کد خبر : 6247
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 - 16:39

نحوه کاشت گل تاج خروس/پرورش گیاه

نحوه کاشت گل تاج خروس/پرورش گیاه

  نام علمی : Celosia argentea بومی مناطق گرمسیری آسیا و آفریقا است. این جنس دارای 60 گونه می باشد. که اغلب زینتی ولی برای باغبانان ناشناخته  هستند. گونه های که به صورت یکساله کشت می شوند به صورت یکساله بوده و بیشتراز گونه argentea مشتق شده اند. این گونه بدون کرک بوده و ارتفاع

 

نام علمی : Celosia argentea

t1t2t3t4

بومی مناطق گرمسیری آسیا و آفریقا است. این جنس دارای 60 گونه می باشد. که اغلب زینتی ولی برای باغبانان ناشناخته  هستند. گونه های که به صورت یکساله کشت می شوند به صورت یکساله بوده و بیشتراز گونه argentea مشتق شده اند. این گونه بدون کرک بوده و ارتفاع بوته آن به 30 تا 90 سانتی متر می رسد و گل آذین آن به صورت سنبله است. گلهای آن ممکن است به صورت تاج با لبه چین چین باشد که گاهی در ایران به آن چهل تاج هم می گویند. و یا به صورت پر مانند یا رشته مانند که در اصطلاح  آنرا Feather گویند و گاهی نیز به شکل هرم دیده می شود. تاج از گلهای ریز که در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. گلها به رنگ های زرد , صورتی , قرمز , و ارغوانی وجود دارند . در برخی انواع آن برگ ها نیز قرمز بوده و می توان آنرا به خوبی خشک کرده برای دسته گل خشک زمستانه استفاده کرد.

گلدهی: در تمام مدت تابستان تاسرد شدن هوا در پاییزه گلدهی ادامه دارد

نیاز ها : بسیار آفتاب دوست است و نیاز مبرم به خاک های قوی , حاصلخیز و مرطوب دارد و به منظور تولید گلهای درشت و رنگین , باید در محلی با خکبرگ پوسیده و نور کافی کشت شود. با آنکه به خشکی به نسبت مقاوم است در روزهای گرم و آفتابی مرطوب نگهداشتن خاک به داشتن گلهای خوب کمک میکند. کود شیمیایی به آن داده نمی شود چون به کود زیاد حساس است.

تکثیر: بذر آن در اوایل اردیبهشت در شاسی سرد کشت می شود. و وقتی گیاه به ارتفاع 5-6 سانتی متر می رسد نشاء منتقل می شود. خود کشت نیز می باشد یعنی بذر آن ریزش کرده و سال بعد سبز می شود.

READ
طرز تهیه نوشیدنی های عالی برای روزهای سرد/آشپزی

 منبع:پایگاه آموزشی پرورش گل و گیاهان زینتی و نهال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *