کد خبر : 15371
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 تیر 1395 - 23:02

عوارض وحشتناک کاشت ناخن

عوارض وحشتناک کاشت ناخن

دکتر غلامرضا عشقی در گفت‌وگو، اظهار کرد: کاشت ناخن تنها توسط متخصص جراح پلاستیک و برای کسانی‌که به صورت مادرزادی ناخن ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: در مجموع عمل کاشت ناخن غیرعلمی است و عوارض شدید و جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه دارد. عشقی تصریح کرد: پزشکان به هیچ عنوان در مطب‌های خود

دکتر غلامرضا عشقی در گفت‌وگو، اظهار کرد: کاشت ناخن تنها توسط متخصص جراح پلاستیک و برای کسانی‌که به صورت مادرزادی ناخن ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مجموع عمل کاشت ناخن غیرعلمی است و عوارض شدید و جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه دارد.

عشقی تصریح کرد: پزشکان به هیچ عنوان در مطب‌های خود اقدام به کاشت ناخن نمی‌کنند، اما متاسفانه آرایشگاه‌های زنانه با انجام کاشت ناخن مردم را به این عمل تشویق و ترغیب می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: در عملیات کاشت، ناخن زیرین فرد توسط موادی خاص تخریب می‌شود و ناخنی که از جنس پلی‌استر و ترکیبات پلاستیکی است به وسیله چسب بر روی آن قرار می‌گیرد. از آنجا که ناخن‌های کاشته شده دارای ترکیبات پلاستیکی است، بنابراین به صورت 100 درصدی منجر به تخریب ناخن‌های سالم فرد می‌شود.

عشقی در ادامه گفت: کاشت ناخن دارای عوارض بسیار زیادی است که زردی ناخن، کدری، تخریب قسمتی از ناخن، تخریب 100 درصدی ناخن و کاهش رشد ناخن جزو آن است.

وی کاشت ناخن را امری بیهوده و غیرعلمی دانست و اظهار کرد: بیشترین آلودگی‌ها در زیر ناخن‌ها جمع شده و منجر به ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان کاشت ناخن موقتی بوده و حداکثر شش ماهه است، افزود: ناخن‌هایی که به صورت یک‌روزه کاشته می‌شوند، عوارض بسیار کمتری به همراه دارند.

عشقی علت اصلی گرایش به کاشت ناخن را چشم و هم‌چشمی دانست و تصریح کرد: این اقدام راهی برای خودنمایی است که روح و روان خانواده را هم آزار می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو، یکی از علل گرایش به کاشت ناخن و بلند کردن آن را ضعف فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید از طریق صداو سیما، رسانه‌ها و سایر نهادها در راستای فرهنگ‌سازی گام برداشته شود.

وی توصیه کرد: هیچ‌گاه به سمت و سوی کاشت ناخن کشیده نشوید؛ چرا که نه تنها زیبایی ندارد بلکه منجر به آلودگی و بروز انواع بیماری‌ها در فرد و خانواده می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *