کد خبر : 17519
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 22:46

آموزش برش و دوخت پرده پشت دری

آموزش برش و دوخت پرده پشت دری

اگر شما در دوختن پرده مهارت دارید می توانید خودتان اقدام به دوخت پرده پشت دری نمایید و پرده با طرح و رنگی زیبا را برای نصب در قسمت پشت درب و پنجره های منزل تان بدوزید.

پرده پشت دری از انواع مدل های پرطرفدار و کاربردی پرده است که در قسمت پشتی درب و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.اگر شما در دوختن پرده مهارت دارید می توانید خودتان اقدام به دوخت پرده پشت دری نمایید و پرده با طرح و رنگی زیبا را برای نصب در قسمت پشت درب و پنجره های منزل تان بدوزید.

آموزش دوخت پرده پشت دری با روش ی ساده

پرده یکی از اصلی ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. پرده ها در انواع طرح های متنوع موجود هستند و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود از بین آن ها مدلی مناسب را انتخاب نمایید.

آموزش دوختن پرده پشت دری

مراحل دوختن پرده برای پشت درب

۱. پرده پشت دری در انواع مدل های مختلف نظیر پرده ساده ، پرده پانچ ، پرده پلیسه و … دوخته می شود و قبل از هر چیز شما باید برای دوختن این پرده ابتدا ابعاد پنجره یا درب مورد نظرتان را اندازه گیری نمایید. برای اندازه گیری ابعاد پرده ابتدا کادر داخلی شیشه درب یا پنجره را اندازه بزنید سپس از همه قسمت ها ۲.۵ سانت به متراژ کلی پرده اضافه نمایید.

به عنوان مثال کادر داخلی شیشه پنجره ای با عرض ۵۰ سانت و ارتفاع ۱ متر بعد از اندازه گیری به عرض ۵۵ سانت و ارتفاع ۱.۵ سانتی متر تبدیل می گردد و علاوه بر این در زمان تعیین ارتفاع پرده نیز باید به اندازه قد پارچه ۲۰ سانت اضافه نمایید تا از این قسمت بتوانید برای لیفه دوزی استفاده کنید.

۲. برای دوختن پرده پشت دری باید پارچه را دو تا سه برابر عرض پنجره در نظر بگیرید تا بعد از دوختن بتوانید پرده را به صورت پرچین و زیباتر روی قسمت پشتی درب یا پنجره نصب نمایید.

READ
آموزش دوخت والان بالونی با ظاهری چشم نواز/دوخت پرده

توجه داشته باشید که هر چقدر عرض پارچه پرده کمتر باشد پرده بعد از نصب کم چین تر می شود. هرگز نگران بزرگ شدن عرض پرده نباشید زیرا این مدل پرده به شکل لیفه ای دوخته می شود و به آسانی می توان عرض پرده را به کمک چین دادن افزایش یا کاهش داد.

دوختن پرده مخصوص پشت درب و پنجره

۳. جنس پرده پشت دری را می توانید از بین جنس های مختلف نظیر تور ، حریر ، مخمل و کتان انتخاب نمایید.

۴. برای قسمت لبه دوزی از سمت چپ و راست حدود ۵ سانت پارچه اضافه تهیه کنید و برای دوخت لیفه نیز از قسمت بالا و پایین با توجه به مدل میله پرده حدود ۱۰ تا ۱۵ سانت باید پارچه اضافه تهیه کنید.

پرده پشت دری توری

۵. پارچه پرده را باید با عرض ۳ برابر اندازه گیری کنید و ۴ سانت برای قسمت زاپاس در نظر بگیرید و از قسمت بلندی پارچه ۱۵ سانت برای زاپاس و لیفه برش بزنید.

۶. در آغاز کار دو لبه کناری پارچه را حدود یک سانتی متر و به صورت دوبله به طرف داخل قرار دهید و بعد از اتو کشیدن پارچه نزدیک به خط تا باید روی پارچه بدوزید. سپس لبه قسمت بالایی و پایینی پارچه پرده را حدود ۳.۵ سانتی متر و به شکل دوبله به سمت داخل قرار دهید و بعد از اتو کشیدن نزدیک به خط تا می توانید بدوزید. در این مرحله باید خط دوم دوخت را به اندازه ۲ سانت پایین تر از خط دوخت اول تا بزنید بدین صورت است که لیفه ایجاد می شود.

READ
مدلهای شیک و جدید پرده/دوخت پرده

۷. برای قرار دادن قلاب ها روی پرده باید قلاب بازها را روی قسمت هایی که علامت گذاری شده اند با دقت زیادی پیچ نمایید.

۸. برای نصب پرده پشت درب یا پنجره باید میله نازک و گرد پرده یا قلاب بسته یکی از سر های  سیم روگش دار را روی یکی از قلاب های بازی که در قسمت پشت در وجود دارد بیندازید.

سپس قسمت دیگر میله پرده گرد یا سیم روکش دار را که به بخش لیفه دوخته شده است در قسمت بالای پشت در بکشید و قسمت پشت در را مقدار کمی چین دهید و قلاب بسته سمت دیگر سیم روکش دار را روی قلاب باز سمت دیگر پشت درب انداخته و این مرحله را برای قسمت پایین پنجره نیز انجام دهید تا چین ها یکدست شوند.

مراحل دوخت پرده پشت دری

برای دوختن پرده پشت دری به روشی که ذکر شده به سه برابر اندازه قد پنجره و طول میل پرده + ۲۰ سانتی متر پارچه نیاز است همچنین اگر تمایل دارید پرده را به شکل ساعت شنی یا پروانه نصب کنید می توانید به کمک پاپیون پشت دری پرده را از قسمت وسط جمع نمایید.

منبع :آرگا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *