کد خبر : 3708
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1392 - 22:22

مهارت درک زیبایی های زندگی1/روانشناسی

مهارت درک زیبایی های زندگی1/روانشناسی

زندگی زیباتر از آن است که می بینید، مهم چگونگی نگرش و زاویه دید شما به زندگی است. عینک سبز زندگی را به چشمانتان بزنید و آن را آن گونه که هست بنگرید؛ با واقع نگری ریشه خیلی از به ظاهر بدی‌ها و مشکلات به راحتی خشکیده می‌شود.

 

darke-zendegi2زندگی زیباست هر لحظه اش را باید غنیمت شمرید. زندگی دارای زیبایی هایی است که گاها فراموش می شوند و این باعث لذت نبردن از زندگی می شود.در این مقاله سعی داریم شما را با ۳۰ مهارت جذاب آشنا کنیم تا بتوانید این زیبایی ها را درک کنید و از آنها لذت ببرید.

یکی از مهارت‌های مهم انسان «مهارت درک زیبایی‌های زندگی» است. با داشتن چنین مهارتی زندگی با تمام ابعاد آن زیبا و لحظه لحظه زیستن در آن لذت بخش می‌شود. افرادی که از درک زیبایی‌های زندگی بی بهره‌اند، زندگی در نظرشان تیره و تار و پوچ می‌نماید و نه تنها از لحظات زندگی خود لذتی نمی‌برند، بلکه زیستن در این دنیا را غیر قابل تحمل فرض می‌کنند. مهم درک صحیح از زندگی و رویدادهای آن است؛ پس بیایید این مهارت با ارزش را با تمرین کردن راهکارهای زیر در خود شکوفا سازیم:

۱ـ زندگی زیباتر از آن است که می بینید، مهم چگونگی نگرش و زاویه دید شما به زندگی است. عینک سبز زندگی را به چشمانتان بزنید و آن را آن گونه که هست بنگرید؛ با واقع نگری ریشه خیلی از  به  ظاهر بدی‌ها و مشکلات به راحتی خشکیده می‌شود.

۲ـ  سعی کنید فلسفه درست آفرینش و هدف صحیح از زندگی را بیاموزید. اهداف کوتاه مدت و دراز مدت خود را مشخص کنید و طبق آن گام‌های استوار بردارید.

READ
تاثیرات رانندگی سریع و خارج از مقررات بر زندگی/روانشناسی

۳ـ با درون نگری افکار خود را مورد بررسی قرار دهید و عینک بدبینی را از چشمانتان بیرون بیاورید. بدانید که ریشه درک نادرست از زیبایی‌های زندگی خیال‌بافی‌ها، سوء ظن‌ها و افکار منفی و نادرست می‌باشد؛ پس سعی کنید خود را از شر این گونه افکار و تخیلات رهایی بخشید.

۴ـ با خود قرار بگذارید تا همیشه فکر و احساس مثبت داشته باشید. با تمرین و تلقین به نفس بر روی احساسات و افکار مثبت تمرکز داشته باشید. هرگاه تفکر منفی یا احساس غلط سراغتان آمد، سریع فضا را عوض کرده و زیبایی‌های زندگی و موفقیت‌ها و نقاط روشن زندگی خود یا دیگران را یادآوری کنید.

۵ ـ یک قدم جلوتر از زندگی باشید. نگذارید رویدادها و اتفاقات زندگی برای شما تصمیم بگیرد و مسیر زندگی شما را تعیین کند؛ بلکه خود برای خودتان تصمیم بگیرید و مسیر زندگی‌تان را با توجه به توانمندی‌ها و انگیزه‌ها به دلخواه مشخص کنید.

۶ ـ از زندگی همیشه انتظار خوشی و راحتی نداشته باشید، دنیا مملو از شیرینی‌ها و تلخی‌هاست، روزی به نفع تو و روزی علیه توست. بدانید که اگر قدرت دید وسیع و واقع نگر داشته باشید، این سختی‌ها و مشکلات را هم زیبا می‌بینید؛ چرا که سربلندی از این آزمایشات باعث رشد و تکامل شما می‌شود که دست یابی به سعادت و کمال از بهترین زیبایی‌هاست.

READ
با نوجوان‌ سلبریتی‌زده‌مان چه کنیم؟

۷ـ صبور و بردبار باشید. بدانید که پایان هر سختی، گشایش و راحتی است «ان مع العسر یسرا» پس با تلاش و کوشش خود سختی‌ها را پشت سر بگذارید، که این خود خیلی لذت بخش است.

۸ ـ هر روز به خود وقتی بدهید، برای خلوت، سکوت و فکر و خود و خدای خود را بیش از پیش بشناسید؛ چرا که با خود شناسی، خدا شناسی و جهان شناسی است که توانایی درک بهتر زیبایی‌های زندگی را پیدا خواهید نمود.

۹ـ استعدادها و توانمندیهای خود را کشف و شکوفا سازید و سعی کنید فرد مفیدی باشید تا احساس رضایت و شادکامی در زندگی داشته باشید.

۱۰ـ زندگی را سخت نگیرید، زندگی راحت‌تر از آن است که شما می‌اندیشید. در زندگی قانع و میانه رو باشید؛ سهل گیر باشید، سهل گیر باشید و … باز هم سهل گیر باشید؛ و یک جرعه «عشق» را به هر چیزی که انجام می‌دهید بیافزایید.

۱۱ـ اجتماعی باشید، صله رحم کنید و با افراد مثبت اندیش و موفق معاشرت کنید. بانی خیر باشید و از دیگران دستگیری کنید.

۱۲ـ گذشت و فداکاری را سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید. زندگی پستی و بلندی زیادی دارد، با پیدا شدن کوچک‌ترین مشکلی با همسرتان، زندگی را تمام شده فرض نکنید. خطاهای همدیگر را ببخشید و با همسرتان زندگی تازه‌ای را تجربه کنید.

READ
پله پله تا راه و رسم زندگی/روانشناسی

۱۳ـ خوش اخلاق باشید و محل زندگی خود را به محل سکونت و آرامش تبدیل کنید و تجربه‌های تلخ زندگی روزمره را از یاد ببرید.

۱۴ـ با ایمان و با تقوا باشید، به واجبات الهی عمل و محرمات الهی را ترک کنید و خود را به فضایل اخلاقی بیارایید و با خودسازی از رذایل اخلاقی چون: دروغ، کینه، غیبت، بد زبانی و … دوری کنید.

منبع:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *