزیم، سپس ظرف را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم لازانیا به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شده و پنیر پیتزا آب شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم لازانیا به مدت ۳ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت لازانیا اسفناج را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :چی شی ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *