کد خبر : 8830
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 12:30

غذاهای سریع و آسان تابستانی/آشپزی

غذاهای سریع و آسان تابستانی/آشپزی

به جاست كه تعدادی غذای سبك كه راحت هم آماده می‌شوند در آستین داشته باشیم تا بتوانیم مثلاً شام را فقط در چند دقیقه حاضر كنیم.   مخلوط سبزیجات بخارپز شده این خوراك از آن دسته غذاهای ارزشمندی است كه خیلی لطیف و خوش طعم بوده و بسیار هم راحت آماده می‌شود . برای داشتن

غذاهای سریع و آسان تابستانی(3)
به جاست كه تعدادی غذای سبك كه راحت هم آماده می‌شوند در آستین داشته باشیم تا بتوانیم مثلاً شام را فقط در چند دقیقه حاضر كنیم.

 

مخلوط سبزیجات بخارپز شده
این خوراك از آن دسته غذاهای ارزشمندی است كه خیلی لطیف و خوش طعم بوده و بسیار هم راحت آماده می‌شود . برای داشتن غذایی كه تنها در یك ظرف سرو می‌شود ، می‌توانید تكه ای ماهی قزل آلا یا مرغ را بر روی این سبزیجات بگذارید.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 15 دقیقه
مواد لازم :
1 فنجان هویج نازك خرد شده
2 فنجان كلم برگ خرد شده ، كه ساقه وسط آن گرفته شده باشد
1 عدد پیاز كه درشت خرد شده باشد
ا فنجان كدو سبز كه نگینی خرد شده باشد (كدو را از طول 4 قسمت كرده و به تكه هایی با ضخامت 13 سانت تقسیم كنید )
سس :
مقداری روغن زیتون خالص برای مزه دار كردن
1 عدد سیر متوسط له شده
1 قاشق سوپخوری آب لیموی تازه
نمك و پودر فلفل سیاه برای مزه دار كردن
طرز تهیه :
1) مقداری آب نمك را در یك بخارپز كه در آن سفت بسته شده است ، به جوش آورید . هویج ها را اضافه كرده ، در آن را ببندید ، و بگذارید به مدت 3 دقیقه بپزد. سپس پیاز و كدو را اضافه كرده و 3 دقیقه دیگر مواد را بخارپز كنید.
2) مواد را از دستگاه بخارپز درآورده ، در كاسه ای بریزید.
٭مدت زمان لازم برای بخارپز كردن ماهی یا مرغ ، بستگی به ضخامت آنها دارد.
دلخواه :1 قاشق سوپخوری سس سویا
برای 2 نفر
نكته های آشپزی :
تكان دادن سبد دستگاه بخارپز كمك زیادی به كشیده شدن آب اضافه سبزیجات پخته شده می‌كند ، كه این كار از آبكی و بیمزه شدن سالاد جلوگیری می‌كند .سعی كنید كدو را بیش از حد نپزید چون زیاد پختن آن باعث بیمزه شدن سالاد و كدر شدن رنگ كدو می‌شود..
 خوراك بادمجان و نخود
این غذا نمونه بسیار خوبیست كه نشان میدهد غذاهای گیاهی نیز تا چه اندازه می‌توانند خوشمزه باشند. تركیبی از ادویه های تند ، طعمی‌تند و دلپذیر به آن می‌دهد بدون اینكه كالری زیادی داشته باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 35 دقیقه
مواد لازم :
1 عدد پیاز بزرگ كه نازك خرد شده است
5 عدد سیر متوسط له شده
1عدد فلفل دلمه ای قرمز متوسط كه از وسط نصف و سپس به قطعه های مربعی5/2 سانتی تقسیم شده است.
1 عدد بادمجان كه به صورت قطعه های 5/2 سانتی خرد شده است.
ورقه های نازك فلفل قرمز
2 قاشق چایخوری زرد چوبه
نصف قاشق چایخوری تركیب ادویه های تند
450 گرم نخود پخته
450 گرم عدس پخته
نصف فنجان سس گوجه فرنگی
1 و یك چهارم فنجان +1 قاشق سوپخوری عصاره سبزیجات (سبزیجات دلخواه را با كمی‌نمك و فلفل در آب جوشانده و سپس از این آب استفاده می‌كنیم )
نصف فنجان كشمش
1 قاشق سوپخوری گشنیز ریز شده
نمك و فلفل برای مزه دار كردن
طرز تهیه :
1) 1 قاشق سوپخوری از عصاره سبزیجات را در قابلمه ای گرم كنید. پیاز را كه به صورت پیازداغ درست كرده ایم به این عصاره با درجه حرارت متوسط اضافه كنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد. سیر ، فلفل دلمه ای قرمز ، بادمجان ،‌ادویه تند ، و زردچوبه را هم اضافه كنید. برای 1 دقیقه خوب به هم بزنید تا مواد كاملاً مخلوط شوند و بعد عصاره سبزیجات و سس قرمز را اضافه كنید.دوباره مواد را هم زده و درِ قابلمه را ببندید تا با درجه حرارت كم به مدت 15 دقیقه بپزد. مرتب یا حداقل تا زمانیكه فلفل دلمه ای و بادمجان نرم و لطیف شوند ،آنها را هم بزنید.
2) نخود ، عدس ، ورقه های فلفل قرمز و كشمش را اضافه كنید . بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد. مواد را با نمك و فلفل مزه دار كنی د. این غذا را همراه با آبِ آن و كمی‌گشنیز بر رویش، سرو كنید.
برای 4 نفر
پیشنهادی برای سرو كردن :  با سالاد كلم مدیترانه ای سرو شود( این سالاد از مخلوطی از 2 عدد كلم بروكلی  متوسط خرد شده،2 قاشق سوپخوری آبلیمو ، 1 قاشق چایخوری سس سویا ، 3 عدد سیر متوسط له شده ،كمی‌روغن زیتون خالص و نمك و فلفل ،تهیه می‌شود- كه ابتدا كلم را در دستگاه بخار پز پخته و سپس بقیه مواد را نیز به آن اضافه می‌كنیم.)
نكته های آشپزی :
خرد كردن بادمجان و فلفل دلمه ای در اندازه های 5/2 سانتی باعث می‌شود كه ادویه ها كاملاً به خورد غذا برود بدون اینكه سبزیجات، زیاد از حد پخته شوند . این دستور غذایی طوری تهیه شده است كه به سرعت آماده شود . با وجود این ، زمانیكه ادویه تند و زردچوبه را اضافه می‌كنید ، قبل از اضافه كردن عصاره ، بگذارید خوب بجوشد ( حداقل یك دقیقه ) . با این كار طعم بیشتر و بهتری خواهید داشت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *