کد خبر : 18271
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 7:45

اصول نگهداری از آرایش در بهار که باید بدانید

اصول نگهداری از آرایش در بهار که باید بدانید

بی‌شک فصل بهار روتین آرایشی متفاوتی نسبت به سایر فصول نیاز دارد؛ هم به دلیل اینکه هوا گرمتر شده و هم اینکه در فصل بهار بیشتر افراد به خاطر وجود زیاد گرده‌های گل، دچار حساسیت فصلی و آلرژی می‌شوند

نگهداری از آرایش در بهار

نگهداری از آرایش در بهار

فصل بهار، شاداب‌ترین فصل سال است و زمین زیباترین حالت خود را دارد. با گرم‌تر شدن هوا، شکوفه زدن درختان و سرسبزی زمین، انگار که زندگی روح دوباره و تازه‌ای به خود گرفته است. بی‌شک فصل بهار روتین آرایشی متفاوتی نسبت به سایر فصول نیاز دارد؛ هم به دلیل اینکه هوا گرمتر شده و هم اینکه در فصل بهار بیشتر افراد به خاطر وجود زیاد گرده‌های گل، دچار حساسیت فصلی و آلرژی می‌شوند. با توجه به دلایل گفته شده شما باید هم روتین پوستی خود را تغییر دهید و هم نحوه آرایش خود را به نحوی تغییر دهید که ماندگارتر باشد.

فهرست مطالب

دلایل خراب شدن آرایش در بهار

قبل از اینکه نکات و اصول داشتن آرایشی طولانی در بهار را برایتان توضیح بدهیم، باید بدانید دلایل خراب شدن آرایش و عدم ماندگاری آن کدامند تا بتوانید بهتر از آرایشتان مراقبت کنید.

استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت

یکی از دلایل اینکه آرایش شما ماندگاری زیادی ندارد، استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و بی‌کیفیت است. محصولات آرایشی بی‌کیفیت نه تنها زود خراب می‌شوند، بلکه باعث حساسیت پوستی نیز ایجاد می‌کنند.

عرق کردن

یکی دیگر از دلایل خراب شدن آرایش در بهار و تابستان عرق کردن است. در این فصول به دلیل گرم‌تر شدن هوا و بیشتر شدن میزان تعریق، آرایش شما خراب می‌شود.

عرق کردن دلیل خراب شدن آرایش
عرق کردن باعث خراب شدن آرایش شما می‌شود.

چربی طبیعی پوست

یکی دیگر از عواملی که در بهار باعث از بین رفتن آرایش و خراب شدن آن می‌شود، چربی طبیعی پوست است که باعث براق شدن پوست و آرایش شده و به نحوی آن را از بین می‌برد.

ماسک زدن:

دلیل دیگری که امروزه باعث از بین رفتن یا خراب شدن آرایش می‌شود، ماسک است. ماسک که امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا جزئی از روتین شما شده است، باعث بهم خوردن یا پاک شدن آرایش شما می‌شود.

مواردی گفته شد، مهم‌ترین دلایل خراب شدن آرایش در بهار هستند که در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از خراب نشدن آرایش و نگهداری از آرایش در فصل بهار را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نکات نگهداری از آرایش در بهار

در اینجا نکاتی برایتان خواهیم گفت که به کمک آن بتوانید آرایش ماندگارتر و زیباتری در فصل بهار داشه باشید و تغییر فصل و بروز انواع حساسیت‌های شایع در بهار آرایش شما را خراب نکند.

نکات نگهداری از آرایش در بهار
آرایش با رنگ‌های شاد و ملایم در بهار، صورت شما را زیباتر می‌کند.

قبل آرایش پوستتان را آماده کنید

برای اینکه آرایش ماندگارتر باشد، لازم است که قبل از آرایش یک‌سری اقدامات را انجام بدهید.

READ
طرز تهیه ریمل خانگی/آرایش وزیبایی

اولین کاری که باید انجام بدهید، لایه برداری است. لایه برداری باعث پاکسازی کامل پوست شما می‌شود و آرایش بهتر روی صورت شما می‌نشیند.

توجه داشته باشید اگر پوست چرب دارید باید این‌کار را با احتیاط انجام بدهید چون لایه برداری بیش از اندازه نه تنها چربی را از بین نمی‌برد بلکه باعث بیشتر شدن چربی پوست شما می‌شود.

پس با کمک اسکراب، دو الی سه بار در هفته، صورت خود را لایه برداری کنید. شما می‌توانید با لیف نیز صورت خود را بشویید و لایه برداری کنید.

همچنین قبل از هر بار آرایش صورت خود را بشویید تا پوستتان تمیز و آماده باشد.

قبل از آرایش، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب را بزنید.

این کار هم مشکل چربی بیش از اندازه را حل می‌کند، هم اگر شما حساسیت به گرده و یا… داشته باشید چون پوستتان کامل پاک می‌شود، دیگر لازم نیست که نگران مشکلات پوستی صورتتان باشید. در واقع کثیفی پوست یکی از دلایلی است که باعث حساس شدن پوست شما می‌شود.

بعد از شستن کامل صورت، از تونر برای پاکسازی منافذ و همچنین بستن آن‌ها نیز باید استفاده کنید. در واقع تونر به عنوان قابض عمل می‌کند و منافذ باز و بزرگ را کوچکتر می‌کند. شما می‌توانید از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید اما حواستان باشد که پوست شما به گلاب حساسیت نداشته باشد.

کرم مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از پاکسازی پوستتان از مرطوب کننده استفاده کنید. ترجیحاً مرطوب کننده‌های بر پایه آب را به کار ببرید تا پوستتان فقط مرطوب بشود و چربی نداشته باشد.

اگر قرار است آرایش کنید، می‌توانید کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتابتان را با هم استفاده کنید. توجه کنید مقدار کرم‌ها نباید زیاد باشد. برای این‌که بدانید چگونه باید از پوست خود در بهار مراقبت کنید، خواندن مطلب زیررا به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنما جامع اصول مراقبت از پوست در فصل بهار

از لوازم آرایشی اصل و باکیفیت استفاده کنید

نگهداری از آرایش در بهار
از محصولات آرایشی اصل استفاده کنید.

در بهار خانم‌ها بیشتر دچار حساسیت پوستی می‌شوند. دلیل بروز این حساسیت‌ها می‌تواند گرده گل‌ها، تغییر فصل ، تغییر آب و هوا و حتی ممکن است استفاده زیاد از شوینده‌ها در خانه‌تکانی باشد. برای اینکه حساسیت شما بیشتر نشود و همچنین آرایش طولانی مدتی داشته باشید و پوستتان آسیب نبیند در آرایش بهاری خود از لوازم و مواد آرایشی اصل و باکیفیت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در سال جدید تاریخ انقضای مواد آرایشی خود را بررسی کنید و در صورتی که منقضی شده‌اند، آن‌ها را دور بیاندازید چون مواد آرایشی فاسد برای پوست اصلاً خوب نیست و ممکن است آرایشتان را نیز خراب کنند. شما می‌توانید برای داشتن یک آرایش زیبا و بهاری از مطلب زیر کمک بگیرید.

آموزش قدم به قدم آرایش بهاری

لوازم آرایشی خود را بشویید

بیشتر مواقع شما بعد از آرایش کردن لوازم آرایشی خود نظیر براش‌ها، اسفنج‌های آرایشی و… را نمی‌شویید. باید بدانید که لوازم آرایشی کثیف مقدار بسیار زیادی باکتری و میکروب‌ در سطح خود دارند که می‌توانند در هر بار استفاده آن‌ها را به صورت شما منتقل کنند؛ بنابراین، بعد از چند بار استفاده، حتماً لوازم خود را بشویید. برای شستن آن‌ها می‌توانید از پاک کننده‌ها و یا حتی شامپو بچه استفاده کنید و بعد بگذارید تا خشک بشوند.

اصول نگهداری آرایش در بهار
براش‌ها و پدهای آرایشی خود را هر ماه بشویید.

از پرایمر استفاده کنید

مهم‌ترین نکته آرایشی در بهار استفاده از پرایمر در زیرسازی آرایش است. پرایمر برای اینکه آرایش طولانی‌تری در بهار داشته باشید بسیار کمک‌کننده است، در واقع باعث بسته شدن کامل منافذ پوست شما می‌شود و همین موضوع به نگهداری از آرایش در بهار برای مدت طولانی کمکی ویژه می‌کند.

READ
روش های گیاهی و طبیعی برای درمان شوره سر

کرم فاندیشن را فراموش نکنید

در آرایش بهاری خود باید بعد از استفاده از پرایمر، از کرم پودر یا کرم فاندیشن استفاده کنید و به کمک بلندر یا پد به خوبی و یکدست روی صورت خود را بپوشانید. اگر پوست چربی دارید از کرم بدون چربی استفاده کنید. بعد از این مرحله می‌توانید از پنکیک هم رنگ کرم خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پنکیک را به صورت ضربه‌ای روی پوست خود بزنید تا کرم‌ها روی پوست در جای خود بمانند..

محصولات آرایش چشم ضد آب بهترین گزینه برای بهار

وسایل آرایشی چشم نظیر ریمل و خط چشم ضد آب ماندگاری بیشتری دارند. البته موقع پاک کردن آرایش طبق اصول پاک کنید تا به مژه‌هایتان آسیب نرسد. در مورد آرایش چشم توجه داشته باشید که خط چشم‌های مایع نسبت به سایر مدل‌های خط چشم ماندگاری بیشتری دارند.

یکی دیگر از نکات آرایشی بهار این است اگر آرایش ماندگارتری برای چشم می‌خواهید باید از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید. پرایمر چشم مای میکاپ استوری انتخاب خوبی برای زیرسازی آرایش چشم‌های زیبای شماست.

یکی دیگر از نکات آرایشی در بهار که باید بدانید استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم است. یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که در بهار می‌افتد تیره شدن زیر چشم است که کانسیر می‌تواند به خوبی این موضوع را رفع کند.

پف صورت خود را با کانتور کردن از بین ببرید

یکی از مشکلاتی که ممکن است بخاطر آلرژی و حساسیت فصلی در بهار بروز کند، پف کردن چشم‌ها و یا به طور کلی پف صورت است. برای اینکه پف کمتر دیده شود، به شما توصیه می‌کنیم تا صورت خود را کانتور کنید. به‌خصوص گونه‌های خود را برجسته‌تر کنید، این کار باعث کمتر دیده شدن پف چشم‌ها می‌شود.

آرایش ماندگار برای لب‌‌ها در بهار

یکی دیگر از اصول نگهداری از آرایش در بهار که باید حواستان به آن باشد، آرایش لب‌ها است. در آرایش لب‌هایتان برای اینکه لب‌ها مدت بیشتری رنگ داشته باشند بهتر است ابتدا با مداد لب، لب‌های خود را آرایش کنید، سپس رژ لب بزنید. ترجیحاً از رژ لب مات برای آرایش لب‌هایتان استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که در بهار از رنگ‌های شاد مثل گلبهی و صورتی استفاده کنید تا صورتتان ملیح و زیباتر به نظر برسد.

برای نگهداری آرایش لب در بهار بهتر است بعد از زدن رژلب کمی پنکیک روی آن بزنید.

از پودر فیکس مات استفاده کنید

بعد از تکمیل آرایش چشم‌ها، گونه‌ها و لب‌ها از پودر فیکس مات یا Setting Powder استفاده کنید. پودر فیکس مات، برق اضافی حاصل از چربی پوست و مواد آرایش را از بین میبرد و باعث افزایش ماندگاری آرایش شما در فصل بهار می‌شود.

READ
طرز تهیه انواع ماسک ضد چروک خانگی

اگر قصد دارید در یک مهمانی یا جشن شرکت کنید بهتر است بعد پودر فیکس کننده از اسپری فیکس هم استفاده کنید. این اسپری علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش شما، باعث شادابتر شدن صورت و آرایشتان نیز می‌‌شود.

نکات آرایشی بهار
با کمک پودر فیکس آرایش خود را تثبیت کنید.

لوازم آرایشی ضروری را همراه‌تان داشته باشید

یکی دیگر از نکات آرایشی بهار این است که اگر قرار است در مهمانی طولانی شرکت کنید، حتماً وسایل آرایش مورد نیاز و ضروری را به همراه داشته باشید. البته توجه داشته باشید که تمدید آرایش، چون باعث ایجاد لایه‌های غیرطبیعی روی پوست شما می‌شود ممکن است ارایشتان را خراب کند. اما شما برای اطمینان رژلب، پودر فیکس مات و یک پد جاذب روغن را همراه داشته باشید تا در صورتی که لازم شد آرایش خود را اصلاح و تمدید کنید و یا برق حاصل از تعریق را پاک کنید. اگر پد جاذب روغن ندارید از اسفنج آرایشی استفاده کنید.

سخن پایانی

آرایش صورت در فصل بهار معمولاً با یک زیرسازی سبک همراه بوده و بیشتر آرایشگران بر استفاده از رنگ‌های شاد و ملایم در آرایش بهاری تاکید می‌کنند. به کمک نکات آرایشی گفته شده شما می‌توانید هم از پوستتان در فصل بهار که پوست نسبت به هر زمان دیگر حساس‌تر است، مراقبت کنید و هم آرایش ماندگارتری داشته باشید. توجه داشته باشید در هنگام آرایش حتماً از محصولات آرایشی باکیفیت و ضدحساسیت استفاده کنید.

پ

سوالات متداول درباره اصول نگهداری آرایش در بهار

با خشکی لب‌ها در بهار چه کار کنیم؟

خشکی لب‌ها در بهار بسیار شایع است. برای اینکه خشکی لب‌هایتان برطرف شود قبل از آرایش از بالم لب و کرم لب استفاده کنید. توجه داشته باشید قبل از زدن کرم، پوسته‌های لب را از بین ببرید.

مهم‌ترین لوازم آرایشی برای داشتن آرایش ماندگار در بهار کدامند؟

مهم ترین لوازم آرایشی که باعث می‌شوند در بهار آرایش ماندگارتری داشته باشید، عبارتند از:
1. پرایمر
2. کرم فاندیشن خوب
3. پودر فیکس کننده آرایش
4. ریمل و خط چشم ضد آب

پوست بسیار حساسی دارم، از چه لوازم آرایشی باید استفاده کنم؟

محصولات آرایشی هایپوآلرژنیک یا ضد حساسیت انتخاب بسیار خوبی می‌تواند باشد. این فرآورده‌ها فاقد عطر و نگه‌دارنده‌های حساسیت‌زا هستند و کمتر باعث بروز واکنش‌های حساسیتی می‌شوند.

منبع :موتن رو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *