کد خبر : 1441
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1392 - 0:12

چگونه قندیل های یخ رابه صورت شمع دربیاوریم/شمع سازی

چگونه قندیل های یخ رابه صورت شمع دربیاوریم/شمع سازی

موم ذوب شده را روی لبه بریزید. یک حوضچه کوچک فرم می‌گیرد به آرامی و آهسته لبه را در داخل طشت آب فرو کنید، و همانطور که دارید کار می‌کنید آن‌را بچرخانید و هرچه آهسته‌تر کار کنید موم سفت‌تر و محکم‌تر خواهد شد. موم در بشقاب به شکل یک تودهٔ پیچیده به هم سفت می‌شود. این روش ریختن موم و غوطه‌ور کردن در آب را ادامه دهید تا شکل دلخواه خود را به‌دست آورید.

شمعی زیبا همانند قندیل یخ[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir” ] درست کردن این شمع‌ احتیاج به مقداری سعی و کوشش دارد و این شمع‌ها مدت زمان طولانی دوام خواهند داشت چون‌که آنها هرگز درست نمی‌سوزند و بسیار ترد و شکننده می‌باشند[/box]:این نوع شمع در زمرهٔ شمع‌های مورد علاقه می‌باشد و یک هنر قدیمی شمع‌سازی است. برای جلوگیری از شکنندگی آنها مقدار کمی میکروکریستال به موم اضافه کنید زیرا بدون این افزاینده شمع بسیار شکننده و کارکردن با آن مشکل می‌باشد. برای اینکه نتیجه کار شما بهتر جلوه دهد برای ساختن این نوع شمع از یک طشت آب ۱۴۴ لیتری که به اندازه کافی اقلاً ۶ متر عمق داشته باشد استفاده کنید.
– مواد و لوازم مورد نیاز:
یک شمع استوانه‌ای یا مکعبی ساده که می‌توانید خودتان بسازید (شمع‌های قالبی) که بلندی آنها تقریباً ۱۰ تا ۵/۱۲ سانتی‌متر باشد، ۴/۲ کیلوگرم موم پارافین با نقطه ذوب ۶۰ درجه سانتی‌گرا (۱۴۰ درجه فارنهایت)، ۳۴۱ گرم موم میکرو که پارافین را بیشتر قابل انعطاف می‌کند، ظرف برای ذوب کردن، قاشق چوبی، یک طشت بزرگ برای غوطه‌ور کردن که باید به اندازه کافی بزرگ و عمیق باشد، یک بشقاب پهن (قالب پیتزا)
۱. موم میکرو را در ظرف ذوب حل کنید، پارافین را اضافه نمائید و تا ۷۷ درجه سانتی‌گراد (۱۷۰ درجه فارنهایت) حرارت دهید تا ذوب شود. ترکیب موم را در بشقاب بریزید و شمع استوانه‌ای یا مکعبی را در وسط بشقاب قرار دهید. بشقاب را در ظرف آب سرد قرار داده تا سفت شود. وقتی که موم سفت شد شمع را جدا کنید که اکنون در بشقاب سفت و محکم به‌ صورت قائم قرار دارد.
۲. توجه داشته باشید که درجه ذوب موم هنوز در ۷۷ درجه سانتی‌گراد (۱۷۰ درجه فارنهایت) باشد اگر از یک طشت بزرگ برای کارتان استفاده می‌کنید آن‌را طوری قرار دهید که بتوانید خودتان هم به‌راحتی در کنار آن بنشینید و یک جائی هم برای قرار دادن موم ذوب شده در کنار طشت داشته باشید، بالای شمع را بگیرید و یک سمت ته شمع را با آب در حدود یک زاویهٔ ۴۵ درجه قرار دهید.
۳. موم ذوب شده را روی لبه بریزید. یک حوضچه کوچک فرم می‌گیرد به آرامی و آهسته لبه را در داخل طشت آب فرو کنید، و همانطور که دارید کار می‌کنید آن‌را بچرخانید و هرچه آهسته‌تر کار کنید موم سفت‌تر و محکم‌تر خواهد شد. موم در بشقاب به شکل یک تودهٔ پیچیده به هم سفت می‌شود. این روش ریختن موم و غوطه‌ور کردن در آب را ادامه دهید تا شکل دلخواه خود را به‌دست آورید.
۴. اطراف لبه را کمی بچرخانید و دوباره موم بریزید، این بار نزدیک ناحیه اول موم سفت شده است. ریختن و چرخاندن را تا زمانی‌که نتیجه مورد دلخواه را به‌دست آوردید ادامه دهید. شمع استوانه‌ای یا مکعبی را روشن کنید و از نور درخشان و زیبائی که از لابه‌لای برآمدگی‌های اطراف شمع منعکس می‌شود لذت ببرید.
۵. و زمانی‌که شمع شما به پایان رسید حباب‌هائی شناور در آب می‌باشند و نباید نگران شوید می‌توانید آنها را دوباره مورد استفاده قرار دهید، اما باید این کار را با دقت انجام دهید، این حباب‌های موم محتوی آب می‌باشند و اگر آنها را حرارت دهید آب‌ها از موم داغ خارج می‌شوند و خطرناک می‌باشد.
برای دوباره استفاده کردن از این موم‌ها، این نکات را رعایت کنید:
حباب‌ها را به وسیلهٔ صافی یا کفگیر از آب خارج کنید، آنها را روی یک سینی کم عمق قرار دهید و بگذارید به مدت چند روز بمانند تا زمانی‌که سطح آنها به‌طور کامل خشک شوند. سپس آنها را با وردنه یا یک شیئی نظیر آن روی آنها بکشید و آنها را قطعات کوچک ریز کنید (اگر آبی در آنها باشد از تکه‌های موم خارج می‌شوند) و آنها را در یک محل گرم قرار دهید تا به‌طور کامل خشک شوند و اگر تکه‌هائی از موم باقی مانده و نمی‌‌توانید با این روش آنها را مورد استفاده قرار دهید آنها را دور بریزید و دوباره مورد استفاده قرار ندهید.
منبع :مجله ویستا
READ
طرزتهیه ترشی لوبیا سبز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *