کد خبر : 11785
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 14:38

چرا جواب تلفن را می دهید/روانشناسی

چرا جواب تلفن را می دهید/روانشناسی

چند دفعه اتفاق افتاده که وقتی غرق در امور خانه یا در بدترین شرایط بوده اید، ناگهان زنگ تلفن – درینگ، درینگ – به صدا در آمده است؟ یا وقتی به تنهایی یا همراه با خانواده قصد خروج از منزل را داشته اید یا غرق در لحظات خاصی ( به تنهایی یا با افراد مورد

چند دفعه اتفاق افتاده که وقتی غرق در امور خانه یا در بدترین شرایط بوده اید، ناگهان زنگ تلفن – درینگ، درینگ – به صدا در آمده است؟ یا وقتی به تنهایی یا همراه با خانواده قصد خروج از منزل را داشته اید یا غرق در لحظات خاصی ( به تنهایی یا با افراد مورد علاقه خود ) بوده اید، مجدداً – درینگ ، درینگ – باز هم زنگ تلفن به صدا در آمده است؟

آیا در چنین مواقعی پاسخ تلفن را داده اید؟ اگر مانند اكثریت مردم باشید، حتماً چنین كرده اید. اما چرا ؟ پاسخگویی به تلفن از معدود اموری است كه ما قدرت كنترل و تصمیم گیری كامل بر آن داریم. در حال حاضر داشتن یك دستگاه “منشی تلفن” برای پاسخگویی به تلفن امری عادی است، كه این امكان را فراهم می كند تا بعد از دریافت پیام در زمان مقتضی به شخص تماس گیرنده تلفن كنیم.

یكی از پر استرس ترین لحظات برای ما زمانی است كه صبح، هنگام خروج از خانه زنگ تلفن به صدا در می آید و یكی از بچه ها برای پاسخگویی، به سوی آن می دود. در این حال به جای آنكه از خانه خارج شویم، به طرف تلفن می رویم و در باره كار شخصی كه آن سوی خط است صحبت می كنیم. این كار ارزش زمان و استرس صرف شده را ندارد.

من به راز كوچكی پی بردم. یك تلفن با ” قابلیت خاموش كردن زنگ” تهیه كردم و همیشه حدود نیم ساعت پیش از خروج از خانه آن را خاموش می كنم. بدین ترتیب بچه ها وسوسه نمی شوند که پاسخ زنگ تلفن را بدهند.

چندین سال قبل من با یكی از دوستان خود حین صرف شام در مورد مبحث پاسخگویی به تلفن صحبت می كردیم. در این مورد با هم توافق داشتیم كه وقتی افراد خانواده دور هم جمع هستند، جز در مواقعی كه منتظر تلفن مهمی هستیم، پاسخگویی به تلفن پیامی آزار دهنده برای یكپارچگی و وحدت خانواده دارد و نوعی بی احترامی به حریم خانواده است. آن پیام آزار دهنده این است: «شخص نامعلومی تماس می گیرد و پاسخ به او ، برای من مهمتر از بودن با شماست». داغ دردناكی است، اینطور نیست؟

READ
روان شناسی گریه , علل گریه کردن /روانشناسی

جادویی ترین لحظات بین شما و فرزندانتان زمانی است كه با یكدیگر مشغول مطالعه كتاب یا بازی هستید و ناگهان زنگ تلفن به صدا در می آید. ولی شما به جای آنكه وقت خوش خود را به هم بزنید، نگاهی رد و بدل می كنید و توافق دارید كه در این لحظه هیچ چیز به اندازه با هم بودن مهم نیست. این راهی است كه به فرزندانتان نشان می دهد چقدر برای شما اهمیت دارند. آنها این واقعیت را می دانند كه زندگی شما كاملاً به تلفن وابسته است و تصمیم عدم پاسخگویی به آن به سادگی صورت نگرفته است.

مسلما، دفعات زیادی پیش خواهد آمد كه بخواهید پاسخ تلفن را بدهید. نظر من آن است كه با دقت آن را انتخاب نمایید. از خود سؤال كنید: « آیا در حال حاضر پاسخگویی به تلفن زندگی مرا آسان تر می كند یا بر استرس من می افزاید؟ » جواب ندادن به تلفن، در عین سادگی در موقعیت های خاصی، می تواند فشار زندگی خانوادگی شما را تا حد زیادی كاهش دهد.
منبع :تاروت رنگی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *