کد خبر : 17505
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 21:25

آموزش دوخت پرده پانچ شیک

آموزش دوخت پرده پانچ شیک

پرده پانچ یک مدل پرطرفدار از پرده‌ها است که بیشتر در نشیمن و پذیرایی یا حتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرده پانچ یک مدل پرطرفدار از پرده‌ها است که بیشتر در نشیمن و پذیرایی یا حتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش دوخت پرده پانچ

انتخاب یک پرده زیبا که از دوخت اصولی برخوردار باشد، باعث می‌شود زیبایی خانه شما بیش از قبل به چشم آید. پرده پانچ در عین زیبایی دوخت بسیار راحتی نیز دارد که با انجام مرحله‌به‌مرحله آن، با کمترین هزینه می‌توانید پرده پذیرایی خود را نو کنید. روش دوخت پرده پانچ بسیار ساده است و می‌توانید بدون سفارش به خیاط خودتان این کار را انجام دهید

انتخاب پارچه مناسب مهم‌ترین مرحله از روش دوخت پرده پانچ

انتخاب پارچه مناسب با دکوراسیون خانه، اولین قدم برای دوخت یک پرده پانچ است. برای دوخت این مدل پرده‌ها می‌توان از هر جنس پارچه‌ای به‌جز پارچه‌های توری و حریر خیلی نازک  استفاده کرد؛ اما بهتر است برای زیبایی کار از پارچه‌های ضخیم استفاده کرد.

روش دوخت پرده پانچ

چه مقدار پارچه برای دوخت پرده نیاز است؟

باتوجه‌به اینکه در دوخت پرده پانچ از چین‌های بزرگ استفاده می‌شود نسبت به مدل‌های دیگر به پارچه بیشتری نیازمند است؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید.

روش دوخت پرده پانچ

برای دوخت این مدل پرده مهم‌ترین وسایلی که به آن نیاز دارید، نوار پرده، حلقه‌های فلزی، نوار زان فیکس به‌منظور استحکام بیشتر پارچه، قیچی، متر، چرخ‌خیاطی، اتو، سوزن ته‌گرد و یک مداد یا خودکار برای علامت‌زدن روی پارچه است.

مرحله اول

اولین قدم در روش دوخت پرده پانچ، اندازه‌گیری دقیق پنجره است. بعد از اندازه‌گیری پنجره پارچه را در یک سطح صاف مانند میز پهن کنید. سپس مطابق با اندازه‌هایی که یادداشت کرده‌اید پارچه را برش بزنید. توجه داشته باشید که از هر طرفه پارچه حدود ۱۰ سانتی‌متر بیشتر برش بزنید که هنگام کناره دوزی‌ها دچار مشکل نشوید.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفندها کمبود فضای آشپزخانه را جبران کنید!

مرحله دوم از روش دوخت پرده پانچ

ابتدا برای دوخت لایه زیر پرده پانچ پارچه را دولایه تا کنید و نوار زان فیکس را در بین آن قرار دهید سپس شروع به دوخت کنید. در این مرحله نهایت دقت را به کار ببرید تا  دوخت پارچه شما تمیز انجام شود. بعد از دوخت هر قسمتی را که چرخ زده‌اید اتو کنید تا نوار زان‌فیکس به‌خوبی به پرده بچسبد. برای دوخت کناره‌های پرده نیز مطابق روش دوخت زیر پرده عمل کنید، در این مرحله لازم است که پارچه به مقدار بیشتری تا بزنید و نوار زان فیکس درون آن قرار گیرد. سعی کنید اتو کاری را به‌خوبی انجام دهید تا خط اتوی مناسبی بر روی پارچه بیفتد.

روش دوخت پرده پانچ

مرحله سوم

سومین مرحله از روش دوخت پرده پانچ مربوط به دوخت نوار پرده به پارچه است. برای این کار قسمت بالای پرده را مانند زیر و کنارهای آن دو لا تا کنید و سوزن بزنید. قسمت تا شده را حداقل دو سانتی‌متر بیشتر از عرض نوار پرده در نظر بگیرید تا نوار پرده مشخص نباشد.

READ
آموزش دوخت خاص ترین پرده

مرحله آخر

داخل هر سوراخ را با استفاده از مداد یا خودکار خط بکشید و  به‌وسیله قیچی جدا کنید. دوباره نوار پرده را در جای خود قرار دهید و با چرخ‌خیاطی بدوزید. پس از اتمام کار پرده را به‌خوبی اتو کنید، و در نهایت حلقه‌های پلاستیکی را از قسمت روی پارچه بر روی پانچ‌ها چفت کنید تا پرده ظاهری زیباتر شود؛ به‌این‌ترتیب کار دوخت پرده پانچ به پایان می‌رسد.

منبع :دلتا مگ

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *