چگونه ریسک کنیم

ریسک کردن بیشتر از آنکه ترسناک باشد هیجان انگیز است که البته نتیجه ریسک در صورت شکست می‌تواند باعث ایجاد ترس و پشیمانی شود. اما ریسک کردن با برنامه آیا میتواند همیشه به موفقیت منجر شود؟

اگرچه همه ریسک‌ها تهدید کننده زندگی نیستند، اما ترسناک هستند. به عنوان انسان، ما دائماً از شکست، از انجام کار اشتباه و برخورد با عواقب آن می ترسیم. با این حال، هیچ چیز سودمندتر از بهره مندی از مزایای ریسک نیست.

برای کارآفرینان، ریسک پذیری یک ضرورت است. ما روزانه انتخاب هایی می کنیم که بر کسب و کارمان تأثیر می گذارد و هرگز نمی توانیم مطمئن باشیم که در حال انتخاب درست هستیم.

دانستن اینکه کدام خطرات را باید پذیرفت و چگونه باید این کار را انجام داد، می تواند در جمع آوری شانس به نفع شما بسیار مفید باشد. در حالی که ریسک‌ها اجتناب ناپذیر هستند، نزدیک شدن استراتژیک به آنها می تواند بهترین راه برای کاهش شانس شکست شما باشد.

در این مقاله در مورد اینکه چگونه باید ریسک‌ها را بپذیریم صحبت می‌کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

به منظور تقویت مهارت های ریسک پذیری خود، در اینجا چند دستورالعمل را معرفی می کنیم:


  1. اطلاعات دوست شماست

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد هر موضوعی داشته باشید، تلاش‌های شما در زمینه آن کمتر ریسک‌دار خواهد بود. به عنوان مثال، بسیاری از موفق ترین کارگزاران وال استریت کسانی هستند که الگوهای بازار را بهتر از دیگران درک می کنند.

READ
بیماری شایع چشمی فصل بهار/سلامت

در حالی که همیشه افرادی هستند که از شرط بندی خطرناک ناآگاهانه میلیون ها سود می کنند، اما همان افراد کسانی هستند که به احتمال زیاد تمام سود خود را در یک معامله از دست خواهند داد. معامله گرانی که برای خود شغلی پایدار ایجاد می کنند، کسانی هستند که اطلاعات عمیقی از این صنعت دارند.

به طور مشابه، شما باید در زمینه کاری خود متخصص باشید. شما باید صنعت خود و محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را به طور کامل بشناسید. شما باید الگوهای خرید مصرف کنندگان و انگیزه آنها را درک کنید.

چه چیزی آنها را به خرید محصولات شما سوق می دهد؟ از کجا و چه زمانی خرید می کنند؟ چه چیزی باعث می شود آنها دیگر خرید نکنند؟

به عنوان یک کارآفرین (یا در هر حرفه ای که مستلزم ریسک باشد) باید تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری داشته باشید. هرچه بیشتر بدانید، تعداد ریسک‌های ناشی از موارد ناشناخته کمتر خواهد بود. ناشناخته ها، در نهایت همان چیزی هستند که یک عمل را مخاطره آمیز می کنند.


  1. ریسک را با دقت ارزیابی کنید

در حالی که ریسک یک واقعیت زندگی است، برای مهارتهای ارزیابی قوی نیز چیزی برای گفتن وجود دارد. این که بتوانید به یک موقعیت خطرناک نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش انتخاب دارد یا خیر، ویژگی بارز یک صاحب کسب و کار خوب است.

READ
 خواص دارویی عناب /گیاهان دارویی

برای مثال، سرمایه گذاران سرمایه گذاری کل مشاغل خود را صرف تصمیم گیری در مورد شرکت هایی می کنند که ارزش وقت و هزینه دارند. ریسک پذیری خوب شامل استفاده از اطلاعاتی است که برای ارزیابی وضعیت و تصمیم گیری در مورد ارزش این ریسک وجود دارد.


  1. از شکست درس بگیرید

در برخی موارد، شکست ارزشمندتر از موفقیت است. در حالی که شکست ها ممکن است نتیجه نهایی خوبی نباشند اما می توانید از این فرصت برای جمع آوری اطلاعات مهم در مورد اشتباهات خود، جایی که اشتباه کرده اید و نحوه پیشرفت در آینده، استفاده کنید.

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از مردم مرتکب می شوند این است که شکست را به عنوان معیاری از آنچه هستند می دانند، نه معیاری برای اینکه با آن به کجا می‌توانند برسند.

همه ما شنیده ایم که شکست بازخورد است. اکثر کارآفرینان موفق قبل از کسب پیشنهاد میلیون دلاری در بسیاری از مشاغل شکست خوردند. ساخت اکثر موفقیت‌ها سال های زیادی طول کشیده است.

اگر ریسک می کنید و شکست می خورید، از آن درس بگیرید. از خود بپرسید که دفعه بعد چه کاری می توانید متفاوت انجام دهید و سپس ادامه دهید. تنها شکست این است که درسی را که می آموزید یاد نگیرید و از آن برای پیشرفت تلاش بعدی خود استفاده نکنید.

منبع :آلامتو

READ
چگونه از ابتلا به بیماری سالک در امان بمانیم/سلامت