کد خبر : 17798
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 14:01

روش تهیه بمب شکلات داغ برای ولنتاین 

روش تهیه بمب شکلات داغ برای ولنتاین 

بمب شکلات داغ مدتی است در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار شده و ما می‌خواهیم طرز تهیه‌ی این نوشیدنی خوشمزه و هیجان انگیز را که بسیار ساده هم هست به شما یاد دهیم.

تهیه شکلات داغ

روش تهیه بمب شکلات داغ برای ولنتاین 

بمب شکلات داغ مدتی است در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار شده و ما می‌خواهیم طرز تهیه‌ی این نوشیدنی خوشمزه و هیجان انگیز را که بسیار ساده هم هست به شما یاد دهیم.

بمب شکلاتی یک ایده ناب و بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. شما می توانید از قالب های کروی و یا قلبی استفاده کنید و برای ولنتاین داخل جعبه قرار دهید و یا برای کادو تولد استفاده کنید. بمب شکلاتی داغ را می توانید با انواع پودر های هات چاکلت و قهوه و نسکافه به همراه مارشمالو سرو کنید.

اما برای سرو بمب شکلاتی باید آن را داخل قالب قرار دهید و روی آن شیر داغ ریخته و میل کنید. بمب شکلاتی را می توانید با قالب های سیلیکونی یا حتی پلاسیتکی نیز تهیه کنید و به دلخواه از هر نوع شکلات دلخواه برای تهیه آن استفاده کنید. اما برای تزئین بمب شکلاتی می توانید از انواع ترافل ها و یا شکلات ذوب شده رنگی استفاده کنید و آن ها را داخل کپسول کاغذی قرار دهید و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه بمب شکلات داغ

  • ۱ پیمانه چیپس شکلات
  • ۴ قاشق غذاخوری پودر شکلات داغ
  • ۴ قاشق غذاخوری مارشمالوی ریز
  • قالب سیلیکونی نیم دایره

طرز تهیه بمب شکلات داغ

شکلات را درون یک کاسه ی شیشه ای درون مایکروفر حرارت دهید. ظرف را ۱۵ ثانیه در مایکروفر بگذارید، سپس کاسه را بیرون آورید و شکلات را هم بزنید و دوباره ۱۵ ثانیه ی دیگر آن را در مایکروفر حرارت دهید. آنقدر این کار را تکرار کنید کنید تا شکلات نرم و روان شود. این کار نزدیک به ۱ تا ۲ دقیقه زمان خواهد برد. مقداری از شکلات آب شده را درون قالب بریزید و با کمک پشت قاشق یا برس شیرینی پزی شکلات آب شده را دور قالب خش کنید. لایه ی شکلات در قسمت دیواره و لبه ی قالب باید ضخامت کافی را داشته باشد. قالب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فریزر یا ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس گنبد های شکلاتی به دست آمد را از قالب بیرون آورید و آن ها را در یک بشقاب سرد بگذارید.

یک بشقاب خالی را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه درون مایکروفر بگذارید تا گرم و نه داغ شود. یکی از گنبد های شکلاتی را بردارید و آن را از لبه چند ثانیه داخل بشقاب بگذارید تا لبه ی آن آب شود. باید سرعت عمل داشته باشید. گنبد شکلاتی را برعکس کنید و یک قاشق غذاخوری پودر شکلات داغ، چند عدد مارشمالوی ریز و هر چیز دیگری که مایل هستید داخلش بریزید.

یک گنبد شکلاتی دیگر را بردارید و لبه های آن را با بشقاب گرم آب کنید. سپس دو گنبد را طوری روی هم قرار دهید که یک کره ی شکلاتی به دست آید و گنبد ها را آنقدر روی هم نگه دارید تا به هم بچسبند. هر توپ شکلاتی ای که درست کردید را داخل یخچال و فریزر بگذارید، سپس سراغ درست کردن توپ های بعدی بروید.

READ
طرز تهیه کیک ردولوت (قرمز) کافی شاپی خوشمزه مناسب ولنتاین

برای سرو بمب شکلات داغ آن را داخل یک ماگ بگذارید، روی آن شیر گرم (یا شکلات داغ) بریزید و اتفاق جادویی ای که رخ می دهد را تماشا کنید. این نوشیدنی خوشمزه را سر بکشید و لذتش را ببرید.

بمب شکلات داغ

مواد لازم برای تهیه بمب شکلاتی داغ روش دوم

  • شکلات تخته ای رنگی ۱ بسته
  • پودر هات چاکلت یا نسکافه فوری ۱ بسته
  • ترافل و مارشمالو به مقدار لازم
  • شکلات رنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه بمب شکلاتی داغ روش دوم

برای تهیه بمب شکلاتی ابتدا باید شکلات رنگی مورد نظر را بن ماری کنید. برای بن ماری کردن شکلات باید روی یک کتری آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شکلات را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و به روی کتری قرار داده و بگذارید تا ذوب شود. می توانید برای بن ماری کردن شکلات آن را به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

حالا داخل شکلات را داخل قالب سلیکونی مورد نظر کل کف و دیواره را به شکلات آغشته کنید تا همه جای قالب باید از شکلات کاور شده باشد. می توانید کمی قالب را تکان دهید تا خوب کاور شود. حالا قالب را در یخچال قرار داده تا شکلات خودش را بگیرد. سپس مجدد خارج کنید و با قلمو مجدد شکلات ذوب شده بزنید تا لایه بمب شکلاتی ضخیم شود و در هنگام خارج شدن نشکند.

READ
آموزش دسر تل کادایف وانیلی/دسر

در ادامه قالب را از یخچال خارج کنید و به آرامی از یک طرف شکلات را از قالب خارج کنید. بدین ترتیب همه شکلات را از قالب خارج کنید و حالا داخل یک سمت آن پودر هات چاکلت بریزید و کمی مارشمالو اضافه کنید.

یک بشقاب یا تابه را روی حرارت قرار دهید تا کیم گرم شود. حالا برای چسباندن قلب و یا گوی ها بهم باید بچسبانید. برای چسباندن کافی است چند ثانیه لبه نیم دایره روی بشقاب یا تابه داغ قرار دهید تا کمی آب شود حالا دو نیمه را بهم بچسبانید و چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس به همراه شیر داغ نوش جان کنید.

منبع: ساعد نيوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *