کد خبر : 3873
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1392 - 18:18

ابتکارهايي براي آشپزخانه/نکات خانه داری

ابتکارهايي براي آشپزخانه/نکات خانه داری

گل بانو:آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم هاي خانه دار اکثر اوقات روزشان را در اين مکان سپري مي کنند. پس علاوه بر اين که آشپزخانه بايد جاي کافي براي قرار دادن وسايل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضاي آن براي چينش وسايل استفاده شود، بايد مکاني امن براي آشپزي و حتي

گل بانو:آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم هاي خانه دار اکثر اوقات روزشان را در اين مکان سپري مي کنند. پس علاوه بر اين که آشپزخانه بايد جاي کافي براي قرار دادن وسايل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضاي آن براي چينش وسايل استفاده شود، بايد مکاني امن براي آشپزي و حتي براي بچه ها باشد.

با اين راه حل ها، با استفاده بهينه از فضاي آشپزخانه، ديگر نگران کمبود جا نباشيد.

1- قفسه مخصوص سبزيجات در کابينت: در يک کابينت ساده که به شکل يک چهارچوب است با تعبيه قفسه هاي ساده پلاستيکي، مکاني براي قرار دادن سيب زميني، پياز و سبزيجاتي ديگر مي سازيد که در فضاي آزاد نگهداري مي شوند. براي استفاده آسان تر، اين قفسه ها به صورت کشويي ساخته شده اند.

2- استفاده از قفسه کوچک براي جاي دادن قابلمه هاي بزرگ: با تعبيه قفسه اي به شکل يک نيم دايره، به آساني با باز و بسته کردن در کابينت قفسه ها به همراه در به قسمت بيرون منتقل مي شوند.

3- جاي مخصوص مواد شوينده در کابينت ظرفشويي: قسمت پايين کابينت ظرفشويي، جاي مناسبي براي قرار دادن مواد شوينده و … است، براي حفظ بيشتر اين مواد، با تعبيه قفسه فلزي در قسمت داخلي در کابينت، مي توان از بقيه فضاي داخل کابينت براي مصارف ديگر استفاده کرد.

READ
دلیل ریختن کباب کوبیده از سیخ

4- کمدچه به شکل ويترين: در کابينت هاي جديد، به جاي تعبيه ويترين هايي با درهاي شيشه اي، از کمدچه هاي ساده اي با درهايي از جنس پلاستيک مات، استفاده مي شود. در تصاوير، دو مدل از اين کمدچه هاي تزئيني را مشاهده مي کنيد. درهاي يکي، به شکل کرکره در قسمت بالا جمع مي شوند و ديگري يک کمدچه ساده که قفسه هاي آن فلزي و به صورت ريلي تعبيه شده است که به آساني جابه جا مي شود

5- قفسه هاي ساده به شکل کيسه: در اين مدل ابتکار بسيار جالبي صورت گرفته است. براي نگهداري خوراکي هايي مثل پفک، شکلات و … که در بسته بندي نگهداري مي شوند، طبقات مخصوصي ساخته شده که بسيار ساده هستند و به آساني قابل استفاده مي باشند. در اين مدل دو عدد چهارچوب فلزي به شکل کشو تعبيه شده که سبدي حصيري داخل آن قرار گرفته و از فضاي داخل سبد براي نگهداري اين خوراکي ها استفاده مي شود.

6- کشويي بزرگ براي يک سرويس قاشق و چنگال کامل: اين کشوي کم حجم و باريک، با فضايي کاملاً تقسيم بندي شده قابليت اين را دارد که يک سرويس قاشق و چنگال داخل آن جاي گيرد. بدين ترتيب در يک فضاي تقسيم بندي شده، هر چيز در جاي مناسب خود نگهداري مي شود.

READ
نکات اساسی در مورد کمپوت‌/نکات خانه داری

7- قفسه اي به شکل دايره براي قابلمه ها: قابلمه از جمله ظروف حجيمي است که فضاي زيادي اشغال مي کند و معمولاً براي اشغال جاي کمتر، چند عدد از آنها را داخل يکديگر قرار داده و در کابينت قرار مي دهيم و در هنگم استفاده نيز با مشکلاتي مواجه مي شويم اما در اين مدل ساده قفسه اي به شکل دايره تعبيه شده است و به وسيله يک محور در قسمت مياني به آساني مي چرخد و ظرف مورد نظرتان را به راحتي پيدا خواهيد کرد که البته بهتر است براي دسترسي بيشتر به ظروف، اين مدل در محلي نزديک به اجاق گاز قرار گيرد.
منبع:ایران حال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *