کد خبر : 20442
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آبان 1402 - 10:07

آموزش انواع اسموتی پاییزی

آموزش انواع اسموتی پاییزی

اسموتی های پاییزی و زمستانی را با مقداری آجیل ترکیب کنید و از طعم آنها لذت ببرید

اسموتی دارچین و بادام هندی

یک لیوان اسموتی دارچین و بادام هندی با تکه های موز

اسموتی های پاییزی و زمستانی را با مقداری آجیل ترکیب کنید و از طعم آنها لذت ببرید. انواع آجیل مانند بادام هندی، مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا 3 دارند که با ترکیب کردن شیر، مزایای زیادی را فراهم می‌کنند. طبع این اسموتی گرم است و در روزهای سرد زمستانی در بدن شما تولید گرما می‌کند. برای درست کردن آن، شیر، بادام هندی، ماست، موز، پوره کدو تنبل و دارچین را در مخلوط‌کن بریزید.

اسموتی لبو

دو لیوان اسموتی لبو و چند عدد لبو

جدای از طعم جذاب، رنگ زیبای این اسموتی اشتهای هر فردی را برانگیخته می‌کند. اسموتی لبو را می‌توانید زمانی درست کنید که در منزل هیچ ماده مغذی مانند آجیل و شیر ندارید. برای تهیه آن کافیست آب انار، ماست، لبو و عسل را در مخلوط‌کن بریزید. البته به میل خود می‌توانید گریپ فروت هم به این ترکیب اضافه کنید.

اسموتی موز و شکلات

دو لیوان اسموتی شکلات و موز

اگر دلتان می‌خواهد در پاییز و زمستان گرم شوید و در کنار آن انرژی زیادی داشته باشید، این اسموتی را حتما امتحان کنید. برای تهیه آن حدود 1 دقیقه موز، پودر پروتئین، یخ، شیر، کاکائو و شیرین کننده را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. شما می‌توانید این ترکیبات را بنا به سلیقه خود تغییر دهید. مثلا می‌توانید پروتئین را حذف کنید و شیرین‌کننده را بنا بر علاقه خود از بین شکر، شربت افرا و عسل، انتخاب کنید.

اسموتی چای لاته

اسموتی چای لاته

حتی اگر عاشق چای نباشید، در زمستان این مخلوط شما را جذب خود می‌کند. چنانچه بیرون سرد باشد هم این اسموتی به شما کمک می‌کند تا حسابی گرم شوید. برای تهیه این اسموتی باید مقداری چای دم کرده داغ را با شیر گرم مخلوط کنید. مقداری کره بادام، شیرین کننده و در صورت علاقه، دارچین و زنجبیل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید. مواد را داخل مایکروویو قرار دهید تا همگی گرم شوند، سپس آن را میل کنید.

اسموتی زنجبیل

اسموتی زنجبیل

زنجبیل ادویه‌ای گرم است که حرارت بدن را حسابی افزایش می‌دهد. شما با اضافه کردن این ماده غذایی به رژیمتان می‌توانید از خواص زنجبیل بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌شود که اسموتی زنجبیل را اول صبح میل کنید و از مزایای آن بهره بیشتری ببرید. در ضمن، زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است و در زمستان کمک می‌کند که کمتر دچار سرماخوردگی شوید. برای تهیه آن مقداری زنجبیل تازه رنده شده، دارچین، موز یخ زده و شیر را با هم مخلوط کنید. سپس می‌توانید برای تزئین نوشیدنی نیز زنجبیل و دارچین را روی مخلوط داخل لیوان بریزید.

READ
روش دم کردن چای زنجبیل/نوشیدنی

نوشیدنی برای مهمانی‌های زمستان

در اینجا لیستی از انواع نوشیدنی‌های گرم برای حفظ آرامش شما در فصول سرد سال را گرد هم آوردیم؛ تا به‌راحتی بتوانید هر مورد را که دوست دارید انتخاب کنید. برای آموزش نوشیدنی‌های گرم آماده‌اید؟

  ماچا سفید

این نوشیدنی زمستانی، مطمئناً سریع‌ترین راه برای گرم کردن شماست. اساساً نوشیدنی‌های شکلاتی مزایای سلامتی زیادی دارند. از طرف دیگر، ماچا هم به‌عنوان یک نوع چای سبز خواص زیادی برای بدن انسان دارد. برای تهیه شکلات داغ ماچا سفید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شکلات چیپسی یا شکلات سفید خرد شده و 1 قوطی شیر نارگیل را درون قابلمه بریزید.
  • محتویات قابلمه را هم بزنید تا شکلات‌ها کاملاً آب شوند.
  • در همین حین کمی ماچا را در آب داغ الک کنید و آنقدر آن‌ها را هم بزنید تا کف کنند.
  • شکلات ذوب شده را به مخلوط ماچا اضافه کنید تا یکدست شود.

نوشیدنی شما آماده است.

ماچا سفید
اسموتی

  لاته ادویه کدو تنبل

پاییز بدون لاته ادویه کدو تنبل جذابیتی نخواهد داشت. به محض اینکه این نوشیدنی را می‌خورید، سرما از بدنتان خارج می‌شود. برای تهیه بهترین نوشیدنی گرم سال باید کارهای زیر را به‌دقت انجام دهید:

  • ½ قاشق چای خوری ادویه پای کدو تنبل، 2 قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل و 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید.
  • مواد را هم بزنید تا به نقطه جوش برسند.
  • ½ فنجان شیر و 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل را هم بزنید و بگذارید کمی بجوشد. سپس آن را با احتیاط به مواد دیگر اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کف کند.
  • مخلوط لاته را روی 2 لیوان که هر کدام 1 شات اسپرسو دارند بریزید و روی آن را با خامه و شکلات تزئین کنید.
READ
نوشیدنی برای فصل سرما

   چای لاته زنجبیل

اگر می‌خواهید از سرماخوردگی و سرفه در روزهای سرد سال دور بمانید، حتماً این درمان قطعی سرماخوردگی را امتحان کنید. در میان انواع نوشیدنی گرم برای زمستان « چای لاته زنجبیل» خواص دارویی بیشتری دارد. برای تهیه این نوشیدنی باید:

  • ½ پیمانه آب، 1 فنجان ماده شیرین کننده به سلیقه خودتان و 1 قاشق زنجبیل را درون ظرف بریزید و صبر کنید تا به جوش آید. وقتی مایع غلیظ شد، زیر گاز را خاموش کنید.
  • برای تهیه لاته باید کمی شیر بادام را گرم کنید و 1 یا 2 قاشق غذاخوری از شربت زنجبیلی که آماده کردید را به آن اضافه کنید.
لاته زنجبیل
اسموتی

چای لاته وانیلی

اگر در میان انواع نوشیدنی‌های داغ به دنبال نوشیدنی می‌گردید که کالری و کافئین پایینی داشته باشد، پس چای لاته وانیلی را امتحان کنید. برای تهیه این چای باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • 2 فنجان آب، 2 دانه فلفل، 3 میخک کامل، یک هشتم قاشق چای خوری جوز هندی، یک چهارم قاشق چای خوری هل آسیاب شده، یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده و 1 چوب دارچین را با هم ترکیب کنید.
  • آن‌ها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا ادویه‌ها طعم بیشتری را آزاد کنند.
  • قابلمه را از روی حرارت بردارید و در یک لیوان بزرگ صاف کنید؛ سپس 2 کیسه چای سیاه را در آب قرار دهید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه دم بکشد.
  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و 1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید.
  • یک دوم فنجان شیر را گرم کنید و در چای بریزید.
  • با پاشیدن دارچین روی این نوشیدنی از خوردن آن لذت ببرید.

این نوشیدنی برای مهمانی زمستانی شما عالی خواهد بود.

  چای لاته مورینگا

نوشیدنی‌های گرم خانگی در روزهای سرد برای گرم نگه داشتن بدن ضروری هستند و اگر نوشیدنی حالتی آرام‌بخش و سالم داشته باشند، به سلامت بدن هم کمک می‌کند. مورینگا یک گیاه شفابخش قدیمی است که فواید زیادی دارد؛ به‌عنوان‌مثال تسکین دهنده کم خونی، مشکلات گوارشی، سردرد و درد مفاصل است. طرز تهیه چای لاته مورینگا به شکل زیر است:

  • یک و نیم قاشق غذاخوری پودر مورینگا، 3 فنجان شیر با عصاره بادام هندی، 2 قاشق چای خوری شربت افرا و 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.
  • آن‌ها را خوب هم بزنید و بگذارید بجوشد سپس از روی حرارت بردارید.
  • مخلوط را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کف کند.
  • نوشیدنی زمستانی شما آماده است.
READ
چه چیزهایی با خرمالو می توانیم درست کنیم؟
لاته مورینگا
اسموتی

کلام پایانی

افراد زیادی طرفدار فصل‌های پاییز و زمستان هستند. اما چیزی که باعث می‌شود بتوانیم از این روزهای سرد پاییزی و زمستان لذت ببریم، یک نوشیدنی گرم است که خستگی را از تنمان بیرون کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با محبوب‌ترین و البته پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های گرم که مناسب پاییز و زمستان هستند، آشنا کنیم.

یک لیوان نسکافه چقدر کالری دارد؟

کالری نسکافه بستگی به این دارد که شما آن را با چه شیرین کنندهایی مصرف می‌کنید. همچنین استفاده از انواع خامه یا شکلات می‌تواند باعث افزایش کالری این نوشیدنی شود.

یک فنجان قهوه چند گرم است؟

برای تهیه یک فنجان (یا همان شات (قهوه اسپرسو، حدود ۷ الی ۱۰ گرم پودر قهوه استفاده می‌شود.

در زمستان در کافه چی بخوریم؟

در این مقاله سعی کردیم تمام نوشیدنی‌های گرم و مناسب فصول سرد را معرفی کنیم تا بتوانید در کافه انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

نوعی نوشیدنی گرم و فوری بدون نیاز به دم کشیدن چیست؟

شما می‌توانید برای تهیه چنین نوشیدنی، از پودرهای آماده نسکافه استفاده کنید.

منبع :بارحیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *