کد خبر : 4393
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1392 - 18:32

آموزش پخت خورشت فسنجان مرغ/ آشپزی

آموزش پخت خورشت فسنجان مرغ/  آشپزی

مرغ را در قابلمه بگذارید و آب روی آن بریزید. پیاز را چهار قاچ کنید و داخل قابلمه بیندازید. یک قاشق چایخوری زردچوبه به آن بیفزاید و بگذارید روی حرارت ملایم بپزد.

آموزش پخت خورشت فسنجان مرغ/ آشپزی

 

 

مواد لازم مقدار
1 مرغ 1 عدد
2 رب انار به اندازه نیاز
3 مغز گردو 150 گرم
4 شکر مقداری (درصورت نیاز)
5 پیاز 1 عدد
6 آب به اندازه کافی
7 زردچوبه 1 قاشق چایخوری
8 نمک به اندازه کافی

 

 

 

طرز تهیه 

  1.  مرغ را در قابلمه بگذارید و آب روی آن بریزید. پیاز را چهار قاچ کنید و داخل قابلمه بیندازید. یک قاشق چایخوری زردچوبه به آن بیفزاید و بگذارید روی حرارت ملایم بپزد.
  2. وقتی مرغ چنان پخته شد که بتوان گوشت آنرا از استخوان جدا کرد مرغ را از روی اجاق بردارید و گوشت آنرا از استخوان جدا کنید و داخل قابلمه بریزید. مغز گردوها را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. یک یا دو لیوان رب انار به آن بیفزاید . مقدار رب انار بستگی به غلظت آن دارد، اگر غلیظ است یک لیوان کفایت می‌کند، اگر از این رب انار های آماده است که از بازار تهیه می‌کنید، معمولاً  یک شیشه آنرا نیاز دارید. معمولاً رب اناری را که درمنزل تهیه می‌کنند بسیارغلیظ است و یک لیوان آن کافی است. در هر صورت اگر شک داشتید مقدار یک لیوان بریزید و بعد از این که ده دقیقه‌ای جوشید مزه کنید تا مشخص شود که کافی است یا نه.
  3. رب انار را در آخر هم می‌توانید تنظیم کنید کافی است یکی دو دقیقه در آخر کار با مرغ بجوشد. بهتر است مقدار کمتری بریزید و بعد تنظیم کنید اگر مقدار آن زیاد باشد بعداً باید با شکر مزه آنرا تنظیم کنید.  حالا بگذارید مرغ و دیگر مخلفات بجوشد ، مدت آن باید تا آن اندازه طولانی باشد که روغن بیندازد، مغز گردو پس از اینکه مدتی جوشید روغن می‌اندازد و همچنین نرم می‌شود.  پس از اتمام، فسنجان را مزه کنید، باید مقدار کمی نمک بریزید تا مزه‌های موجود در فسنجان را احیا کند.  پس از مزه کردن اگر زیاد از حد ترش بود باید با مقدار کمی شکر آنرا تنظیم کنید.  شکر برای شیرین کردن فسنجان نیست ، مقدار کمی شکر تنها برای این است که ترشی مزه فسنجان را تقلیل بدهیم.
  4. بعضی رب انارها ترش نیستند و درنتیجه امکان دارد اصلا نیازی به شکر نباشد.  هنر فسنجان درست کردند همین تنظیم مزه آن است ، در این کار دقت کنید! فسنجان ر ابا چلو سفید سرو می‌کنند.
  5. منبع:پنجاه چهل
READ
آموزش سالا د تابستانه/سالاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *