کد خبر : 17778
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 11:18

طرز تهیه ژله سورپرایز قلبی یا لاو شیک و مجلسی ویژه ولنتاین

طرز تهیه ژله سورپرایز قلبی یا لاو شیک و مجلسی ویژه ولنتاین

ژله سورپرایز ژله قلبی یا لاو یکی از دسرها جذاب برای مهمونی های خاص و جشن تولدها و ولنتاین است و یا حتی برای سالگرد و ازدواج بسیار زیبا و طرز تهیه آسانی دارد.

طرز تهیه ژله سوپرایز

 

ژله سورپرایز ژله قلبی یا لاو یکی از دسرها جذاب برای مهمونی های خاص و جشن تولدها و ولنتاین است و یا حتی برای سالگرد و ازدواج بسیار زیبا و طرز تهیه آسانی دارد. برای تهیه ژله سوپرایز به چند بسته ژله و یک قالب احتیاج دارید قالب های پلاستیکی همیشه گزینه مناسبی برای تهیه ژله هستند هم مقرون به صرفه می باشند و هم راحت از قالب جدا می شود فقط کافی کمی با کره یا روغن جامد آنها را چرب کنید. همیشه تهیه دسر برای مهمانی یک گزینه پر دغدغه می باشد که سعی کنید همیشه دسر خود را از شب قبل تهیه کنید تا وقت شما را برای روز مهمانی نگیرد

مواد لازم برای تهیه ژله سورپرایز

  • ژله آلوورا ۱ بسته
  • ژله قرمز ۱ بسته
  • ژله رنگی یا ساده ۲ بسته
  • شیر یا بستنی به مقدار لازم

طرز تهیه ژله سورپرایز

مرحله اول : تهیه قلب رنگین کمان

برای تهیه ژله سورپرایز باید ابتدا قلب های وسط قالب را درست کنیم شما می توانید ژله رنگین کمان تهیه کنید و یا مانند عکس از دو رنگ قرمز و سفید استفاده کنید. هر بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش حل کنید و بن ماری کنید بدین صورت که یا داخل ماکروفر گذاشته یا روی بخار آب قرار دهید و پس از سرد شدن به آن ۲ ق شیر یا بستنی اضافه کنید سپس داخل یک ظرف مربع با عمق مناسب یک رنگ ژله قرمز ریخته و بمدت ۵۰ دقیقه بگذارید داخل یخچال سپس ژله آلوورا را که بن ماری کردید و ۲ ق غذاخوری شیر بهش اضافه کنید تا سفید شود روی ژله قرمز ریخته و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا ژله ها تمام و ظرف پر شود سپس ظرف را داخل یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود.

مرحله دوم : کاتر زدن

در حین ریختن ژله ها در مرحله قبل هر لایه بسته شده باشد ولی کمی نرم تا لایه بهم چسبیده شوند و در هنگام کاتر زدن جدا نشوند. ژله رنگین کمان را از قالب خارج کنید و برش با قطر زیاد بزنید و شروع کنید با قالب قلبی کاتر بزنید و قلب های بدست آمده را کنار بگذارید.

مرحله سوم : تهیه ژله سورپرایز

ژله رنگی یا ساده را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کنید تا تمام ذارات ژله حل شود سپس ژله را بن ماری کنید و کمی که از حرارت افتاد ۲ ق شیر اضافه کنید و هم بزنید سپس کف قالب اصلی را کمی چرب کنید و نصف ژله را داخل قالب ریخته و داخل یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود سپس قلب های رنگین کمانی را پشت هم روی ژله نیم بند شده چیده و مابقی ژله را به آرامی بریزید و سپس داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

مرحله آخر

۱ بسته دیگر ژله بن ماری کرده و پس از خنک شده به آن شیر اضافه کنید و روز قالب بریزید تا قالب کاملا پر شود سپس قالب برای ۵ ساعت داخل یخچال گذاشته تا خوب بسته و ژله سفت شود. برای درآوردن از قالب دور قالب را با چاقو آزاد کنید سپس ژله را به آرامی از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید

نکات کلیدی درتهیه ژله سورپرایز

  1. حتما زمانی که شیر را اضافه می کنید ژله خنک باشد وگرنه شیر بریده بریده می شود.
  2. افزودن شیر با بستنی باعث مات شدن رنگ ژله می شود.
  3. قلب ها را ضخیم کاتر بزنید تا به راحتی داخل ژله اصلی وایستد.
  4. برای برگشتن ژله می توانید سشوار را چند ثانیه زیر ژله گرفته تا آزاد شود سپس به راحتی برگردانید و یا ظرف ژله را چند ثانیه داخل آب داغ قرار دهید.
  5. می توانید بجای شیر بستنی اضافه کنید فقط در نظر داشته باشید بستنی را داخل محیط قرار دهید تا شل شود.
  6. منبع :پارسي دي
READ
طرز تهیه ژله آکواریومی/دسر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *