کد خبر : 14055
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 22:34

هورمون خجالت کشیدن را بشناسید

هورمون خجالت کشیدن را بشناسید

هورمون خجالت کشیدن را بشناسید   پژوهشگران سوئدی در تحقیقات جدید خود علت خجالتی بودن و ترس و اضطراب در این افراد را وجود ماده ای در بدن آنها یافتند که بیش از اندازه طبیعی ترشح شده و موجب افزایش خجالت و ترس اجتماعی می شود.   در بین افرادی که با آنها معاشرت کرده

هورمون خجالت کشیدن را بشناسید

 

خجالت ، خجالت کشیدن

پژوهشگران سوئدی در تحقیقات جدید خود علت خجالتی بودن و ترس و اضطراب در این افراد را وجود ماده ای در بدن آنها یافتند که بیش از اندازه طبیعی ترشح شده و موجب افزایش خجالت و ترس اجتماعی می شود.

 

در بین افرادی که با آنها معاشرت کرده و یا زندگی می کنیم هستند کسانی که خجالتی و کم رو بوده و در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می باشند.این گونه افراد اغلب به علت خجالت کشیدن مضطرب شده و درون گرا هستند.

علت خجالت کشیدن

محققان دانشگاه آپسالا در سوئد طی بررسی ها و پژوهش های جدید خود دریافتند افرادی که از مشکل خجالت و ترس از حضور در اجتماع رنج می برند، هورمون سروتونین بیش از حد در بدن شان تولید می شود در حالیکه در گذشته پژوهشگران تصور می کردند این مشکل ناشی از کم ترشح شدن این هومون است.

علت خجالتی بودن ، خجالت کشیدن ، علت خجالت
«آندریاس فریک»، از پژوهشگران این تیم تحقیق، در رابطه با یافته های تحقیقات فوق می گوید: «قابل توجه است که سروتونین قادر است اضطراب را افزایش دهد نه اینکه طبق تصورات پیشین، باعث کاهش آن شود.»
همانگونه که مشخص است بسیاری از افراد در هنگام مواجه شدن با یک جمع ناشناس و یا صحبت کردن برای گروهی از مردم، احساس اضطراب شدید می کنند. اگر این اضطراب باعث ناتوانی فرد شود به این معناست که این شخص مبتلا به اجتماع هراسی که یک اختلال روانی محسوب شده، است.
READ
فعالیتهای خیرخواهانه،در برابر افسردگی از شما محافظت میکنند/روانشناسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *