کد خبر : 17513
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 22:21

نکات کلیدی خرید پرده آشپزخونه

نکات کلیدی خرید پرده آشپزخونه

ختلفی از پرده‌های آشپزخانه وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه افراد انتخاب می‌شود

انواع مختلفی از پرده‌های آشپزخانه وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه افراد انتخاب می‌شود. اگر می‌خواهید با شیک‌ترین و جدیدترین مدل پردهای آشپزخانه آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پرده آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی به‌گونه‌ای است که به راحتی از نشیمن و پذیرایی به آن دید دارد. درنتیجه توجه به دکوراسیون این قسمت تاثیر بسزایی بر زیبایی خانه دارد. موارد مختلفی باعث زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه می‌شود که نورپردازی مناسب یکی از این موارد است. به همین دلیل انتخاب مناسب پرده آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. پرده آشپزخانه باید به‌گونه‌ای باشد که علاه بر زیبایی مانع از ورود نور به داخل نشود. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم به معرفی شیک‌ ترین پرده‌های آشپزخانه بپردازیم.

قبل از خرید پرده آشپزخانه به این نکات توجه کنید

قبل از انتخاب پرده دلخواه، برای داشتن دکوراسیون زیبا لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. بهتر است طرح، مدل و رنگ پرده متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه و دیگر قسمت‌های خانه انتخاب شود.

جنس پرده آشپزخانه

توجه به جنس پرده آشپزخانه بسیار مهم است چرا که در محیط آشپزخانه با مواد غذایی و حرارت و چربی سر کار داریم، بهتر است جنس پرده‌ آشپزخانه به گونه‌ای باشد که هنگام شست‌وشو پرز ندهد؛ اینگونه از طول عمر بیشتری برخوردار است.

پرده آشپزخانه

رنگ پرده

در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه علاوه بر سلیقه شخصی، باید به میزان نور ورودی نیز توجه شود. اگر جهت آشپزخانه شما به گونه‌ای است که بیشترین تابش نور آفتاب را دریافت می‌کند، از پارچه‌های تیره یا ضخیم استفاده کنید تا بتوانید میزان نور ورودی را کنترل کنید. چنانچه آشپزخانه شما کوچک و کم‌نور است، از پرده‌های روشن استفاده کنید تا نور بیشتری وارد شود و فضای آشپزخانه بزرگ‌تر نشان داده شود.

READ
چه ­طور کیف و کفش فرزندمان را برای مدرسه، نو کنیم/نکات خانه داری

نوع طراحی پرده

پرده انتخابی برای آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که با دکوراسیون و وسایل داخل آن هماهنگی داشته باشد. برای جذابیت بیشتر نیز می‌توان، پرده را با رومیزی آشپزخانه، صندلی یا میز ناهارخوری ست کرد. برای آشپزخانه‌هایی به بک مدرن، استفاده از پرده‌های حریر با رنگ خنثی مناسب است و برای آشپزخانه‌های بزرگ پرده‌های کلاسیک مناسب هستند.

پرده آشپزخانه

ارتفاع پرده آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از پرده‌های کوتاه استفاده کنید. تنها در صورتی می‌توان برای آشپزخانه پرده بلند استفاده کرد، که پنجره قدی باشد و زیر آن کابینت قرار نگرفته باشد.

مطلب پیشنهادی:  تخته سنگی که اجساد پادشاهان را در خود جای داده است

پرده آشپزخانه

انواع پرده آشپزخانه

وجود پنجره در آشپزخانه امکان استفاده از نور طبیعی و تهویه مناسب را در این فضا فراهم می‌کند. بنابراین پرده باید به گونه‌ای انتخاب شود که با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و میزان نور ورودی در فصل‌های مختلف سال، بتواند نور ار تنظیم کند.

پرده‌های ساده و شیک آشپزخانه

باتوجه به اینکه محیط آشپزخانه به دلیل قرار گرفتن وسایل شلوغ‌تر از قسمت‌های دیگر خانه است، بسیاری از افراد پرده­‌های ساده و شیک آشپزخانه را بیشتر می‌پسندند. پرده‌های ساده و تکرنگ، حریر ساده، زبرا، شید، پلیسه یا پرده رومی با پارچه ساده، در دسته پرده‌های ساده  آشپزخانه قرار می‌گیرند.

READ
خانه ای شاد در سحرگاه/ نکات خانه داری

پرده آشپزخانه

مدل رومی

مدل پرده رومی نوعی از پرده‌ کرکره‌ای افقی است که با پارچه تهیه می‌شود. این مدل پرده در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است. از مزایای این مدل پرده این است که در کنار قیمت مناسب، زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد.

پرده آشپزخانه

پرده زبرا

پرده آشپزخانه زبرا، نوعی دیگر از پرده کرکره‌ای است که از دو لایه پارچه تشکیل شده و به صورت دستی و برقی تنظیم می‌شود. این مدل پرده‌ها قابلیت بالایی در کنترل میزان نور ورودی به آشپزخانه را دارند و برای آشپزخانه مدرن بسیار مناسب است.

پرده آشپزخانه مدل شیشه‌ای

این مدل پرده‌ها ظاهری شیشه‌ای و شفاف دارند که در دسته پرده‌های فانتزی قرار می‌گیرند و بسیار طرفدار دارند.

پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه مدل پانچ

پرده آشپزخانه پانچ که معمولا از جنس مخمل یا کتان انتخاب می‌شود پوشانندگی مناسبی برای پنجره آشپزخانه ایجاد می‌کند. این نوع پرده طرح‌ و رنگ‌های متنوع و شیکی داشته که جلوه خاص و زیبایی در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند. اگر پوشش دیوار های آشپزخانه یا کابینت‌ها طرح‌دار است، پرده ساده مناسب تر خواهد بود و اگر دیوار ها ساده و بدون طرح است، پرده طرح‌دار انتخاب مناسب‌تری است.

منبع :دلتا مگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *