کد خبر : 16936
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 20:44

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

۳۲ تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر هستند که در این نوشته فهرست نهایی همه تیم های حاضر در جام جهانی را می خوانیم.

فهرست نهایی تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی منتشر شد.

۳۲ تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر هستند که در این نوشته فهرست نهایی همه تیم های حاضر در جام جهانی را می خوانیم.

طبق دستورالعمل فیفا، تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت داشتند تا نیمه شب سه‌شنبه (به وقت محلی قطر) فهرست نهایی خود را به فیفا ارائه دهند. فهرستی که باید حداقل ۲۳ و حداکثر ۲۶ نام در آن قرار داشته باشند. هر تیم اجازه دارد در صورت مصدوم شدن یکی از بازیکنانش، او را حداکثر ۲۴ ساعت قبل از آغاز اولین بازی آن تیم در جام با بازیکن دیگری جایگزین کند. تیم‌ها در مرحله نخست، فهرست اولیه‌ای متشکل از ۳۵ تا ۵۵ بازیکن به فیفا ارائه داده‌اند، اما لزومی ندارد بازیکنی که جانشین فرد مصدوم می‌شود، در آن فهرست اولیه حضور داشته باشد.

این گزارش، به معرفی فهرست نهایی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ اختصاص دارد.

(تعداد بازی‌های ملی بازیکنان، تا پایان روز سه‌شنبه ۲۴ آبان به روز رسانی شده است)

گروه A
قطر

فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر، روز جمعه فهرست بازیکنانش برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را منتشر کرد. حسن الهیدوس (۱۶۹) و عبدالکریم حسن (۱۳۰) باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی قطر، در اولین حضور این تیم در جام جهانی کشور میزبان را رهبری خواهند کرد. المعز علی، آقای گل رکوردشکن جام ملت‌ها، که با ۴۲ گل در کنار منصور مفتاح بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور است، با تنها یک گل دیگر ضمن جدا کردن خود از مفتاح، در تاریخ فوتبال قطر جاودانه خواهد شد.

تمام بازیکنان حاضر در فهرست قطر در تیم‌های لیگ ستارگان قطر عضویت دارند و نکته جالب در این باره، آن است که نیمی از این بازیکنان (۱۳ از ۲۶) در السد بازی می‌کنند! در حقیقت با داشتن مجموعا ۱۵ نماینده، تنها بایرن مونیخ، منچسترسیتی و بارسلونا بازیکنان بیشتری نسبت به السد در جام جهانی ۲۰۲۲ دارند!

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

هلند

لویی فن‌خال روز جمعه و با اعلام فهرست ۲۶ نفره هلند برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، تعجب بسیاری را برانگیخت. بیشترین شگفتی در لیست هلند، در خط دروازه دیده می‌شود؛ جایی که بعد از خط خوردن یسپر سیلسن و مارک فلکن، ۳ دروازه‌بانی که راهی جام جهانی می‌شوند مجموعا ۸ بازی ملی در کارنامه دارند! در کنار جاستین بیلو (احتمالا دروازه‌بان اول) و آندریس نوپرت، حضور رمکو پاسویر ۳۹ ساله به عنوان دروازه‌بان از نکات مهم لیست است؛ دروازه‌بانی که ۱٫۵ سال قبل و به عنوان دروازه‌بان سوم به آژاکس پیوست اما به دنبال مصدومیت مارتن استکلنبرگ و محرومیت آندره اونانا، به دروازه آژاکس رسید و حالا راهی جام جهانی می‌شود.

جورجینیو واینالدوم که در اولین بازی رسمی خود برای رم دچار مصدومیت شد و تا به امروز از میادین دور بوده، مهم‌ترین غایب لاله‌های نارنجی در جام جهانی است. ناتان آکه (منچسترسیتی) به اسون بوتمن (نیوکاسل) ترجیح داده شده و دنی فن‌دبیک و دنیل مالن دیگر غایبان سرشناس هلند هستند. خط خوردن رایان گراونبرخ (بایرن مونیخ) و حضور کنت تیلور، بازیکنی که پس از جدایی گراونبرخ از آژاکس جای او را در ترکیب ثابت این تیم گرفت، یکی از نکات کنایه‌آمیز فهرست فن‌خال است.

دعوت فن‌خال از ژاوی سیمونز ۱۹ ساله نیز یکی از سوژه‌های قابل توجهی بود که در رسانه‌های جهان به آن پرداخته شد. بسیاری سیمونز را به خاطر جدایی از بارسلونا و انتخاب پاری‌سن‌ژرمن مورد سرزنش قرار دادند اما او با انتخابی به موقع، تابستان ۲۰۲۲ راهی آیندهوون شد و با ثبت آمار درخشان ۱۰ گل در ۲۱ بازی، به جام جهانی رسید تا خود را برای انجام اولین بازی ملی، در قطر آماده کند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

اکوادور

اکوادور که تا ماه‌های پس از پایان مقدماتی جام جهانی درگیر شکایت شیلی مبنی بر استفاده از یک بازیکن غیرقانونی بود و برای ماندن در رقابت‌ها، احتیاج به رای دیوان عالی حکمیت ورزش (CAS) داشت، دیرتر از همه تیم‌ها از فهرستش رونمایی کرد. در حقیقت، نیمه‌شب سه‌شنبه (به وقت قطر، آخرین مهلت ارائه فهرست به فیفا) در حالی گذشت که هنوز فهرستی از اکوادور منتشر نشده بود!

این تعلل، شوخی‌های فراوانی با اکوادور به دنبال داشت، اما در نهایت مشخص شد دلیل تعلل گوستاوو آلفارو (سرمربی) گرفتن آخرین نظر از پزشکان درباره آمادگی بایرون کاستیو، پس از مصدومیت برابر عراق بود. کاسیتو، همان بازیکن جنجالی مورد شکایت شیلی، در نهایت به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داد و بنابه گزارش‌های محلی، آلفارو در فاصله ۹۰ دقیقه تا مهلت قانونی فیفا فهرست خود را تقدیم این نهاد کرد. ساعاتی بعد نیز پایگاه رسمی تیم ملی این کشور، در ویدیویی ۲ دقیقه مسافران جام جهانی را معرفی کرد.

انر والنسیا، مهاجم پیشین وستهم و اورتون که اکنون در فنرباغچه حضور دارد، با ۷۴ بازی ملی، باسابقه‌ترین بازیکن اردوی «لاتری» است اما بیش از او، نگاه فوتبال‌دوستان به مثلث اکوادوری باشگاه برایتون است؛ استوپینیان، سارمینتو و مویزس کاسیدو. در فهرست نهایی اکوادور، نام تنها ۴ بازیکن از لیگ داخلی به چشم می‌خورد که ۳ نفر، دروازه‌بانان این تیم هستند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

سنگال

در حالی که اکیپ ادعا کرده بود سادیو مانه پس از مصدومیت در بازی بایرن مونیخ برابر وردربرمن جام جهانی را از دست می‌دهد، آلیو سیسه سرانجام اسم مانه را در فهرست نهایی و ۲۶ نفره‌اش قرار داد. هنوز جزئیاتی از دوره نقاهت او منتشر نشده، اما برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند مانه تنها از آغاز مرحله حذفی قادر به همراهی شیرهای ترانگا باشد.

سالیو سیس ۳۳ ساله در حالی به اردو دعوت شده که بعد از جدایی از نانسی در تابستان، بدون تیم بوده است. آلفرد گومیس و کرپین دیاتا، مهم‌ترین غایبان سنگال در جام جهانی خواهند بود اما به جز این دو بازیکن، سایر بازیکنانی که در یک سال اخیر برای سنگال به میدان رفته و از فهرست جام جهانی خط خورده‌اند، بیش از ۸ بازی ملی در کارنامه ندارند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه B
انگلیس

فهرست تیم ملی انگلیس برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، ظهر روز پنجشنبه منتشر شد و دقایقی بعد، گرت ساوتگیت در سن‌جرج پارک پیرامون نکات این فهرست با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت. در شرایطی که ریس جیمز و بن چلیول به دلیل آسیب‌دیدگی جام جهانی را از دست دادند، ساوتگیت تصمیم گرفت کایل واکر و کالوین فیلیپس را با وجود علامت سوال‌های زیاد درباره آمادگی‌شان به قطر ببرد.

ایوان تونی، جرد بوون و تامی آبراهام که در آخرین فهرست انگلیس حضور داشتند، به جام جهانی نمی‌روند و در سمت مقابل، کالوم ویلسون مزد اثرگذاری خود برای نیوکاسل پس از بازگشت از مصدومیت را با دریافت بلیت هواپیمای سه‌شیرها می‌گیرد.

دین هندرسون، فیکایو توموری و جیمز وارد پراوز نیز دیگر خط‌خوردگان ساوتگیت نسبت به آخرین فهرست او در ماه سپتامبر هستند اما مارکوس رشفورد پس از دوری یک ساله از تیم ملی، در فهرست نهایی قرار گرفته تا در فرمی ایده‌آل راهی قطر شود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

آمریکا

در ساعات ابتدایی پنجشنبه بود که گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا، فهرست ۲۶ نفره و جذاب این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را منتشر کرد؛ فهرستی که با ستارگانی از چلسی، یوونتوس، میلان و دورتموند، نوید آمریکایی متفاوت از دوره‌های قبل را می‌دهد.

زک استفن (دروازه‌بان منچسترسیتی که اکنون به شکل قرضی در میدلزبورو حضور دارد)، ریکاردو پپی (خرونینخن) و کریس ریچاردز (کریستال پالاس) مهم‌ترین بازیکنانی هستند که از این فهرست کنار گذاشته شده‌اند. ریکاردو پپی که در ۸ بازی فصل جاری اردیویسه ۵ گل زده، از لیست خط خورده و در سمت مقابل، حاجی رایت با آمار درخشان ۹ گل در ۱۲ بازی برای آنتالیااسپور با آمریکا راهی قطر می‌شود.

در آخرین دوره حضور آمریکا در جام جهانی (۲۰۱۴)، ۹ بازیکن شاغل در MLS در فهرست نهایی قرار گرفته بودند و در این دوره نیز، برهالتر ۹ بازیکن از این لیگ را در لیست خود گنجانده است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

ولز

دقایقی بعد از دیدیه دشان، راب پیج نیز فهرست بازیکنان مورد نظر خود را اعلام کرد تا ولز، نخستین تیم گروه B (هم‌گروه ایران) باشد که لیست نهایی‌اش را منتشر می‌کند. گرت بیل، کاپیتان تیم ملی ولز که چند روز قبل و در فینال MLS گلی باورنکردنی برای لس‌آنجلس اف‌سی به ثمر رساند، مهم‌ترین چهره فهرست ولز است.

حضور کریس گونتر (ویمبلدون) و جانی ویلیامز (سویندون) از لیگ دو (سطح چهارم فوتبال انگلیس) و متیو اسمیت (ام‌کی دانز) از لیگ یک (سطح سوم فوتبال انگلیس) اتفاقی ویژه برای ولز خواهد بود. فهرست ولز، تنها ۴ بازیکن شاغل در خارج از فوتبال بریتانیا را در خود می‌بیند که ۲ نفر، کاپیتان‌های نخست این تیم هستند: بیل و آرون رمزی (نیس).

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

ایران

کارلوس کی‌روش قرار بود روز یکشنبه و در نشستی خبری، فهرست بازیکنان منتخب خود برای حضور در جام جهانی را معرفی کند اما این نشست با حواشی فراوان لغو شد و در ساعات پایانی یکشنبه، سرانجام فهرست نهایی و ۲۵ نفره کی‌روش روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت. پس از تکمیل شدن فهرست فرانسه، ایران تنها تیم جام جهانی است که فهرستش را با ۲۵ بازیکن و یک جای خالی بست.

READ
علی ضیاء هم عباس جدیدی درون دارد

با وجود ۲۵ نفره بودن، کی‌روش ۴ دروازه‌بان را در فهرستش قرار داده تا ایران در این زمینه نیز در کنار سوئیس و تونس، یکی از ۳ تیم خاص قطر لقب گیرد. این جای خالی زمانی بیشتر اثر خود را نشان می‌دهد که بدانیم در آخرین اردوی داخلی نفراتی مثل اخباری، فلاح، نورافکن و سرلک از فهرست نهایی خط خوردند و بازیکنانی مثل امیرحسین‌ حسین‌زاده، محمد محبی و شهاب زاهدی نیز در نهایت نتوانستند جایی در اندیشه‌های کی‌روش داشته باشند.

پس از اللهیار صیادمنش، امید ابراهیمی با مصدومیت در بازی با نیکاراگوئه به دومین بازیکنی تبدیل شد که به این دلیل جام جهانی را از دست می‌دهد. ایران با میانگین ۲۸٫۹ سال، مسن‌ترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲ است. ۹ بازیکن ایران مرز ۳۰ سالگی را گذرانده و تیم ملی در کنار مکزیک، تنها تیم‌هایی هستند که در فهرست نهایی خود بازیکنی متولد ۲۰۰۰ به بعد ندارند! ۱۶ بازیکن فهرست نهایی، در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز حضور داشتند و در صورت مصدوم نبودن ابراهیمی، این عدد می‌توانست به ۱۷ هم برسد.

فهرست ۲۳ نفره تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ از ۱۴ لژیونر تشکیل شده بود و حضور ۱۶ لژیونر، نشان می‌دهد برای دومین دوره متوالی سهم لیگ برتر از جام جهانی تک‌رقمی خواهد ماند. این سهم نیز منحصرا میان ۳ باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان تقسیم شده است. جالب آن که الاهلی قطر و کایسری اسپور، در فهرست نهایی به اندازه سپاهان بازیکن دارند!

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه C

آرژانتین

در حالی که بسیاری گمان می‌کردند فهرست آرژانتین روز دوشنبه و در آخرین ساعات منتشر شود، لیونل اسکالونی با معرفی ۲۶ بازیکن منتخبش در روز جمعه، دنیای فوتبال را غافلگیر کرد. با توجه به فرم این روزهای آلبی‌سلسته و روند بدون شکست آن‌ها، بسیاری آرژانتین را بخت جدی قهرمانی در قطر معرفی کرده‌اند و این نکته، بسیاری را منتظر اعلام اسامی بازیکنان این تیم گذاشته بود.

لیونل مسی، رکورد دار بازی و گل ملی و کاپیتان آرژانتین، برای پنجمین بار با این تیم به جام جهانی خواهد رفت. دومین بازیکن باسابقه ترکیب آرژانتین پس از مسی، آنخل دی‌ماریاست که با وجود مصدومیت برابر مکابی در ماه اکتبر، به موقع به مرز آمادگی رسید و با حضور در ۳ بازی آخر یوونتوس به فوتبال بازگشت. پائولو دیبالا نیز که همزمان با دی‌ماریا مصدوم شده بود، در آخرین بازی رم مقابل تورینو به میادین بازگشت تا به خوبی، حضورش در فهرست نهایی اسکالونی را توجیه کند.

جیووانی لوسلسو که در آخرین روزها در ویارئال دچار مصدومیت همسترینگ شد، با رفتن زیر تیغ جراحان جام جهانی را از دست داد و ازکیل پالاسیوس، هافبک ۲۴ ساله لورکوزن، جانشین او شد. لوسلسو به ویارئال و تاتنهام (باشگاه اصلی‌اش) اطلاع داده بود، اگر بتواند بدون عمل جراحی به جام جهانی برسد، حاضر است از کلیه حقوق خود در دوران نقاهت پس از جام چشم‌پوشی کند.

فرانکو آرمانی، دروازه‌بان ریورپلاته، تنها بازیکنی است که از لیگ آرژانتین در فهرست تیم ملی جای دارد. آگوستین مارکزین، امیلیانو بوئندیا، آنخل کوریا و جیووانی سیمئونه از دیگر غایبان سرشناس فهرست اسکالونی هستند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

مکزیک

«ال‌تری» یکی از آخرین تیم‌هایی بود که در روز دوشنبه اقدام به انتشار فهرست نهایی‌اش کرد. مهم‌ترین نکته این فهرست، عدم تغییر عقیده تاتا مارتینو نسبت به کارلوس ولا و خاویر هرناندز (چیچاریتو) بود. مارتینو ماه سپتامبر و در سخنانی، اعلام کرد این دو مهاجم جایی در افکارش ندارند تا مکزیک بدون بهترین گلزن تاریخش (چیچاریتو با ۵۲ گل) به جام جهانی برود. این دو مهاجم در فصل ۲۰۲۲ لیگ MLS، در مجموع ۳۰ گل به ثمر رساندند.

در حالی که خسوس کورونا به علت مصدومیتی که از آگوست با آن درگیر است، جام جهانی را از دست داد، اما مارتینو نام رائول خیمنز را با وجود مصدومیت در فهرستش گنجانده است. خیمنز به دنبال مصدومیت کشاله ران، در این فصل تنها ۳ بار برای ولورهمپتون به میدان رفت و از آخرین بازی لیگ برتری او، بیش‌تر از ۷۰ روز می‌گذرد. آندرس گواردادو ۳۶ ساله که ۱۷۷ بازی ملی در کارنامه دارد، در قطر پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

لهستان

فهرست تیم ملی لهستان برای جام جهانی توسط ژسلاو میشنیویتز با حضور همه ستارگان مطرح این کشور منتشر شد. همه نگاه‌ها در این تیم، معطوف به درخشش روبرت لواندوفسکی خواهد بود و البته کامیل گلیک ۳۴ ساله، کاپیتان دوم و مسن‌ترین عضو تیم، نیز فرصت آن را دارد تا در اولین یا دومین بازی عقاب‌ها در جام جهانی، به باشگاه صدتایی‌های فوتبال ملی ملحق شود. کارول لینتی و متیوژ کلیک، مهم‌ترین خط خوردگان فهرست مقدماتی هستند.

پس از مصدومیت بارتولومی دراگوفسکی در آخرین بازی اسپتزیا برابر ورونا در سری‌آ، این دروازه‌بان ۲۵ ساله از فهرست لهستان خط خورد و جای خود را به کامیل گرابارا، دروازه‌بان باشگاه کپنهاگن داد.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

عربستان

هرو رنار که دومین حضور خود در جام جهانی را، این‌بار روی نیمکت عربستان سپری می‌کند، روز جمعه فهرست بازیکنان منتخبش را اعلام کرد. مانند قطر، بار اصلی فهرست عربستان را نیز بازیکنان یک باشگاه به دوش می‌کشند؛ جایی که الهلال با ۱۲ بازیکن، پررنگ‌ترین سهم را در فهرست رنار دارد.

تنها چند ساعت پس از انتشار فهرست، رنار ناچار به خط زدن فهد المولد و جایگزینی او با نواف العابد، هم‌تیمی المولد در الشباب شد. ظاهرا مولد که در ماه فوریه و در یک تست دوپینگ رد شده بود، در حالی به تیم ملی دعوت شد که بنابه گزارش‌ها، با تست مثبت فروزماید (ماده ممنوعه در فهرست وادا) روبه‌رو شده و به دنبال درخواست وادا برای ادامه تعلیق المولد، عربستان از بردن او به جام جهانی منصرف شد.

المولد با ۷۴ بازی ملی، باتجربه‌ترین عضو دعوت شده محسوب می‌شد و حالا در غیاب او، یاسر الشهرانی (۷۱) باسابقه‌ترین بازیکن اردوی «شاهین‌های سبز» است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه D
فرانسه

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه ترجیح داد فهرست مدافع عنوان قهرمانی را برای حضور در قطر، با ۲۵ بازیکن ببندد. مایک مانیان، انگولو کانته و پل پوگبا ۳ ستاره‌ای بودند که به علت مصدومیت جایی در جام جهانی نخواهند داشت و فرلان مندی، کلمان لنگله، موسی دیابی، وسام بن‌یدر و راندال کولو نیز بازیکنانی هستند که پای پرواز، از فهرست نهایی جا ماندند.

مصدومیت مانیان، منجر به حضور دوباره استیو مانداندا در یک تورنمنت دیگر شده است. مانداندا ۳۷ ساله از یورو ۲۰۰۸ تاکنون، تنها در یک فهرست فرانسه (جام جهانی ۲۰۱۴) حضور نداشته و در قطر نیز، یک‌بار دیگر ذخیره هوگو لوریس خواهد بود.

در حالی که پرزنل کیمپمبه یکی از مدافعان دعوت شده به تیم ملی فرانسه بود، او دوشنبه صبح و پس از جلسه‌ای با دیدیه دشان و پزشک این تیم، از عدم آمادگی خود برای حضور در رقابت‌ها خبر داد. کیمپمبه پس از غیبتی ۶ هفته‌ای در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن، این هفته ۱۵ دقیقه برای این تیم در مقابل اوسر بازی کرد. با خروج کیمپمبه (یکی از اعضای تیم قهرمان ۲۰۱۸) اکسل دیساسی، مدافع ۲۴ ساله باشگاه موناکو جایگزین او شد.

سرانجام در روز دوشنبه، دیدیه دشان نام مارکوس تورام را نیز به عنوان بیست‌وششمین و آخرین مسافر جام جهانی در فهرستش قرار داد. تورام ۲۵ ساله در فصل جاری ۱۰ بار برای گلادباخ موفق به گلزنی شده و پس از نمایش درخشان در بازی جمعه برابر دورتموند، حالا روانه قطر خواهد شد. پدر او، لیلیان تورام، رکورد دار بازی ملی با پیراهن خروس‌هاست.

در واپسین ساعت روز سه‌شنبه و با اعلام رسمی تیم ملی فرانسه، کریستوفر ان‌کونکو به علت مصدومیت شانسی برای حضور در جام جهانی ندارد تا آقای گل کنونی بوندسلیگا، در بهترین روزهای حرفه‌ای خود فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست بدهد. دیدیه دشان به جای ان‌کونکو، رندال کولو موانی مهاجم ۲۳ ساله فرانکفورت را به جام جهانی دعوت کرد. کولو موانی با ۵ گل و ۹ پاس گل، دومین بازیکن تاثیرگذار این فصل بوندسلیگا (پس از جمال موسیالا) محسوب می‌شود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

دانمارک

فهرست کسپر هیولمند، سرمربی تیم شگفتی‌ساز و دوست‌داشتنی یورو ۲۰۲۰، دوشنبه قبل و در ویدیویی جذاب (با حضور افتخاری نیکلاس بندتنر!) منتشر شد اما نکته مهم این فهرست، حضور تنها ۲۱ بازیکن در آن بود! هیولمند معرفی ۵ بازیکن بعدی را به انجام آخرین دور بازی‌های باشگاهی موکول و سرانجام روز دوشنبه فهرستش را کامل کرد.

رونو، باه، اسکوف، نورگارد و یوسف پولسن ۵ بازیکنی بودند که با اضافه شدن آن‌ها، فهرست ۲۶ نفره دانمارک نهایی شد. سیمون کیائر یک‌بار دیگر بازوبند کاپیتانی «دینامیت» را به بازو می‌بندد و کریستین اریکسن که ۱٫۵ سال قبل کمتر کسی انتظار بازگشت او به فوتبال را داشت، با فرمی مطلوب راهی سومین جام جهانی‌اش می‌شود.

READ
علی مشهدی مجری جام جهانی شد

یانیک وسترگارد و نیکولای بویلسن، شناخته‌شده ترین غایبان قرمز و سفیدها هستند و هیولمند ترجیح داد روی نام راسموس هویلوند ۱۹ ساله نیز قلم قرمز بکشد. هویلوند پس از درخشش در اشتورم گراتس، با انتقالی ۱۷ میلیون یورویی به آتالانتا پیوست اما تنها ۱ گل در ۱۱ بازی برای «لادئا» آماری ناامیدکننده برای پدیده فوتبال دانمارک در ماه‌های منتهی به جام جهانی بود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

استرالیا

جالب‌ترین نکته فهرست ۲۶ نفره و نهایی «ساکروس» برای جام جهانی ۲۰۲۲، عدم دعوت گراهام آرنولد از ترنت سینسبری، دامادش بود! سینسبری که با الیسا، دختر آرنولد، ازدواج کرده، ۵۸ بازی ملی در کارنامه دارد و هم‌اکنون عضو الوکره قطر است.

دعوت آرنولد از گارانگ کول ۱۸ ساله نیز از نکات مهم فهرست استرالیاست. او که متولد سپتامبر ۲۰۰۴ بوده و در مارینرز حضور دارد، ژانویه ۲۰۲۳ راهی نیوکاسل خواهد شد و این موضوع، عاملی مهم برای توجه رسانه‌های انگلیسی به عملکرد او در طول جام جهانی خواهد بود.

گروه D با حضور فرانسه، استرالیا و دانمارک شباهتی ۷۵ درصدی با گروه C جام جهانی دارد که در این دوره، تونس در این گروه جای پرو را گرفته است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

تونس

جلال قادری که پس از جام ملت‌های آفریقا به نیمکت تونس رسید، روز دوشنبه فهرست بازیکنانش را منتشر کرد. بسیاری از بازیکنان تونس، در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز برای این تیم به میدان رفتند و نکته جذاب فهرست این تیم، حضور هانیبال مجبری ۱۹ ساله در فهرست است؛ مجبری که در کلیرفونتن رشد کرده، عضو منچستریونایتد است که هم‌اکنون به شکل قرضی در بیرمنگهام بازی می‌کند.

قادری نیز مانند کارلوس کی‌روش، ۴ دروازه‌بان در فهرستش گنجانده که هر ۴ نفر، بازیکنان شاغل در لیگ داخلی این کشور هستند. یوسف مساکنی ۳۲ ساله، کاپیتان تیم ملی تونس با سابقه سال‌ها بازی در لیگ ستارگان قطر و پوشیدن پیراهن الدحیل و العربی، نام‌آشناترین چهره این تیم برای فوتبال‌دوستان ایرانی است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه E
اسپانیا

لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا روز جمعه فهرست نهایی‌اش برای حضور در جام جهانی را منتشر کرد. مطابق انتظارات داوید دخیا جایی در این فهرست ندارد اما غیبت سرخیو راموس در فهرست نهایی، با توجه به فرم مطلوب این فصلش و نوسان مدافعان تیم ملی، عجیب‌تر به نظر می‌رسد. تیاگو آلکانتارا نیز که آخرین بار، در ماه ژوئن پیراهن تیم ملی را پوشیده، در جام جهانی حضور نخواهد داشت و براهیم دیاز نیز از فهرست خط خورده تا کارنامه ملی او، فعلا روی همان یک بازی و یک گل ملی (مقابل لیتوانی) متوقف شود.

با حضور ۸ بازیکن متولد سال ۲۰۰۰ به بعد، لوئیس انریکه یکی از جوان‌ترین تیم‌های جام جهانی را روانه قطر می‌کند. بعد از اونای سیمون، ۲ دروازه‌بان دیگر اسپانیا (سانچز و رایا) در لیگ برتر حاضرند و هر کدام با یک بازی ملی، نیمکت‌نشینی‌شان در جام جهانی را پذیرفته‌اند. کاپیتان سرخیو بوسکتس، باسابقه‌ترین بازیکن تیم با ۱۳۹ بازی ملی، یکی از ۷ بازیکن بارسلونایی در فهرست نهایی است؛ آن هم در حالی که اتلتیکومادرید، بیلبائو و رئال مادرید مجموعا ۷ نماینده در جام جهانی خواهند داشت.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

آلمان

قبل از انتشار رسمی فهرست نهایی آلمان در ظهر روز پنجشنبه، گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون فهرست آلمان ایجاد شده که با اعلام فهرست توسط هانسی فلیک، بسیاری از آن‌ها تایید شد.

به جز تیمو ورنر، فلورین ویرتز و مارکو رویس نیز به علت تداوم مصدومیت جام جهانی را از دست دادند. به این ترتیب کابوس مصدومیت قبل از یک تورنمنت مهم یک‌بار دیگر گریبان رویس را گرفت. او پیش‌تر جام جهانی ۲۰۱۴، یورو ۲۰۱۶ و یورو ۲۰۲۰ را نیز از دست داده بود. رابین گوزنس و بنجامین هنریکس نیز خط خوردند و متس هوملس که از زمان حضور هانسی فلیک به تیم ملی دعوت نشده بود، در مهم‌ترین فهرست او نیز قرار نگرفت.

مهم‌ترین نکته این فهرست، بازگشت ماریو گوتسه به آلمان پس از غیبتی ۵ ساله است. گوتسه که زننده گل قهرمانی مانشافت در جام جهانی ۲۰۱۴ بود، از نوامبر ۲۰۱۷ به بعد دیگر به تیم ملی دعوت نشد، اما بازگشت او به بوندسلیگا با آینتراخت فرانکفورت و حضور در لیگ قهرمانان اروپا، کاری کرد تا او نظر مساعد فلیک را جلب کند. نیکلاس فولکروگ (بهترین گلزن آلمانی فصل بوندسلیگا) و یوسوفا موکوکو (که در قطر تولد ۱۸ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد) نیز به تیم ملی دعوت شده‌اند تا اولین بازی ملی خود را، در جام جهانی انجام دهند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

ژاپن

هاجیمه موریاسو در اولین روز ماه نوامبر (۱۰ آبان) فهرست نهایی خود را اعلام کرد تا ژاپن، زودتر از هر تیم دیگری بازیکنانش برای سفر به قطر را معرفی کرده باشد. یک هفته بعد، یوتا ناکایاما به علت مصدومیت از فهرست نهایی خط خورد و شوتو ماشینو، جای او را گرفت.

موریاسو از میان مثلث ژاپنی‌های سلتیک، تنها دایزن مائدا به تیم ملی دعوت شده و موریاسو روی نام رئو هاتاته و کیوگو فوروهاشی قلم قرمز کشیده است. در این میان، غیبت فوروهاشی که در ۱۰ بازی لیگ برتر اسکاتلند ۸ بار موفق به گلزنی شده، عجیب‌تر به نظر می‌رسد. گنکی هاراگوچی (یونیون برلین، ۷۴ بازی) و یویا اوساکو (ویسل کوبه، ۵۷ بازی) دیگر غایبان شاخص سامورایی آبی در جام جهانی خواهند بود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

کاستاریکا

لوئیس فرناندو سوارز، سرمربی تیم ملی کاستاریکا، ۳ ماه قبل در مصاحبه‌ای گفته بود برایان رویز، کاپیتان ۳۷ ساله تیمش، تنها بازیکنی است که می‌تواند نسبت به جایگاه خود در جام جهانی اطمینان داشته باشد. ستاره ۳۷ ساله باشگاه آلاخوئلنسه که نام خود را در جام جهانی ۲۰۱۴ بر سر زبان‌ها انداخت، در کنار ستارگانی نظیر جوئل کمپل، یلستین تخدا، سلسو بورخس (رکورد دار بازی ملی)، اسکار دوارته و البته کیلور ناواس، بخشی از همان تیم رویایی هستند که در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز هسته مرکزی کاستاریکا را شکل می‌دهند.

کاستاریکا با جویسون بنت ۱۸ ساله (متولد ژوئن ۲۰۰۴) یکی از جوان‌ترین بازیکنان جام را در ترکیبش خواهد داشت. کریستین گامبوا، مدافع تیم بوخوم با ۷۹ بازی ملی که از نوامبر سال گذشته به تیم ملی دعوت نشده، شاخص‌ترین غایب «لاسله» در قطر خواهد بود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه F
بلژیک

روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی بلژیک نیز اسامی ۲۶ بازیکن مدنظر خود را روز پنجشنبه معرفی کرد. تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۸، یک‌بار دیگر با ستارگان «نسل طلایی» به جام جهانی می‌آید تا احتمالا برای آخرین بار در حضور این نسل، شانس خود برای کسب یک جام را بیازماید.

روملو لوکاکو که پس از گذراندن مصدومیتی ۲ ماهه، در بازگشت به میادین دوباره مصدوم شد، در فهرست نهایی قرار گرفته و باید دید مصدومیت ماهیچه پای چپ، فرصت خودنمایی در جام جهانی را به او خواهد داد یا نه. برخلاف دکلاتره، سالماکرز از فهرست خط خورده و دیووک اوریگی، دیگر بلژیکی میلان، نیز جایی در فهرست ندارد تا تاوان فصل ضعیف خود در روسونری را به سنگین‌ترین شکل ممکن بپردازد. جیسون دنایر و ددریک بویاتا، مدافعان بلژیک در یورو ۲۰۲۰، نیز جای خود را به جوانانی مثل تیاته، ده‌باس و فس داده‌اند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

کرواسی

زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی روز چهارشنبه فهرست ۲۶ نفره خود برای نمایندگی نایب‌قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ را منتشر کرد. لوکا مودریچ، کاپیتان کروات‌ها و بهترین بازیکن دوره قبل، برای چهارمین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. آنتونیو میرکو چولاک، مهاجمی که در فصل جدید در ۲۴ بازی برای رنجرز ۱۴ گل زده، مهم‌ترین غایب فهرست کرواسی است. شیمه ورسالیکو نیز در ماه آگوست خداحافظی خود از تیم ملی را اعلام کرده بود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

مراکش

در حالی که حکیم زیاش و نصیر مزراوی از همراهی تیم ملی مراکش در دوران حضور وحید هلیلهودژیچ سر باز زدند، با جدایی سرمربی بوسنیایی و حضور ولید الرکراکی، آن‌ها به تیم ملی برگشته‌اند تا اکنون دو تن از مهم‌ترین ستارگان «شیرهای اطلس» در قطر لقب گیرند. تنها ۹ بازیکن از فهرست جام جهانی ۲۰۱۸، در این جام نیز برای مراکش به میدان می‌روند و یونس بلهندا و منیر الحدادی، مهم‌ترین غایبان به شمار می‌آیند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

کانادا

جان هردمن پس از ۳ دوره حضور در جام جهانی زنان (۲ دوره نیوزیلند، یک دوره کانادا) اکنون تیم ملی مردان کانادا را به جام جهانی ۲۰۲۲ رسانده و در آخرین گام پیش از اعزام به قطر، روز یکشنبه فهرست نهایی خود برای حضور در جام جهانی را معرفی کرد. نگاه همه هواداران در این تیم، به مثلث لارین – دیویس – دیوید است که ۱۲ گل از مجموع ۲۳ گل کانادا در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف را به نام خود ثبت کردند.

آتیبا هاچینسون، کاپیتان ۳۹ ساله کانادا با ۹۷ بازی ملی، در قطر شمار بازی‌های ملی خود را سه‌رقمی خواهد کرد. ماکسیم کرپیو، دنیل هنری و اسکات کندی ۳ بازیکنی بودند که در آخرین اردوی کانادا دچار مصدومیت شده و فرصت حضور در قطر را از دست دادند. از مجموع ۲۶ بازیکن فهرست کانادا، ۱۸ بازیکن یا هم‌اکنون در MLS بازی می‌کنند، یا سابقه بازی در این لیگ را دارند یا پرورش یافته آکادمی تیم‌های آن هستند تا نقش لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا در شکل‌دهی نسل طلایی فوتبال کانادا عیان شود.

READ
فهرست ۱۰ آهنگي كه مردان را به گريه مي‌اندازند منتشر شد

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه G
برزیل

تیم ملی برزیل، قهرمان ۵ دوره جام جهانی، نخستین تیم مطرحی بود که فهرست ۲۶ نفره‌‌اش را برای حضور در جام جهانی منتشر کرد. تیته دوشنبه شب گذشته، در فاصله یک هفته تا مهلت پایانی فیفا، بازیکنان مدنظر خود را در فهرستی کاملا جنجالی معرفی کرد.

غیبت روبرتو فیرمینو، که در حال گذراندن فصلی درخشان در لیورپول است، جنجالی‌ترین نکته این فهرست است. فیرمینوی ۳۱ ساله در حالی خط خورده که در فصل جاری لیگ برتر، آماری بهتر از ریچارلیسون، گابریل ژسوس، گابریل مارتینلی و آنتونی (همه نفرات دعوت شده) ثبت کرده است. گابریل (آرسنال)، رنان لودی، فیپلیه کوتینیو و گابریل باربوسا دیگر غایبان شاخص فهرست برزیل هستند.

دنی آلوز، پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال و باسابقه‌ترین بازیکن فعال برزیل (با ۱۲۴ بازی ملی) در انتخابی غافلگیرکننده به تیم ملی دعوت شده تا با بیش از ۳۹ سال سن، رکورد مسن‌ترین برزیلی تاریخ جام‌های جهانی را، که پیش‌تر در اختیار جالما سانتوس ۳۷ ساله در جام جهانی ۱۹۶۶ بود، بشکند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

صربستان

تیم ملی صربستان برای سومین بار در ۴ دوره اخیر به جام جهانی راه یافته و شاید این از بدشانسی آن‌ها باشد که برای دومین دوره متوالی، در گروهی به همراه برزیل و سوئیس قرار می‌گیرند. دراگان استویکوویچ روز جمعه فهرست ۲۶ نفره منتخب خود را بدون شگفتی و با بهترین و آماده‌ترین بازیکنان ممکن معرفی کرد. دوشان تادیچ، ستاره آژاکس با ۹۰ بازی ملی، کاپیتان این تیم و باسابقه‌ترین بازیکن عقاب‌هاست.

به جز تادیچ، سایر دانه‌درشت‌های صربستان نیز عناصر تهاجمی این تیم مثل میلینکوویچ ساویچ، میتروویچ، یوویچ و البته، دوشان ولاهوویچ هستند. البته ولاهوویچ به دلیل مصدومیت، هر ۵ بازی آخر یووه قبل از جام جهانی را از دست داد اما به نظر با بازگشت به تمرینات، شرایط مناسبی برای حضور در جام دارد. شاید بتوان ماتیا ناستاسیچ، بازیکن پیشین منچسترسیتی و فیورنتینا و این‌روزهای مایورکا، را مهم‌ترین غایب فهرست استویکوویچ نامید.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

سوئیس

مراد یاکین نیز فهرست ۲۶ نفره خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را روز چهارشنبه معرفی کرد. با توجه به مصدومیت یان زومر و ابهام در میزان آمادگی او، یاکین ریسک نکرده و نام ۴ دروازه‌بان را در فهرستش گنجانده است. در حالی که ژردان شکیری خود را برای چهارمین جام جهانی‌اش آماده می‌کند، استیون زوبر ستاره «ناتی» در یورو ۲۰۲۰ به علت مصدومیت فرصت حضور در قطر را از دست داده است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

کامرون

ریگوبرت سانگ، باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ملی کامرون که در ۴ جام جهانی برای کشورش به میدان رفته، چهارشنبه گذشته روبه‌روی خبرنگاران نشست تا فهرست ۲۶ نفره‌اش برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کند. این نشست البته خوب پیش نرفت؛ چون سانگ در تلفظ نام برخی از بازیکنانش دچار مشکل شده و نیاز به کمک مشاوران و خبرنگاران پیدا می‌کرد! او پس از جام ملت‌های آفریقا جانشین تونی کونسیسائو شده و اگرچه در ماموریتی سخت کامرون را با عبور از الجزایر به جام جهانی رسانده، اما به نظر هنوز هم شناخت کاملی از همه بازیکنانش ندارد.

ونسان ابوبکر، ستاره سال‌های قبل پورتو و بشیکتاش که اکنون در النصر عربستان حضور دارد، کاپیتان و باسابقه‌ترین بازیکن «شیرهای رام نشدنی» در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. با این حال، همه نگاه‌ها در خط حمله کامرون به اریک ماکسیم چوپو موتینگ است که با فرمی ایده‌آل و ثبت ۱۰ گل در ۹ بازی آخرش برای بایرن مونیخ به جام جهانی می‌آید. مایکل انگادئو انگاجوی، مدافع تیم خنت با ۵۳ بازی ملی، مهم‌ترین غایب فهرست سانگ لقب گرفته است.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

گروه H
پرتغال

فرناندو سانتوش سرمربی تیم ملی پرتغال در حالی فهرست ۲۶ نفره‌اش برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد که توجه همگان، معطوف به حضور رونالدو در پنجمین جام جهانی‌اش بود؛ با این حال، نکته جالب فهرست عدم دعوت از بازیکنان تیم اسپورتینگ بود تا پرتغال برای اولین بار در تاریخ فوتبال ملی‌اش، بدون حتی یک بازیکن از این تیم به جام جهانی یا یورو برود.

ماریو روی، ژوزه فونت، ژائو موتینیو، رناتو سانچز و گونسالو گدس مهم‌ترین خط‌ خوردگان فهرست هستند تا آن‌ها نیز همچون دیوگو ژوتای مصدوم، جام جهانی را از خانه به تماشا بنشینند. به جز ژوزه سا (دروازه‌بان سوم تیم)، آنتونیو سیلوا و گونسالو راموس دو ستاره بنفیکا نیز بدون بازی ملی خود را برای جام جهانی آماده می‌کنند (پرتغال قبل از شروع جام، در یک بازی دوستانه به مصاف نیجریه می‌رود).

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

اروگوئه

در حالی که از ساعات میانی روز پنجشنبه عکسی با عنوان فهرست نهایی اروگوئه در مراجع مختلف منتشر می‌شد، پایگاه رسمی این تیم در فضای مجازی با انتشار پیامی اعلام کرد برای شناخت ۲۶ مرد نهایی دیگو آلونسو باید همچنان منتظر ماند؛ انتظاری که بالاخره در نخستین دقایق بامداد جمعه به پایان رسید.

هسته قدیمی تیم ملی اروگوئه برای یک جام جهانی دیگر، اروگوئه را همراهی خواهند کرد. فرناندو موسلرا، دیگو گودین، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی همگی با حداقل ۱۳۰ بازی ملی راهی قطر می‌شوند. در چنین شرایطی، عدم دعوت از کریستین استوانی ۳۶ ساله کمی عجیب به نظر می‌رسد اما باید در نظر داشت جوان‌ترین بازیکن اروگوئه، پدیده‌ای در خط حمله است؛ فاکوندو پلیستری ۲۰ ساله که در مقابل تیم ملی ایران نیز یک نیمه به میدان رفت.

رونالد آرائوخو که در بازی مقابل ایران مصدوم شد و پس از آن، حدود ۲ ماه از میادین دور بوده، در فهرست آلونسو قرار گرفته و برای رسیدن به مرز آمادگی، باید با زمان مبارزه کند. ستاره‌هایی نظیر فده والورده و داروین نونیز، مهم‌ترین تفاوت‌های ترکیب اروگوئه‌ نسبت به دوره‌های قبلی هستند که هواداران این تیم را به پیش‌روی بیشتر امیدوار می‌کنند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

کره جنوبی

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی نام سون هیونگ مین را در فهرست نهایی‌اش گنجاند تا کره با کاپیتان و باسابقه‌ترین بازیکنش راهی قطر شود. سون ۲ هفته قبل و در جریان بازی تاتنهام برابر مارسی، دچار شکستگی گونه شده و نگرانی زیادی برای هواداران تیم شرقی به همراه آورده بود. به جز سون، کیم مین‌جائه مدافع موفق ناپولی (که در تابستان جانشین کالیدو کولیبالی شد) دیگر ستاره کره است که بسیاری منتظر تماشای بازی‌های او در قطر هستند.

لی‌ یونگ (۵۷) باسابقه‌ترین بازیکنی بود که با وجود دعوت به اردوها در سال ۲۰۲۲، در نهایت در فهرست نهایی بنتو جایی نداشت. نام تائه هی، ستاره ۳۱ ساله تیم الدحیل که آخرین بار در رقابت‌های پایانی مقدماتی جام جهانی به اردوی کره دعوت شده بود، جایی در فهرست نهایی نداشت تا در یازدهمین سال پوشیدن پیراهن تیم ملی، تعداد حضورهای او در جام جهانی در عدد صفر باقی بماند.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

غنا

یکی دیگر از تیم‌های آفریقایی که پس از جام ملت‌ها رو به مربی بومی آورد، غنا بود که با هدایت اوتو آدو و حضور کریس هیوتن در نقش مدیر فنی، با عبور از نیجریه در پلی‌آف به جام جهانی رسید. آدو روز دوشنبه فهرست نهایی خود را با چند غایب سرشناس و با تجربه منتشر کرد.

برادران آیو (آندره و جردن) که باسابقه‌ترین بازیکنان فعال فوتبال ملی غنا هستند، شاخص‌ترین چهره‌های تیم آدو در قطر هستند اما شاید بالاتر از آن‌ها، بتوان نام اینیاکی ویلیامز، مهره همیشه ثابت اتلتیک بیلبائو را قرار داد که بالاخره در جولای ۲۰۲۲ مجوز بازی برای غنا را دریافت کرد و سرانجام راهی جام جهانی شد. به این ترتیب پس از برادران بواتنگ، این‌بار در جام جهانی ۲۰۲۲ شاهد حضور ۲ برادر در ۲ تیم ملی متفاوت خواهیم بود؛ اینیاکی در غنا و نیکو در اسپانیا.

مبارک واکاسو (۷۰ بازی ملی)، جاناتان منسا (۶۹ بازی ملی) و ریچموند بواکیه (۱۹ بازی ملی) سرشناس‌ترین نفراتی هستند که با وجود قرار گرفتن در فهرست ۵۵ نفره ابتدایی، جایی در فهرست نهایی آدو نداشتند. تیم غنا با میانگین سنی ۲۴٫۷ سال، جوان‌ترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

چند تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند+فهرست نهایی همه تیم‌های حاضر در جام جهانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *