کد خبر : 1923
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1392 - 0:36

روش تمیز کردن رایانه/نکات خانه داری

روش تمیز کردن رایانه/نکات خانه داری

تحقیق یک سازمان غیرانتفاعی در انگلستان که آلودگی صفحه کلیدها را در اداره ای مورد بررسی قرار داد، مشخص کرد که در چهار مورد از صفحه کلیدها، میزان آلودگی کلیدها و میکروب های روی آن در حد خطرناک بود و یک صفحه کلید دیگر هم پنج برابر دستشویی اداره آلودگی داشت.

 روش تمیز کردن رایانه

دست نگه دارید ، اول این مقاله را بخوانید و بعد برای تمیز کردن کامپیوتر خانه تان اقدام کنید.
یکی از لوازمی که این روزها در اکثر خانه ها وجود دارد ، رایانه یا همان کامپیوتر است…

 روش تمیز کردن رایانه

روش تمیز کردن رایانه

که خانم خانه در هنگام نظافت فباید آنرا هم تمیز کند اما این وسیله ی حساس شرایط خاص خود را دارد و برای نظافت آن باید روش مناسب در پیش گرفت و گرنه آسیب می بیند و خراب می شود.

نحوه تمیز نمودن فن های کامپیوتر
با یک تکه پارچه تمیز و بدون پرز که اندکی با الکل آغشته شده است، فن کیس و پره های آن را تمیز کنید.در مورد فن های کوچک تر مانند فن پردازنده که امکان تمیز کردن به این شیوه وجود ندارد از یک گوش پاک کن مرطوب شده با الکل استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه نمایش
برای تمیز کردن مانیتورهای و تلویزیون های LCD از دستمال مخصوص که موقع خرید در جعبه آن موجود است استفاده کنید  . توسط این دستمال و یا نمونه هایی که برای همین منظور در بازار موجودند، می توانید صفحه نمایش را از گرد و خاک و اثرات انگشت عاری نمایید.
به یاد داشته باشید از اسپری کردن هر نوع مایع تمیز کننده شیشه و حتی آب روی LCD پرهیز نمایید و در زمان تمیز کردن ، صفحه نمایش مانیتور حتماً خاموش باشد.  از وارد کردن فشار به روی صفحه در حین تمیز کردن آن پرهیز کنید ، چرا که موجب سوختن پیکسل های صفحه نمایش می شود.
در صورتی که از مانیتور CRT استفاده می کنید می توانید توسط کف های تمیز کننده که در قالب قوطی های فلزی فروخته می شوند، قاب و بدنه مانیتور را تمیز نمایید. کافیست که مقداری کف را در محل بریزید و پس از چند ثانیه با پارچه ای نرم و تمیز، آن را پخش کرده و سطح را تمیز نمایید، اما دقت کنید از این کف ها برای تمیز کردن شیشه مانیتور استفاده نکنید در صورتی عدم دسترسی به این کف های تمیز کننده، می توانید از محلول آب ولرم و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.
یک راه ساده برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوترتان، وارونه کردن آن و ضربه زدن به پشت صفحه کلید برای بیرون افتاد آشغال ها، گلوله های پرز و مو و حتی مواد غذایی استنحوه تمیز کردن صفحه کلید
یک راه ساده برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوترتان، وارونه کردن آن و ضربه زدن به پشت صفحه کلید برای بیرون افتاد آشغال ها، گلوله های پرز و مو و حتی مواد غذایی است.
بعد از آن، برای تمیز کردن فضای بین کلیدها از هوای فشرده استفاده نمایید تا ذرات کوچک تر به این ترتیب از صفحه کلید جدا و دور شوند. آن را یک بار از سمت راست و یک بار از سمت چپ در سرتاسر صفحه کلید بگیرید.
در ادامه می توانید توسط یک گوش پاک کن مرطوب شده با الکل فضای بین کلیدها و حتی خود کلیدها را که چربی گرفته اند، تمیز کنید.
جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده. صفحه کلید کامپیوتر می تواند از شیر دستشویی و توالت فرنگی نیز آلوده تر باشد
تحقیق یک سازمان غیرانتفاعی در انگلستان که آلودگی صفحه کلیدها را در اداره ای مورد بررسی قرار داد، مشخص کرد که در چهار مورد از صفحه کلیدها، میزان آلودگی کلیدها و میکروب های روی آن در حد خطرناک بود و یک صفحه  کلید دیگر هم پنج برابر دستشویی اداره آلودگی داشت. بنا به گفته محققان این تحقیق، علت واضح است زیرا توالت به دفعات تمیز می شود اما حدود ده درصد افراد هرگز صفحه کلید کامپیوتر خود را تمیز نکرده اند.

READ
آموزش تصویری ساخت گل چینی /آموزش گل سازی

نحوه تمیز کردن ماوس
در حالی که سیم ماوس را از پشت کیس جدا کرده اید، پارچه ای را که در اختیار دارید، اندکی به الکل آغشته نمایید و سطح زیرین و روی ماوس را تمیز نمایید اما مراقب باشید که به زیر ماوس های نوری (Optical) که حس گر نوری آنجا واقع شده است، فشاری وارد نکنید که موجب خراب شدن آن شود.
در مورد ماوس های دارای غلتک (ماوس هایی که گوی دارند) در پوش زیر آن را باز کنید و گوی موجود را در آورید. گوی را زیر آب گرم بشویید و با پارچه ای بدون پرز، آن را خشک کنید و یا اینکه  صبر نمایید تا خوب خشک شود. دو محور موجود در داخل ماوس را نیز توسط همان پارچه و یا یک عدد گوش پاک کن که با الکل مرطوب شده است، تمیز نمایید، سپس ماوس را وارونه کرده و تکان دهید تا کرک های آن بیرون بریزد. گوی را در محل خود قرار داده و در پوش آن را محکم کنید.
منبع:تبیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *