کد خبر : 18456
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 14:53

اگر هر روز قهوه بخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

اگر هر روز قهوه بخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

بحث در مورد این موضوع که قهوه برای سلامت بدن مفید است یا خیر همیشه جنجالی بوده است. طرفداران قهوه معتقدند که خواص و فواید قهوه از خاصیت آنتی اکسیدان آن گرفته تا افزایش انرژی، تقویت مغر و پیشگیری از آلزایمر بی‌شمار است

اگر هر روز قهوه بخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

 
اگر هر روز قهوه بخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

 

بحث در مورد این موضوع که قهوه برای سلامت بدن مفید است یا خیر همیشه جنجالی بوده است. طرفداران قهوه معتقدند که خواص و فواید قهوه از خاصیت آنتی اکسیدان آن گرفته تا افزایش انرژی، تقویت مغر و پیشگیری از آلزایمر بی‌شمار است. از طرف دیگر منتقدان قهوه از افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا و به هم ریختن خواب شکایت دارند. با این حال، آخرین شواهد پزشکی و علمی نشان می دهد نوشیدن قهوه می‌تواند برای شما مفیدتر از آنچه که تا به حال فکر می‌کردید باشد.

مصرف حداقل ۱-۲ فنجان قهوه در روز برای به دست آوردن حداکثر مزایای قهوه کافی است، مصرف کنندگان ۱-۲ فنجان در روز نیاز دارند. صبح زود از یک قهوه خوب لذت ببرید تا یک روز جدید را سرحال تر شروع کنید.

 اگر هر روز قهوه می‌خورید یا می‌خواهید بخورید، در این مقاله به شما توضیح می دهیم که ممکن است چه اتفاقاتی در بدن شما رخ می‌دهد.

باهوش‌تر بوده و تصمیمات بهتر می‌گیرید

قهوه تنها شما را بیدار نگه نمی‌دارد بلکه با تقویت مغز باعث می‌شود هوش شما افزایش‌یافته و تصمیمات بهتر و مؤثرتری بگیرید. قهوه در کنار کمک به مهارت‌های تصمیم‌گیری باعث می‌شود مغز شما سالم بماند.

قهوه

شادتر خواهید بود

تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که مرتباً قهوه استفاده می‌کنند نسبت به افراد دیگر احتمال افسردگی در آن‌ها ۱۰ درصد کمتر است. قهوه به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های زیاد باعث می‌شود شما حس خوبی داشته باشید. بدن می‌تواند در مقایسه با میوه و سبزیجات، آنتی‌اکسیدان بیشتری را از قهوه جذب کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث می‌شوند بدن سالم مانده و با بیماری‌ها مبارزه کند.

 

READ
نکات مهمی درمورد فواید و مضرات مصرف نسکافه

قدرت حافظه را افزایش می‌دهد

اثر مثبت کافئین بر هوشیاری، توجه، تمرکز و خلق و خوی شگفت‌آور نیست؛ اما توانایی آن در افزایش قدرت حافظه شما را شگفت‌زده می‌کند. با توجه به مجله علوم اعصاب طبیعت، کافئین تحکیم خاطرات درازمدت را در انسان افزایش می‌دهد.

قهوه

از آلزایمر جلوگیری می کند

کافئین موجود در قهوه از ایجاد پلاک «بتا آمیلوئید» جلوگیری می‌کند. این پلاک می‌تواند در آغاز و پیشرفت آلزایمر نقش داشته باشد. علاوه بر این، محققان تصور می‌کنند که از آن‌جا که یک فنجان قهوه می‌تواند از دیابلت پیشگیری کند (یک عامل خطر زوال عقل)، همچنین می‌توان گفت خطر ابتلا به زوال عقل را به حداقل می‌رساند.

 

قهوه منبع آنتی اکسیدان های مفید است

مطالعات نشان می دهد میزان آنتی اکسیدان های موجود در قهوه از چای و کاکائو بیشتر است. آنتی اکسیدان‌ها در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که به طور طبیعی به عنوان بخشی از عملکردهای متابولیک روزانه ظاهر می‌شوند، نقش مهمی دارند. آن‌ها این کار را با محافظت از سلول‌های شما در برابر هرگونه آسیب جسمی خارجی انجام می‌دهند.

 

احتمال ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها را کاهش می دهد

از زمان کشف کارخانه قهوه که گفته می‌شود خاستگاه آن در اتیوپی بوده است، یک گله‌دار بز پس از مصرف تصادفی توت‌های ناشناخته متوجه افزایش سطح انرژی بزهایش شد، از آن زمان تا به حال علم پیشرفت‌های زیادی در دنیای قهوه داشته است. برای شروع، به طور متوسط آمریکایی‌ها بسیاری از مواد آنتی اکسیدان مورد نیاز خود را از طریق قهوه بدست می‌آورند. آنتی اکسیدان یکی از مواد مورد نیاز برای مبارزه با سلول‌های سرطانی در بدن است. با در نظر گرفتن این موضوع، با روزانه نوشیدن قهوه سیاه در واقع شانس خود را برای ابتلا به بیماری‌های خاص کاهش می‌دهید. فواید قهوه

READ
انواع و اقسام قهوه را بشناسید /نوشیدنی

 ورزشکار بهتری می‌شوید

این خبر خوبی برای ورزشکارانی است که قهوه دوست دارند. همان طور که معلوم است ورزشکاران از هر دو خواص ذهنی و جسمی حاصل از قهوه بهره‌مند می‌شوند. کافئین طبیعی در قهوه با بهبود عملکرد فیزیکی به ویژه در ورزش هوازی یا استقامتی همراه بوده است. در نهایت، کافئین ممکن است عملکرد در طول هر دو تمرینات طولانی مدت و کوتاه مدت را افزایش دهد. کافئین همچنین با گیرنده‌های موجود در مغز واکنش نشان می‌دهد تا بخشی را که آدنوزین را تشخیص می‌دهد، «خاموش» کند، آدنوزین ماده شیمیایی است که باعث احساس خستگی می‌شود.

 

اثرات منفی در برنامه روتین زندگی در صورت مصرف بیش از اندازه

اگر بیش از حد قهوه مصرف کنید دچار عوارض جانبی منفی مانند اضطراب، وحشت، بدخوابی، بی‌خوابی و وابستگی به کافئین می‌شوید. به گزارش انجمن قلب آمریکا، افراد وابسته به کافئین می‌توانند ۱۲–۲۴ ساعت پس از آخرین دوز کافئین اقدام به «ترک کافئین» کنند.

فواید قهوه

 

سطح کلسترول را بالا می‌برد

اگر کلسترول چیزی است که شما را نگران می‌کند و به علت بیماری‌های زمینه‌ای که دارید موجب بروز سکته و مشکلات دیگر می‌شود از خوردن قهوه صرف نظر کنید یا تنها از قهوه اسپرسو بنوشید. زیرا اسپرسو از کاغذ رد شده است و مقدار قابل توجهی از چربی‌های خود را از دست می‌دهد.

READ
طرز تهیه شیر قهوه/نوشیدنی

 

افزایش فشار خون (موقتی)

قهوه می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود. به طور معمول، این افزایش کوتاه، موقتی است و منجر به هیچ اثر منفی در دراز مدت نخواهد شد. عوامل عمده غذایی مرتبط با فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی به طور معمول به سفتی رگ‌های خونی منجر می‌شود؛ اما مصرف منظم قهوه چنین تأثیر مضری بر رگ‌های خونی ندارد.

 

می تواند به چربی سوزی کمک کند

آیا می دانید که کافئین در بسیاری از مکمل های تجاری که برای چربی سوزی ارائه می شوند، یافت می شود؟ به این دلیل که کافئین یکی ماده طبیعی است که می تواند به سوزاندن چربی کمک کند. برخی مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند میزان متابولیسم را ۴ تا ۱۱ درصد افزایش دهد. علاوه بر این، برخی مطالعات دیگر نشان می دهد که کافئین می تواند فرایند سوزاندن چربی را ۲۹ درصد در افراد لاغر و ۱۰ درصد در افراد چاق افزایش دهد. با این وجود ممکن است اثر سوزاندن چربی در افرادی که در بلند مدت قهوه مصرف می کنند، کاهش یابد.

 منبع :شبره

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *