کد خبر : 1556
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1392 - 0:41

آموزش خیاطی و دوخت مانتو بدون پارچه!/خیاطی

آموزش خیاطی و دوخت مانتو بدون پارچه!/خیاطی

شالی که در بالا قرار می گیرد بهتر است یه کم کوچکتر از پائینی باشد این آموزش بسیار ساده است فقط کافی است که ۲ تا شال را جلویتان پهن کنید سپس خودتان به آسانی متوجه میشید که باید چکار کنید

دوخت مانتو بدون الگو

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir” ]در این آموزش شما اصلا به پارچه نیاز ندارید فقط به ۲ تا شال بلا استفاده در خونتون نیاز دارید تا بتونید این پانجوی شیک و ساده را در کنار ما بدوزید مطمئن باشید که همه را شگفت زده خواهید کرد.[/box]

آموزش اولیه به این ترتیب:

دو تا شال یک رنگو کنار هم میذاریم که من برای راحتتر شدن کار با دو رنگ نشون دادم. دو تا شالو از طول کنار هم روی میز کار پهن میکنیم طوری که استر شال ها به سمت ما باشه .

بانوکده
حالا قشنگ اندازه میگیریم و وسط شالو پیدا میکنیم. یک سانت درز میذاریم و تا پائین میدوزیم. اون قسمت دوخته شده میشه پشت پانچو قسمت باز میشه جلوش. یعنی از اون درز تا نقطه B می دوزیم .

حالا اون قسمتی رو که باز گذاشتیم تا میکنیم روی نیمه دیگه . به این ترتیب روی کار به سمت ماست . نقطه C قسمت بالائی بوده و قسمت D گوشه پائینی که با تا زدن روی هم میافتن. اون هاشورهائی هم که پائین تصویر زدم یعنی قسمت باز پارچه هست . ضلع روبروی اون،دولای بسته هست که می افته روی شونه .

بانوکده
الان اون قسمت بالا دولای بسته و قسمت پائین دولای بازه ماست . از دولای بسته پارچه حدود ۲۰ سانت میایم وسط . از اونجا هم ۲۰ سانت پائین میایم . تا به نقطه E برسیم . این نقطه میشه قسمت زیربغل پانجوی ما.

READ
آموزش ساخت بُز کوهی یا خمیر مجسمه سازی (عکس)
بانوکده
از نقطه E میدوزیم تا بیایم برسیم به لبه پائین پانچو.این کارها همه رو قسمت روی پارچه انجام میشه .پانجو آمادست .
بانوکده
جلوی این پانجو بازه و میشه با یه دکمه یا روبان تزئینی بستش .

من از دو تا شال سفید و دو تا شال رنگی استفاده کردم . شال های سفید یه هوا بزرگتر از شال رنگی بود که زیر قرار میگیره . تنها تفاوت کار اینه که هر دو رنگو روی هم پهن میکنیم و تو تصویر دو وقتی که میخوایم درز پشتو بدوزیم هر دو رنگو به هم میدوزیم و دو تصویر اخر هم این دوختا روی هر دو رنگ شال انجام میشه .

(البته در تصویر زیر از ۲ شال یک رنگ استفاده شده است)

منبع:بانو کده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *