کد خبر : 17199
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 21:29

 آموزش بافت عروسک خرگوش کوچولو

 آموزش بافت عروسک خرگوش کوچولو

شما هم مثل من از علاقه مندان به هنر عروسک بافی هستی و از بافت عروسک های فانتزی و دوست داشتنی لذت می برید حتما در ادامه با آموزش بافت عروسک خرگوش کوچولو امروز همراه باشید.

اگر شما هم مثل من از علاقه مندان به هنر عروسک بافی هستی و از بافت عروسک های فانتزی و دوست داشتنی لذت می برید حتما در ادامه با آموزش بافت عروسک خرگوش کوچولو امروز همراه باشید.

 

https://up.rozbano.com/view/3459417/The%20texture%20of%20the%20little%20rabbit%20doll.jpg

آموزش بافت عروسک خرگوش کوچولو

گام به گام با آموزش بافت عروسک خرگوش:

بافت سر عروسک خرگوش:

برای بافت سر ۶۰ دانه سر بیاندازید. با ساده بافی شروع کرده و تا ۱۰ سانت ساده بافی کرده و وقتی به قسمت سر رسیدید از دو طرف کار طوری که قرینه شود و جای گوش های عروسک است درز بگذارید، یعنی سه چهار رج مانده به آخر کار بعد از بافت بیست دانه دوباره برگردید همان دانه ها را سه رج ببافید و به مانده های دیگر کاری نداشته باشید، بعد از بافت چهار رج اون بیست دانه را کورشون کنید.

بازم از دانه ی بیستم به بعد شروع کنید و تا بیست تا به آخر مانده به همان روش ببافید و دوباره اونها را کور کنید و باز هم برگردید، بیست دانه آخر را ببافید و کور کنید. دو طرف کار را ب هم بدوزید از داخل کار و بعد از برگرداندن پایین را با رد کردن یک رشته نخ و کشیدن آن جمع کرده و حالت گردی  به کار بدهید.

نحوه بافت گوش ها (۲ عد د) قسمت صورتی:

۵یا ۶ دانه سر انداخته و دو رج ساده ببافید. رج سوم یک ژته بعد از دانه دوم و یک ژته قبل از دانه آخر بندازید. به این ترتیب تعداد دانه ها به ۸ می رسد. سه رج می بافید بعد دوباره همون دونه ها که اضافه کرده بودین کور می کنید. تا آخر ادانه داده و کور می کنید.

READ
آموزش بافت عروسک خرچنگ

نحوه بافت گوش ها (۲ عدد) قسمت سفید:

دو دانه بیشتر از قسمت صورتی سر می اندازید. بعد از بافت عین همون قسمت کور می کنید. دوتا قسمت صورتی و سفید را برعکس و از پشت کار روی هم گذاشته و دورتادور می دوزید، طوری که از روی کار مشخص نباشد و دقت کنین تو گوش ها هیچ الیافی گذاشته نمی شود.

گوش ها را در قسمتی که به سر دوخته می شود چین بدهید به طرف داخل و قسمت صورتی را از داخل اون دوتا جایی که شکاف ایجاد کردید روی سر عروسک بدوزید. سر را از الیاف رو پر کنید و طرف بالا را هم با رد کردن نخ یا کش نازک جمع کنید تا حالت کروی داشته باشد.

دقت کنین قبل از جمع شدن کامل سر ببینید دوتا گوش سر جای خودش ایستاده یا نه و کامل آن ها را شکل دهید و بدوزید به درزها طوری که هیچ جایی مشخص نباشد شکاف داره جای گوش.

نحوه بافت تنه عروسک خرگوش:

هفتاد دانه سر بیاندازید و ۱۲ سانت ساده بافی کرده و عین سر تموم کنید و گردش کنید و هنوز سر و تنه را به هم نمی دوزید.

نحوه بافت دست ها (۲عدد):

تعداد ۲۰ دانه سر انداخته و بعد از ۱۰ سانت ساده بافی، عین سر و تنه کار را تموم کنید فقط تاکید میکنم همانطور که قبلا گفتم دست ها به شکل استوانه ای می شود.

نحوه بافت پا (۲عدد):

۲۰ دانه سرانداخته و پنج سانت ساده بافی کرده و باز هم مثل بقیه بافت را تموم کنید. پا هم تقریبا حالت استوانه ای گرد دارد. همه تکه ها را بافته و بجز سر همه را وصل می کنید. سر را به این خاطر  کنار می گذارین که بعد از بافتن و تن کردن لباس قراره به تنه بدوزید.

READ
آموزش عروسک پارچه ای/عروسک

 

نحوه بافت بینی:

رفت و برگشت با کاموا حالت مستطیلی بینی را بدوزید عین دوخت ساده از داخل کار رد کنید و اونقدر با رفت و برگشت بدوزید که حالت برجستگیش را پیدا کند.

نحوه بافت دهان:

برای دهان حالت لنگری کوک می زنید یعنی از بینیش اول یه خط راست تا جای دلخواه سه تکه کوک می زنید تا راست باشد بعد حالت نیم دایره کوک چهار پنج تکه می زنید. هی چوقت برای کوک دهان یک تکه کار نکنید.

نحوه بافت چشم ها:

چشم ها هم از یک نکته سیاه شروع کنید به دوخت رفته رفته دوخت را تو پر کنید و نخ را حین دوختن بکشید تا کمی گود بیافتد.

نحوه بافت لباس خرگوش پسر:

۶۰ تا سر بندازید. سه رج بافت رکن یا ابری بکنید. از رج چهارم اول و آخر کار دو دانه را تا آخر بافت ابری می بافین بقیه و دانه های وسط ساده بافی هستش. تا جایی که به زیر بغل عروسک می رسد و اندازه می گیرید حین بافت ساده ببافید. فکر کنم پنج یا شش رج کافی باشد.

 

وقتی به زیر بغل رسیدید ۱۲ دانه رو بافته و دوباره برگردید. این ۱۲ دانه رو چهار پنج رج ببافید، بعد نخ را به طرف پشت لباس وصل کرده و تا ۱۲ دانه مانده به آخر باسن ساده بافی کرده و ببافید دقت کنین دوازده تای آخر را نمی بافید و توی میل نگه می دارید.

 

مثل قبلی و بعد از چهار پنج رج بافت بازم این دانه های وسط را نگه می دارید که می رین دوازده دانه آخر رو هم جدا از این یکی ها چهار پنج رج ساده می بافید و رج رو تموم می کنید. رج بعد از شکافها کلا رج ها را می بافید. دو رج رکن بافته و کور می کنید.

READ
آموزش بافت زنبور / عروسک

 

نحوه بافت لباس خرگوش دختر:

۸۰ دانه سر انداخته و از زیر دامن سه رج بافت رکن یا ابری ببافید. تا وسط تنه عروسک ساده ببافید و تو این رج شروع به کم کردن بکنید. (سه دانه بافته یکی کور کنید) کل رج این کار را تکرار کنید. رج بعد به ازای هر چهار دانه یکی کور کنید.

 

رج بعد باز هم مثل رج قبل تکرار کنید تا به زیر بغل ها که رسیدید عین جای دست عروسک پسر سه تکه ببافید و کور کنید. برای سرشانه ها هم ۲۵ دانه سرانداخته و بعد از سه رج بافت ابری کلا ساده بافی کرده و کور کنید.

دو طرف درز همه لباس ها را به هم می دوزید و سد هم سر کردنشون هم که مشخص است. برای لباس خرگوش دختر جهت دوخت سرشانه ها اول حالت چین بهش بدید بعد از وصل کردن شونه ها به تنه دورش بگذارید و بدوزید.

منبع :رزبانو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *