کد خبر : 3481
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دی 1392 - 17:18

چند نکته کلیدی و مهم برای خانم خونه/نکات خانه داری

چند نکته کلیدی و مهم برای خانم خونه/نکات خانه داری

چگونه کدبانویی نمونه باشید؟ دوست دارین که تمام کارای خونه رو سرو  سامان بدهید؟ دوست دارین که همیشه خونه ای مرتب و تمیز داشته باشید؟دوست دارین که دست پختتون زبان زد خاص و عام باشه؟ پس اگه همه اینارو دوست دارین یک جا با هم داشته باشین باید با نکات ریز خانه داری آشنا باشین

چگونه کدبانویی نمونه باشید؟ دوست دارین که تمام کارای خونه رو سرو  سامان بدهید؟ دوست دارین که همیشه خونه ای مرتب و تمیز داشته باشید؟دوست دارین که دست پختتون زبان زد خاص و عام باشه؟ پس اگه همه اینارو دوست دارین یک جا با هم داشته باشین باید با نکات ریز خانه داری آشنا باشین تا بتونید همیشه نمونه باشید . با ما همراه باشید.

چه وقت‌ باید به‌ غذا نمک‌ زد؟Dame

 

▪ به‌ سوپ‌ و آبگوشت‌ از ابتدای پخت‌ نمک‌ بزنید.
▪ به‌ گوشت‌ها درست‌ اندکی‌ قبل‌ از برداشتن‌ از روی‌ آتش‌ نمک‌ بزنید.
▪ سبزیجات‌ را در آب‌ نمک‌داربپزید.

چه‌ کنیم‌ که‌ تخم‌مرغ‌ ترک نخورد ؟

 

برای‌ آنکه‌ هنگام‌ پختن‌تخم‌مرغ‌، آنها در آب‌ ترک‌ نخورند چند راه‌ وجود دارد :
▪ در آبی‌ که‌ تخم‌مرغ‌ها در آن ‌می‌جوشد مقدار زیادی‌ نمک‌ بریزید.
▪ قبلا به‌ وسیله‌ یک‌ سوزن‌ ته‌ تخم‌مرغ‌ را سوراخ‌ کنید و آن‌ را داخل‌آب‌ سرد بیندازید.
▪ وقتی‌ می‌خواهید تخم‌مرغ‌ بپزد تا سفت‌ شود مقداری‌ سرکه‌ به‌ آب‌اضافه‌ کنید.

چند نکته در مورد گرفتن آب میوه

 

** در نظر داشته باشید که وقتی می‌خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می‌شود.
** اگر می‌خواهید از آب میوه‌ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد، می‌توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد، آن را ذخیره کنید. به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیموترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد. سپس آن را از قالب جدا کرده و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب‌ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید.

READ
اصول افزودن ادویه به غذا/نکات خانه داری

چند نکته درباره تخم مرغ

** شستن پوسته تخم مرغ از آنجا که باعث باز شدن منافذ آن شده و احتمال انتقال آلودگی را به درون تخم مرغ افزایش می دهد مناسب نیست و باید هنگام مصرف شسته شود.
** احتمال آلودگی پوسته تخم مرغ زیاد است و نباید در محفظه‌هایی که به عنوان جا تخم مرغی در یخچال‌ها تعبیه شده قرارداده شود، بلکه باید در ظروف دربسته، در یخچال و در درجه حرارت پائین تر از ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.در صورتی که تخم مرغ به مدفوع آغشته یا خون آلود بود و یا ترک داشت، بهتر است شسته شده و بلافاصله مصرف شود، باید از قراردادن تخم مرغ در کنار سایر مواد غذایی خودداری کرد و پس از تماس با تخم مرغ، دست‌ها را باید شست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *