کد خبر : 478
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 تیر 1392 - 3:04

نکات جالب و کارآمد خانه داری

نکات جالب و کارآمد خانه داری

نکات جالب و کارآمد خانه داری   برای شستن لیوان ها وفنجان های شیشه ای که براثر خوردن چای، کدر و بدمنظره شده اند، می‌توانید هفته ای یک بار همه لیوان ها را در محلول سرکه و نمک خیسانده. کپسول آتش نشانی:اگر در منزل تجهیزات اطفای حریق ندارید، در اولین فرصت به فکر تهیه یک

نکات جالب و کارآمد خانه داری

 

نکات جالب و کارآمد خانه داری

برای شستن لیوان ها وفنجان های شیشه ای که براثر خوردن چای، کدر و بدمنظره شده اند، می‌توانید هفته ای یک بار همه لیوان ها را در محلول سرکه و نمک خیسانده.
کپسول آتش نشانی:اگر در منزل تجهیزات اطفای حریق ندارید، در اولین فرصت به فکر تهیه یک کپسول آتش نشانی باشید. مطمئن باشید که هزینه آن در برابر پول هایی که برای خرید لوازم بی مصرف دور می‌ریزید، بسیار ناچیز است.
استفاده بهینه از سبزی خشک:چناچه قصد استفاده از سبزی خشک را در غذاها دارید، توصیه می‌کنم حدود سه چهار ساعت قبل سبزی ها را در آب سرد خیس کنید تا به تدریج نرم شده، به صورت سبزی تازه در آید.

قابلمه های صحرایی
:اگر در سفرهای تفریحی خواستید روی زغال های صحرایی، در قابلمه ، ماهیتابه یا کتری خود غذا درست کنید، برای جلوگیری از سیاه شدن ظروف، به پشت ظروف خود گل بمالید. با این تدبیر سیاهی ناشی از دود زغال و اجاق به راحتی پاک خواهد شد. موقع شست و شو دقت کنید که ظروف خش برندارند. (برای این منظور خمیر ریش هم توصیه شده است.)

سرکه ونمک در فنجان چایی:برای شستن لیوان ها وفنجان های شیشه ای که براثر خوردن چای، کدر و بدمنظره شده اند، می‌توانید هفته ای یک بار همه لیوان ها را در محلول سرکه و نمک خیسانده، بعد شسته، آبکشی نمایید تا درخشندگی روز اول خود را پیدا کنند .

قند ادکلنی:برای خوشبو شدن فضا ومحیط خانه می‌توانید به روش زیر عمل کنید :در یک نعلبکی کمی‌ادکلن خوشبو ریخته ویک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کرده وقند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید ووقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید . با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد. (توصیه: اگر در خانه تنها هستید و از کپسول آتش نشانی در خانه خبری نیست، به فکر خوشبو کردن منزل نباشید.)

فساد میوه ها:لابد برای شما هم پیش آمده که وقتی میوه ها را در قسمت جا میوه ای پایین یخچال قرار می‌دهید، بعد از چند روز کم کم شروع به کپک زدن کرده، خراب می‌شوند .علت آن رطوبت دائمی‌یخچال و آبی است که به تدریج در جا میوه ای جمع می‌شود.

READ
اصول افزودن ادویه به غذا/نکات خانه داری

برای رفع مشکل یک قطعه اسفنج (طبیعی یا مصنوعی) را در جامیوه ای قرار دهید تا رطوبت و آب ها را جذب کند و از کپک زدگی جلوگیری نماید .
سماور :برای زود جوش آمدن آب سماور، ابتدا آن را تا نیمه از آب پر کنید و پس از گرم شدن، بقیه آب را به آن اضافه کنید.

از بین بردن بوی غذا: اگر خانه شما از بوی غذا پرشده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند و یا دود خاکشیراستفاده کنید . با دود کردن دارچین هم می توانید بوی غذا را کاملاً از بین ببرید . علاوه برآن ، دود اسفند باعث ضد عفونی کردن محیط هم می شود.

READ
آموزش ساخت جعبه شکلات مخصوص ولنتاین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *