کد خبر : 1574
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1392 - 22:53

روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون کپک!/نکات خانه داری

روش نگهداری   رب گوجه فرنگی  بدون کپک!/نکات خانه داری

احتمال دارد با استفاده از دستمال هایی که استریل نبوده موجبات آلودگی رب گوجه فرنگی فراهم شود

 

روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون کپک!/نکات خانه داری

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]‎ البته بهتر است همیشه به اندازه مصرف خانواده خرید کنید و اگر مصرف زیادی ندارید از خرید قوطی های بزرگ خودداری کرده و به قوطی های کوچک بسنده نمایید [/box]:برای نگهداری رب در داخل قوطی کنسروی برای مدت زمان بیشتر و بدون کپک میتوانید  : 

دو ورق حوله کاغذی یا همان دستمال کاغذی ضخیم آشپزخانه را روی در آن قرار داده و سپس آنرا با کش یا روبان ببندید و یا زیر در پوش های پلاستیکی قرار دهید . این کار بسیار کاربردی است زیرا رطوبت داخل رب گوجه فرنگی را گرفته و از ایجاد کپک جلوگیری میکند و رب داخل قوطی تا مدت طولانی بدون خشک شدن و سیاه شدن و بدون ذره ای کپک کاملا سالم باقی میماند . قرار دادن درپوش های پلاستیکی قوطی کنسرو به تنهایی , باعث عرق کردن و مرطوب شدن و کپک زدن رب گوجه فرنگی میشود .

مواد کپک زده روی مربا و آبلیمو و آبغوره و رب گوجه فرنگی

نگهداری و حغظ مواد غذایی از کپک    ‎

البته بهتر است همیشه به اندازه مصرف خانواده خرید کنید و اگر مصرف زیادی ندارید از خرید قوطی های بزرگ خودداری کرده و به قوطی های کوچک بسنده نمایید . ولی روش بالا بدون نیاز به تعویض و تغییر ظرف و شیشه یا قوطی و … با تدبیری ساده میتواند به نگهداری رب سالم در یخچال کمک شایانی کند .

READ
روش تمیز کردن رایانه/نکات خانه داری

قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی زیر حدود دو هفته است که باز شده و مورد مصرف قرار گرفته و با روش پیشنهادی نگهداری شده ولی همانطوری که مشاهده میکنید کاملا سالم و بدون تغییر باقیمانده بطوری که انگار تازه درب قوطی باز شده  است .

روش نگه داری رب گوجه فرنگی

قبل قرار دان درپوش پلاستیکی حتما زیر آن چند برگ حوله کاغذی گذاشته و سپس درپوش را ببنیدید . هروقت که حوله مرطوب شد آنرا عوض کنید و مجددا یک درپوش کاغذی برای آن تهیه کنید . میتوانید از کش و روبان نیز برای بستن آن و تزیین قوطی استفاده کنید تا وقتی در یخچال را باز میکنید منظره جالبی نیز در روبروی شما به چشم بخورد !روش نگه داری گوجه فرنگی

 

اگر حوصله داشتید میتونید به شکل دایره کامل در آورده و آنرا به صورت چند لایه داخل درپوش قرار دهید . در ضمن همیشه از فرو بردن قاشق چرب و خیس داخل محتویات قوطی خودداری کنید .

روش نگهداری رب گوجه فرنگی بدون کپک!/نکات خانه داری

حتی میتوانید بدون درپوش پلاستیکی فقط چند برگ ضخیم حوله کاغذی قرار داده و سرآنرا با کش

محکم ببنیدید و سپس در یخچال بگذارید .

 

البته میتوان ابتکار به خرج داد و از پارچه های رنگی و مناسب نخی هم درپوش های پارچه ای زیبایی دوخت ولی استفاده از حوله کاغذی سریعتر و آسانتر است . این تدبیر دقیقا همان کاریست که مادربزرگ و مادرهای ما در روش نگه داری رب گوجه فرنگیگذشته برای یستن کوزه ها و دبه های سفالی ترشی و رب گوجه فرنگی انجام میدادند .

READ
چگونه چیدمان خانه مان را پاییزی کنیم/نکات خانه داری

البته شرکت تولیدی رب گوجه فرنگی تکدانه در مورد استریل بودن کاغذهای حوله ای و دستمال ها این نظریه را قبول ندارد و میگوید : ” احتمال دارد با استفاده از دستمال هایی که استریل نبوده موجبات  آلودگی رب گوجه فرنگی فراهم شود .”  ولی آیا درپوش های پلاستیکی که روی قوطی رب گوجه فرنگی بفروش میرسند و قابل دست مالی شدن در فروشگاه ها هستند , استریل هستند ؟؟؟  و آیا پارچه هایی که مادربزرگ ها و مادران ما روی کوزه های ترشی قرار میدادند استریل میشدند ؟؟!

 

منبع: سایت آشپزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *