کد خبر : 18453
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 14:32

توصیه های مهم برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

توصیه های مهم برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

به عنوان اولین و مهم ترین نکته یادتان باشد این اضافه وزن یک روزه به دست نیامده که یک روزه از بین برود

توصیه های مهم برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

 

توصیه های مهم برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

454
کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

بسیاری از افراد بعد از تعطیلات نوروزی متوجه می شوند که پرخوری در مهمانی ها و دورهمی ها کار دستشان داده و چند کیلو به وزنشان اضافه شده است. پس به فکر چاره می افتند و می خواهند سریع وزن اضافه شده را بسوزانند. اما عجله نکنید با این کار فقط به بدنتان آسیب می رسانید. برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی کافی است سبک زندگی خود را به یک زندگی سالم و پرتحرک تغییر دهید. با ما همراه باشید.

به عنوان اولین و مهم ترین نکته یادتان باشد این اضافه وزن یک روزه به دست نیامده که یک روزه از بین برود. بنابراین استرس نگیرید و خودتان را تحت فشار قرار ندهید. معمولا هفته ای نیم تا یک کیلو کاهش وزن نرمال و اصولی است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنقلات، شکلات، شیرینی ها، آجیل و خوراکی های پرکالری عید نوروز را از روی میز جمع کنید. اگر این خوراکی ها دم دست تان نباشد کمتر هوس خوردن به سرتان می زند.

اگر فاصله خانه تا محل کارتان زیاد نیست و هر روز این مسافت را با تاکسی می رفتید سعی کنید پیاده بروید و برگردید. اما اگر فاصله منزل تا محل کارتان زیاد است ماشین را در جای دورتری پارک کنید و یا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس یا تاکسی پیاده شوید تا بتوانید حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی داشته باشید.

وعده صبحانه را جدی بگیرید

وعده صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی است که در افزایش سوخت و ساز بدن و تامین انرژی برای فعالیت های روزانه بسیار موثر است. حتما صبحانه مقوی و سالم بخورید. جو دوسر، کره بادام زمینی و تخم مرغ را به وعده صبحانه خود اضافه کنید.

دور آب میوه های صنعتی، نوشابه و بیسکوییت را خط بکشید. اگر در روز احساس گرسنگی می کنید می توانید میوه، شیر کم چرب با خرما یا چای به عنوان میان وعده میل کنید.

READ
۳ دلیل خوب برای خوردن توفو

کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

روش طبخ غذایتان را تغییر دهید.

بهتر است روش طبخ غذاهایتان را تغییر دهید. به تدریج غذای خود را از سرخ کردنی به سمت غذاهای آب پز و بخارپز ببرید. اگر به نظر شما غذاهای آب پز طعم خوبی ندارد می توانید با مرینیت کردن و یا تهیه سس های خوشمزه طعم غذا را دگرگون کنید.

قبل از این که نهار بخورید یک لیوان سبزیجات بخارپز (مانند کلم بروکلی یا هویج) یا سالاد کاهو میل کنید تا اشتهای شما را کنترل کند.

دوغ کم نمک و آب را جایگزین نوشابه گازدار و دلستر کنید.

 

قهوه بدون شکر سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

بسته به عادت روزانه و نیاز بدن خود می توانید روزانه قهوه بدون شکر مصرف کنید. قهوه سوخت و ساز بدن را بالا برده و انرژی شما را چند برابر می کند. علاوه بر این می تواند تا چند ساعت شما را سیر نگه دارد.

در تمام طول روز مجاز هستید که گوجه فرنگی، کاهو، چای و قهوه تلخ به میزان دلخواه میل کنید. این خوراکی های کم کالری می توانند بر وسوسه شما در برابر خوردن هله هوله و تنقلات غلبه کنند.

یک تکه کیک یا کلوچه هیچ اثر سیر کننده ای ندارد اما بیش از آن چیزی که فکر می کنید کالری دارد.

READ
چای گل سرخ، دم‌نوشی معطر و مفید

کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

قند طبیعی را جایگزین قند ناسالم کنید

بهتر است قند و شکر و تمام قندهای مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف کنید و توت خشک، خرما، کشمش یا مویز را جایگزین آنها کنید. البته توجه داشته باشید این مواد غذایی هم دارای کالری کمی نیستند و در خوردن آنها زیاده روی نکنید.

مصرف کربوهیدرات تصفیه نشده را کاهش دهید.

مصرف کربوهیدرات تصفیه شده را کاهش دهید. کربوهیدرات تصفیه شده کالری بالا و مواد مغذی کمی دارد. کربوهیدرات تصفیه شده شامل نان سفید، غلات صبحانه، برنج سفید، پاستا و غذاهای از پیش بسته بندی شده است که بهتر است با برنج قهوه ای، نان سبوس دار و… جایگزین شود.

برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی اگر شاغل هستید بهتر است غذای خود را از خانه ببرید تا مجبور به تهیه غذا از بیرون نشوید.

 

قبل از ساعت ۸ شب شام بخورید

بهتر است شام را حدود ساعت ۸ شب میل کنید و بعد از آن تا آخر شب چیزی نخورید. برای وعده شام حتما غذای سبک مثل سوپ، عدسی یا سبزیجات بخارپز با سینه مرغ گریل شده را انتخاب کنید.

در صورت احساس گرسنگی قبل از خواب یک لیوان شیر کم چرب به همراه خرما میل کنید.

ورزش هوازی و پیاده روی را فراموش نکنید

برای سوزاندن کالری اضافی که در ایام عید دریافت کرده اید حتما ورزش هوازی و پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید. به مدت نیم ساعت روزانه پیاده روی تند داشته باشید. ورزش هوازی به فعالیتی گفته می شود که ضربان قلب را افزایش دهد و قلب و ریه های شما را تقویت می کند.

READ
مرغ ها را با وایتکس می شویند؟!

حواستان را پرت کنید

از آنجایی که در تعطیلات نوروز و دورهمی ها ذائقه شما به غذاهای شور و شیرین عادت کرده است پس این روزها هم ممکن است هوس خوردن این خوراکی ها را داشته باشید. سعی کنید در این مواقع یک لیوان آب بنوشید و خودتان را مشغول کاری کنید تا حواستان پرت شود.

تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید

برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن، تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم غذا را کاهش دهید.

آهسته غذا بخورید و غذایتان را خوب بجوید. آهسته غذا خوردن باعث می شود مغز زودتر فرمان سیری را دریافت کند و کالری اضافی دریافت نکنید.

چای سبز بنوشید. چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن خواهد شد.

منبع :شبره

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *