کد خبر : 18451
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 13:51

7باور غلط درباره ضدآفتاب

7باور غلط درباره ضدآفتاب

یکی از مهم ترین اقدامات در مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و مانع از چین و چروک، پیری زودرس پوست، آکنه، لک پوستی و مشکلات و بیماری های پوستی می شود

یکی از مهم ترین اقدامات در مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب است. ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و مانع از چین و چروک، پیری زودرس پوست، آکنه، لک پوستی و مشکلات و بیماری های پوستی می شود. با توجه به گستردگی کرم های ضدآفتابی که در بازار وجود دارد توصیه می کنیم که همواره بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید و برای انتخاب آن وسواس به خرج دهید. باورهای غلط بسیاری درباره ضدآفتاب وجود دارد که می تواند شما را با تردید مواجه کند. در ادامه درباره این باورهای غلط درباره ضدآفتاب با هم گفت و گو می کنیم.

باور غلط درباره ضدآفتاب

  • هر چه SPF ضدآفتاب بیشتر باشد مدت زمان طولانی تری از پوست محافظت می کند.

SPF ضدآفتاب میزان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه UVB را نشان می دهد. بنابراین هر چه SPF ضدآفتاب بیشتر باشد به این معنی نیست که می تواند مدت زمان بیشتری از پوست شما محافظت کند.

spf ضدآفتاب

  • فقط روزهای آفتابی باید ضدآفتاب بزنم!

در حقیقت در روزهای ابری هم بیشتر پرتوهای UVA و UVB خورشید از ابرها عبور می کنند و می توانند به پوست شما آسیب برسانند. بنابراین در روزهای ابری هم استفاده از ضدآفتاب ضروری است.

ضدآفتاب در روزهای ابری

  • پوست های تیره نیاز به استفاده ضدآفتاب ندارند

پوست های تیره، رنگ دانه هایی به نام ملانین را بیشتر از پوست های روشن تولید می کند. ملانین از پوست در مقابل اشعه های فرابنفش خورشید محافظت می کند اما این اصلا کافی نیست و هنوز هم نور خورشید می تواند اثرات مخرب زیادی روی پوست این افراد داشته باشد.

ضدآفتاب برای پوست تیره

  • محصولات آرایشی دارای SPF می توانند جایگزین ضدآفتاب شوند

این یک گزینه ایده آل است که محصولات آرایشی و پوستی شما دارای SPF باشند اما اگر SPF آنها زیر 30 است به هیچ وجه نمی تواند جایگزین ضدافتاب شود و باید از کرم ضدآفتاب در زیر آرایش خود استفاده کنید. علاوه بر این شما از محصولات آرایشی نمی توانید در همه نقاط بدن مانند گردن و دست ها استفاده کنید.

READ
سفید کردن پوست صورت با یک روش کاملا طبیعی

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما باید هر 2 ساعت یک بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید کنید و قطعا نمی توانید هر دو ساعت یک بار روی کرم پودر قبلی خود کرم پودر جدید بزنید.

لوازم آرایش دارای SPF

  • یک بار استفاده از ضدآفتاب برای کل روز کافی است

فراموش نکنید که باید ضدآفتاب را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید در غیر این صورت بعد از گذشت این مدت زمان، اثربخشی ضدآفتاب از بین می رود.

حتما نیم ساعت قبل از خروج از منزل روی صورت، دست ها و نقاطی که در معرض آفتاب هستند، ضدآفتاب بزنید.

ضدآفتاب

 

  • در محیط های سرپوشیده نیازی به استفاده از ضدآفتاب نیست

حتی اگر کل روز خود را در خانه می گذرانید باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید مخصوصا اگر خانه شما آفتابگیر است و شما بیشتر تایم خود را در کنار پنجره می گذرانید. همچنین شیشه ماشین نمی تواند مانع از عبور اشعه UVA , UVB خورشید شود. بنابراین استفاده از ضدآفتاب داخل ماشین هم اجباری است.

استفاده از ضدآفتاب

  • کودکان نیازی به استفاده از ضدآفتاب ندارند

آکادمی پوست و موی آمریکا توصیه می کند که همه کودکان باید از ضدآفتاب با spf 30 و یا بالاتر استفاده کنند و همانند دیگران باید هر دو ساعت یک بار ضدآفتابشان را تمدید کنید.

READ
آشنایی با عوارض برخی ماسک های خانگی

در صورت امکان مصرف ضد آفتاب در نوزادانی که کمتر از 6 ماه دارند خودداری شود.

ضدآفتاب برای کودکان

منبع :شبره

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *