کد خبر : 1609
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 شهریور 1392 - 0:04

چند نكته کلیدی در مورد پخت برنج !/نکات خانه داری

چند نكته کلیدی در مورد پخت برنج !/نکات خانه داری

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]نکاتی کاربردی برای اینكه برنج شما سفید شود ؛برای از بین بردن بوی سوختگی برنج؛برای خوشمزه تر شدن شوید پلو؛پخت برنج برای خانم های كارمند..[/box] 1- برای اینكه برنج شما سفید شود می توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید. 2- اگر برنج شما بیش از حد معمول

چند نكته در مورد پخت برنج
[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]نکاتی کاربردی برای اینكه برنج شما سفید شود ؛برای از بین بردن بوی سوختگی برنج؛برای خوشمزه تر شدن شوید پلو؛پخت برنج برای خانم های كارمند..[/box]

1- برای اینكه برنج شما سفید شود می توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید.

2- اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود. می توانید 2-3 قاشق سوپخوری آبلیمو به آن اضافه كنید تا برنج شما خراب نشود.

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج:

1- یك تكه نان روی برنج قرار دهید و موقع كشیدن، نان را بردارید.

2- یك عدد پیاز كنده و در داخل برنج فرو كنید پیاز بوی سوختگی را بخود می گیرد.

برای خوشمزه تر شدن شوید پلو:

برای اینكه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود می توانید از ادویه مخصوص پلو كه سبزرنگ است و ( در عطاری ها موجود می باشد) استفاده كنید بعد از آبكش كردن برنج كمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.

برای خوشمزه تر شدن شیر برنج:

اگرمیخواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس كنید. این كار باعث می شود كه شیر برنج شما خوشمزه تر شود.

اگر برنج شما بی نمك شد:

اگربراثر فراموشی برنجتان بی نمك شد اصلاً نگران نباشید، موقع كشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمك را با مقدار بسیار كمی آب و روغن مخلوط كنید و روی برنج بریزید. با این كار بی نمكی برنج شما رفع می شود هرگز نمك را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمك در روغن حل نمی شود.

READ
مدل کت و دامن زنانه جدید2014/مدل لباس

اگر برنج شما شور شد:

اگر قبل از آب كش كردن برنج متوجه شدید، كه برنج شما شور شده است موقع آب كش كردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبكش بریزید . اما اگر بعد از آب كش كردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگرچاره ای برای برطرف كردن شوری آن ندارید. مگر اینكه خورش را بی نمك درست كنید.

آب برنج برای بچه ها:

وقتی می خواهید برنج را آبكش كنید یك لیوان از آب آن را بردارید و با یكی دو قاشق ماست مخلوط كنید. این آب برنج درصورتی كه شور نباشد برای بچه ها خیلی مفید است.

از بین بردن بوی نامطبوع برنج:

اگر به هر دلیلی برنج خشك شما بو گرفت برنج را روی یك سطح پهن كنید. البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.

پخت برنج برای خانم های كارمند:

خانم هایی هستند كه بیرون ازخانه كار می كنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این كه دوست ندارند از شب قبل برنج آماده كنند. اینگونه افراد از این روش می توانند كمك بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبكش كنند البته كمی آن را خشك بردارند، سپس ته دیگ برنج را آماده كرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را كمی آب و روغن دهند و آن را دم كنند تا سالاد را آماده كنند برنج هم دم كشیده است.

منبع:گروه سبک زندگی سیمرغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *