کد خبر : 19786
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 13:35

بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟

بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟

این روزها اصول مراقبت پوستی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و به تبع، محصولات مرتبط نیز با تنوع بسیار بیشتری تولید و عرضه می‌شوند. در این بین، ماسک‌های صورت از جمله پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوستی به شمار می‌آیند. این محصولات در انواع مایع، لاتکس، ورقه‌ای، رسی و … موجود هستند.

این روزها اصول مراقبت پوستی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و به تبع، محصولات مرتبط نیز با تنوع بسیار بیشتری تولید و عرضه می‌شوند. در این بین، ماسک‌های صورت از جمله پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوستی به شمار می‌آیند. این محصولات در انواع مایع، لاتکس، ورقه‌ای، رسی و … موجود هستند.
ماسک‌های صورت مزایای بسیار زیادی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست به همراه دارند. متخصصان زیبایی معتقدند در صورت استفاده صحیح و اصولی، ماسک‌های صورت می‌توانند بهترین راهکار برای بهبود مشکلات پوستی شما باشند.

مزایای استفاده از ماسک صورت

پژوهش‌های انجام شده در زمینه عملکرد ماسک‌های صورت، نشان داده‌اند که این محصولات در قدم اول به جذب چربی و سبوم اضافی پوست کمک می‌کنند. همچنین با پاکسازی عمقی منافذ، از مسدودیت آنها جلوگیری می‌نماید و در کاهش التهابات پوستی نیز نقش دارند.
ماسک‌های صورت بنابر فرمولاسیون خود، ممکن است حاوی مواد آنتی اکسیدان، آنزیم‌، مواد مغذی و دیگر ترکیبات فعال باشند. شما می‌توانید با توجه به جنس و نیازهای اختصاصی پوست خود، از انواع مختلف ماسک صورت استفاده نمایید.
ماسک صورت با دو هدف کلی در روتین‌های مراقبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • رفع نواقص و بهبود مشکلات پوستی
  • تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و تقویت سلولی

انواع ماسک صورت را بشناسید

ماسک صورت در دنیای مدرن امروزی از تنوع بسیار گسترده‌ای برخوردار است. هرکدام از انواع این ماسک‌ها، مزایا و فواید منحصر به فردی دارند و می‌توانند در رفع مشکلات پوستی متفاوتی موثر واقع شوند.
از جمله محبوب‌ترین انواع ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای، یکی از داغ‌ترین ترندهای مراقبت پوستی در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند. اگر شما هم از طرفداران روتین مراقبتی K-Beauty یا همان روتین‌های کره‌ای هستید، احتمالا ماسک‌های ورقه‌ای توجهتان را جلب کرده‌اند.

ماسک ورقه‌ای

نقاب یا همان ورقه اصلی این ماسک‌ها اغلب از جنس الیاف طبیعی، پنبه یا لاتکس تولید می‌شوند. بسته‌های این ماسک، حاوی یک لایه نقاب است که در مقدار مشخصی سرم مغذی و مایعات تقویت کننده پوستی غوطه‌ور شده است. درصورتی که پوست خشک، حساس و دهیدراته‌ای دارید و به دنبال راهکاری برای آبرسانی عمیق پوستتان هستید، ماسک ورقه‌ای بهترین گزینه برای شما است.

ماسک رسی

اگر پوست چرب و مختلط دارید و با مشکلاتی همچون سبوم اضافی پوست، مسدودیت منافذ و جوش سرسیاه دست و پنجه نرم می‌کنید، ماسک رسی برای رفع مشکلات پوستی شما طراحی شده است. این مدل ماسک، بر پایه گل رس طبیعی و فراوری شده فرموله شده و این ماده طبیعی، نقش موثری در کنترل چربی پوست ایفا می‌کند. همچنین، منافذ پوستی را کاملا پاکسازی می‌نماید و از ایجاد جوش سرسیاه نیز جلوگیری می‌نماید.

ماسک ژله‌ای

خبر خوش برای پوست‌های خشک و بسیار حساس! ماسک‌های ژله‌ای، دقیقا همان چیزی هستند که برای التیام پوست حساس خود به آن احتیاج دارید. این نوع ماسک، حاوی ترکیبی از انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است و به راحتی التهاب و حساسیت پوستی را تسکین می‌دهد.

ماسک حباب دار

ماسک‌های حباب دار از جدیدترین فراورده‌های صنعت مراقبت پوستی محسوب می‌شوند. این مدل ماسک، بافت مایع و غلیظی دارد و چند دقیقه بعد از قرار گرفتن روی پوست، حباب‌های کوچکی تولید می‌کند.

ماسک حباب دار

ماسک‌های حبابی، اغلب با آنزیم‌های ضد آکنه و اکتیوهای پوستی فرموله می‌شوند و انتخابی عالی برای پوست‌های مستعد آکنه و مختلط به حساب می‌آیند.

READ
بهترین لایه بردارپوست صورت و بدن من کدام است؟

نحوه استفاده از ماسک صورت

پس از آشنایی با انواع ماسک صورت و کاربرد آنها، می‌توانید با خیال راحت به سراغ فوت و فن مصرف این محصولات معجزه آسا بروید. استفاده از ماسک صورت در وهله اول ممکن است بسیار ساده به نظر برسد. اما نکات تخصصی و بسیار مهمی وجود دارد که در صورت رعایت آنها، می‌توانید قدرت عملکرد ماسک خود را تقویت نمایید.

1. در قدم اول پوستتان را بشویید

پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. این امر، باعث مسدودیت منافذ پوستی و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. استفاده از ماسک صورت در این شرایط نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه ممکن است سلامت پوستتان را نیز به خطر بیندازد. به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی، پوستتان را با شوینده مناسب و ملایمی بشویید.

2. تونر را فراموش نکنید

تونرها می‌توانند پوستتان را برای پذیرش مواد مغذی موجود در ماسک آماده کنند. آنها قدرت پاک کنندگی بسیار عالی دارند و منافذ پوستتان را به صورت عمقی تمیز می‌نمایند. علاوه بر این، تونرها اغلب خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی نیز دارند.

برای استفاده از تونر، به یک تا دو پد مخصوص یکبار مصرف احتیاج دارید. ابتدا مقداری از تونر را روی پد بریزید تا به خوبی مرطوب شود. حالا پد را به آرامی روی تمام قسمت‌های صورتتان بمالید تا تمام آلودگی‌ها از بین بروند. در این مرحله بهتر است روی نواحی پیشانی و خط فک تاکید بیشتری داشته باشید؛ چرا که بیش از سایر نواحی صورت مستعد جذب آلودگی هستند.

3. ماسک مورد نظرتان را استفاده نمایید

بعد از اینکه صورتتان را با تونر تمیز کردید، پوست شما برای استفاده از ماسک صورت آماده است. اگر قصد دارید از انواع ماسک‌های رسی، ژله‌ای یا کرمی استفاده نمایید، بهتر است به سراغ قلم ماسک بروید. در این گام کافی است به کمک قلم ماسک، مقدار مناسبی از ماسک را بردارید و آن را روی تمام قسمت‌های صورتتان بمالید و پخش کنید.

استفاده از ماسک صورت

اما در صورتی که می‌خواهید از انواع ماسک‌های لاتکسی و ورقه‌ای استفاده کنید، ابتدا ماسک را از بسته بندی خارج نمایید. سپس نقاب را روی پوستتان بگذارید و به آرامی آن را مرتب کنید. در صورت امکان، می‌توانید به کمک جید رولر یا گواشا، صورتتان را ماساژ دهید. این تکنیک به جذب مواد مغذی ماسک ورقه‌ای کمک می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

4. صورتتان را بشویید

اگر وقت شستن ماسک صورتتان فرا رسیده است، چند دقیقه صبر کنید! اجرای این مرحله تا حد زیادی به ماسک مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر از انواع اسکراب‌های رسی، حباب دار، کرمی و … استفاده می‌کنید، می‌توانید بلافاصله بعد از اتمام زمان ماسک، آن را از روی صورت‌تان بشویید.
در این گام، توصیه می‌شود تا حد امکان از آب ولرم برای شستشوی صورت تان کمک بگیرید. چون آب داغ ممکن است باعث التهاب و تحریک پوستتان شود.

اما اگر از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کرده‌اید، ممکن است بر سر دوراهی قرار بگیرید. احتمالا شما هم با این سوال مواجه شده‌اید: آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم یا نه؟! این سوال جنجال‌ برانگیز، سال‌ها است که در دنیای زیبایی و مراقبت پوستی مورد بحث قرار گرفته است.

READ
آموزش گام به گام تصویری زیباترین مدل های آرایش چشم /آرایش وزیبایی

برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است گریزی کوتاه به ساختار این ماسک متفاوت داشته باشیم:

ماسک ورقه‌ای شامل روکشی از جنس لاتکس و الیاف است که به عنوان حاملین مواد مغذی عرضه می‌شوند. همچنین جالب است بدانید مایع موجود در بسته‌های ماسک ورقه‌ای، اغلب شامل انواع سرم‌های پوستی هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌نماییم.

حالا برای رسیدن به جواب این سوال که بعد از گذاشتن ماسک ورقه ای صورت را بشوییم یا نه، کافی است به روتین مراقبت روزانه خود نگاهی بیندازید. شما بعد از مصرف سرم‌های پوستی گران قیمت و ارزشمند خود، پوستتان را می‌شویید؟ معلوم است که نه! سرم‌ها برای بهبود مشکلات پوستی و تکمیل عملکرد خود، به زمان احتیاج دارند.
ماسک‌های ورقه‌ای نیز همین نقش را در روتین مراقبتی شما به عهده می‌گیرند. با این تفاوت که نقاب حامل این ماسک، به جذب سریع و عملکرد بهینه سرم پوستی کمک می‌نماید.

ماسک صورت

با وجود تمام این تفاسیر، بعد از مصرف ماسک ورقه‌ای نباید پوستتان را بشویید. تنها کافی است نقاب ماسک را از روی پوستتان را بردارید. سپس مواد باقی مانده روی صورتتان را کمی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

5. نقش مرطوب کننده‌ها را دست کم نگیرید

بعد از شستشوی صورت یا برداشتن ماسک‌های ورقه‌ای، کار شما هنوز تمام نشده است. در این برهه حساس، پوست شما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های فعال است. استفاده از مرطوب کننده‌ها در این مرحله خاص، امری بسیار هوشمندانه برای بهبود عملکرد ماسک صورتتان به شمار می‌رود. چرا که مرطوب کننده، می‌تواند سد لیپیدی پوستتان را تقویت نماید و از این طریق مواد مغذی را در منافذ پوستی حبس نماید.

نکات مهمی که هنگام استفاده از انواع ماسک باید به خاطر داشته باشید

  • ماسک را بیش از حد روی پوستتان نگذارید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند هرقدر ماسک را بیشتر روی پوستشان بگذارند، بیشتر از خواص آن بهره‌مند می‌شوند. اما توجه داشته باشید که مواد مغذی و اکتیوهای موجود در ماسک، عملکرد محدود و مشخصی دارند. بعد از آن، ماسک کارکرد خود را از دست می‌دهد و شروع به بازجذب مواد مغذی از پوستتان می‌کند. با این اوصاف، توصیه می‌شود ماسک را مطابق با مدت زمان تعیین شده روی بسته بندی محصول استفاده نمایید.

ماسک برای صورت

  • تا حد امکان از دست و انگشتان خود برای استفاده از ماسک کمک نگیرید. پد ماسک، لیسه آرایشی و قلم ماسک جایگزین‌های مناسبی هستند که امکان انتقال آلودگی را به حداقل می‌رسانند.
  • سعی کنید تا جای ممکن چند ماسک مختلف را در طول هفته برای رفع مشکلات پوستی خود مصرف نمایید. استفاده مداوم از یک نوع ماسک، ممکن است باعث بی‌اثر شدن عملکرد آن شود.

معرفی بهترین ماسک‌های صورت برای انواع پوست

ماسک‌های صورت، یکی از پویاترین چرخه‌های صنعت مراقبت پوستی را به خود اختصاص می‌دهند. این محصول، با تنوعی باور نکردنی به بازار جهانی عرضه می‌شود. هرچند این امر اگرچه قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش می‌دهد، اما ممکن است انتخاب محصول مناسب را برای شما با مشکل روبرو کند.

اما نگران نباشید! آشنایی با محصولات پرفروش، در نظر گرفتن تجربیات دیگران و بررسی نقاط ضعف و قوت محصولات مختلف می‌تواند کارتان را راحت کند.
در این بخش، می‌توانید با محبوب‌ترین انواع ماسک صورت آشنا شوید:

ماسک رسی برای پوست تیره و مستعد جوش

اگر پوست تیره و مستعد جوش دارید و به دنبال ماسک مناسبی برای رفع این معضل هستید، هیدرودرم انتخاب عالی برای شما است.

  • قدرت لایه برداری بسیار ملایمی دارد و بدون تحریک پوست، لایه شاخی و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.
  • با نفوذ به عمق منافذ پوستی، آلودگی و سبوم اضافی را کاملا پاکسازی می‌کند.
  • شفافیت و طراوت فوق‌العاده‌ای به پوستتان هدیه می‌دهد.
  • خاصیت روشن کنندگی و ضد لک دارد و به رفع لک‌های پوستی، جای جوش و … کمک می‌نماید.
  • هیدرودرم، خاصیت قابض دارد و در کوچک شدن منافذ بزرگ پوستی دخیل است.
READ
،مدل موی خاکستری زنانه رنگ سال ۲۰۱۴/آرایش وزیبایی

عناصر به کار رفته در فرمولاسیون ماسک رسی هیدرودرم عبارتند از:

  • آلفا هیدروکسی اسید ((AHA
  • خاک رس
  • اسید سالیسیلیک

استفاده از ماسک رسی هیدرودرم برای چه کسانی مناسب است؟

این ماسک با انواع پوست سازگار است. اگر احساس می‌کنید پوستتان کدر شده و به لایه برداری اساسی احتیاج دارد، می‌توانید از خواص هیدرودرم بهر‌مند شوید.

 

 

 

ماسک برای پوست های چرب و مختلط

ماسک سون هیون اینبار برای نجات پوست‌های چرب و مختلط به میدان آمده است. این برند انگلیسی، با به کار گیری ترکیبی مغذی، پوستتان را از شر سبوم اضافی نجات می‌دهد.
ویژگی‌های قابل توجه سون هیون عبارتند از:

  • آلودگی‌های پوستی را به صورت عمقی پاکسازی می‌نماید.
  • در کنترل تولید و ترشح چربی طبیعی پوست موثر است.
  • از تجمع سبوم اضافی در منافذ پوستی جلوگیری می‌کند.
  • طراوت و شادابی باور نکردنی به پوستتان می‌دهد.
  • به انقباض و کوچک شدن منافذ باز پوستی کمک می‌نماید.

عناصر به کار رفته در ماسک سون هیون عبارتند از:

  • جلبک دریایی
  • نمک دریایی
  • عصاره اسطوخدوس
  • مواد معدنی

استفاده از ماسک گل و جلبک دریایی سون هیون برای چه کسانی مناسب است؟

این ماسک به صورت اختصاصی برای انواع پوست چرب و مختلط فرموله شده است.

 

 

 

ماسک صورت برای تحریک کلاژن سازی

ویکتوریا  رز، برندی ایرانی است که توانسته ماسک‌های ورقه‌ای بسیار با کیفیتی را تولید نماید. ماسک‌های این برند، تنوع بسیار بالایی دارند؛ اما در این بین، ماسک عسل ویکتوریا رز یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند به شمار می‌رود.

  • قدرت مرطوب کنندگی عالی دارد و طراوت فوق‌العاده‌ای به پوستتان می‌دهد.
  • خاصیت آنتی باکتریال ویکتوریا رز، مانع از رشد بی‌رویه باکتری‌ها و ایجاد جوش و آکنه می‌شود.
  • تولید بافت کلاژن را تحریک می‌نماید و از این طریق، چروک‌های ریز پوستی را رفع می‌کند.

عناصر به کار رفته در فرمولاسیون ماسک عسل ویکتوریا رز عبارتند از:

  • عصاره عسل
  • گلیسرین
  • آب یونیزه
  • نیاسینامید
  • منیزیم
  • پروپیلن گلیکول
  • پیریدوکسین
  • زینک اکساید
  • پلی کواترنیوم

استفاده از ماسک عسل ویکتوریا رز برای چه کسانی مناسب است؟

ماسک ورقه‌ای ویکتوریا رز با انواع پوست سازگار است و بانوان و آقایان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از خواص کم نظیر آن بهره مند شوند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *