کد خبر : 4628
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 18:37

آموزش دوخت پرده‌ زمستانی /دوخت پرده

آموزش دوخت پرده‌ زمستانی /دوخت پرده

آموزش دوخت پرده‌ زمستانی

در روزهاي سرد زمستان بهترين شيوه براي جلوگيري از هدر رفتن گرماي اتاق، استفاده از پرده‌هاي زمستاني است. شما مي‌توانيد پرده مورد نياز خود را از پارچه‌هاي ضخيم و مخمل‌هايي كه براي رومبلي و پرده استفاده مي‌شود، انتخاب كنيد. مدل مورد نظرتان را كه انتخاب كرديد براي آن مقدار پارچه لازم را در نظر بگيريد.
1311977434_89660
اگر پرده خود را از بالاي پنجره تا زمين بگيريد، بيشتر جلوي هدر رفتن گرما گرفته مي‌شود. براي خريد پارچه دقت داشته باشيد كه حدود يك برابر و نيم تا 2 برابر ميزان عرض پنجره، پارچه نياز داريد.

براي پرده يك پنجره يك و نيم متري، كافي است از يك پارچه 3 متر عرض، 3 متر و نيم تهيه كنيد. 3 متر براي پرده و نيم متر براي والان.

اگر دوست داريد از آن والان‌هاي بدون چين با تزيين شرابه‌هاي كريستالي درست كنيد، ابتدا مدل مورد نظر را انتخاب كنيد. حالا پارچه خود را به عرض پنجره بعلاوه 20 تا 25 سانت از دو طرف و ارتفاع مورد نياز (معمولا 40 تا 50 سانت) روي زمين پهن كنيد.

اگر از پارچه مخمل استفاده مي‌كنيد به راه و بيراه آن توجه كنيد. همچنين در مورد والان خيلي دقت كنيد كه محل اتصال تكه، كاملا با ادامه طرح تطابق داشته باشد.

بعد از اين مرحله يك لايي كه به لايي يقه‌اي معروف است و از قبل تهيه كرده‌ايد را روي كار سنجاق كنيد و طرح مورد نظرتان را از دولاي وسط به سمت حاشيه والان پياده كنيد (بايد والان و لايي را از وسط دولا كنيد كه طرح كاملا به صورت قرينه قرار گيرد).

READ
زنان از چه زمانی ورزشکار شدند؟
1311977427_1

وقتي اين كار تمام شد، اتو را كاملا داغ كرده و با برداشتن و گذاشتن آن، لايي را به پشت كار بچسبانيد. براي تسهيل اين كار بهتر است از قبل زير كار پتو پهن كرده باشيد، زيرا تخته اتويي به اين بزرگي براي زير كار وجود ندارد.

بعد از چسباندن لايي، لبه‌هاي كار را خيلي تميز زيگزاگ زده سپس نوار كريستالي پرده‌تان را به آن بدوزيد.

وقتي كار تمام شد اين والان را به حلقه‌هاي چوب پرده تزييني رويي بياويزيد و پرده را كه خيلي ساده دوخته مي‌شود و مختصري (توسط نوار دوخته شده به بالاي آن) چين مي‌خورد به چوب پرده زيرين آويزان كنيد. اين چوب پرده بايد از 3 يا 4 نقطه به ديوار يا سقف محكم شده باشد تا سنگيني پرده باعث تاب برداشتن آن نشود.

منبع:آرتاکاوا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *